W badaniu stwierdzono, że najlepszą opcją stymulowania brytyjskiego rynku paliwa wodorowego dla transportu ciężarowego w najbliższej perspektywie jest dystrybucja wodoru w postaci sprężonego gazu w cysternach. W dłuższej perspektywie, w miarę jak rynek będzie się rozszerzał na nowe obszary geograficzne, pewną rolę może odgrywać zarówno ciekły, jak i gazowy wodór. Obecnie obie firmy badają możliwości współpracy w celu zaprojektowania i wdrożenia początkowej sieci infrastruktury tankowania wodoru w Wielkiej Brytanii.
Redukcja emisji z transportu ciężkiego może wnieść istotny wkład w osiągnięcie celów klimatycznych Wielkiej Brytanii. Pojazdy ciężarowe odpowiadają za około 16% emisji według badań z 2019 roku.
Nasi klienci w sektorach takich jak transport ciężki, domagają się niskoemisyjnych paliw alternatywnych. Potrzebują i chcą dekarbonizacji. Ograniczenie emisji samochodów ciężarowych wymaga nowej infrastruktury, a łącząc naszą wiedzę techniczną, zrozumienie łańcucha dostaw i spostrzeżenia naszych klientów, jestem przekonany, że razem możemy zrobić więcej -Źródło: BP.com