Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zamówili 150 LNG + 10 CNG

Utworzona: 2022-07-18


Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników S-WAY CNG. Pojazdy te powiększą zieloną flotę, liczącą 20 samochodów ciężarowych IVECO napędzanych LNG.

Grupa Hegelmann ponownie zainwestowała w napęd gazowy. Niemal neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla eksploatacja pojazdu IVECO S-WAY LNG/CNG napędzanego biometanem możliwa jest już dziś.

Grupa Hegelmann mogła się bezpośrednio przekonać podczas codziennej działalności, że nasze samochody ciężarowe napędzane LNG stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu. Potwierdzeniem jest nowe zamówienie, które Grupa złożyła po nabyciu pierwszych 20 ciągników, znacznie powiększając w ten sposób swoją flotę zasilaną gazem ziemnym
– powiedział John Venstra, szef działu ds. kluczowych klientów w IVECO.

Dojadą daleko i są "eko"

Zamówione pojazdy to standardowe ciągniki siodłowe 4x2 wyposażone w obszerną kabinę Active Space z wysoką linią dachu. Ciągniki napędza zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 13 o mocy 460 KM, spełniający normę emisji Euro 6 Step E. Pojazdy LNG wyposażono w dwa, zamontowane po obu stronach, 540-litrowe zbiorniki skroplonego gazu ziemnego, które zapewniają łączną pojemność co najmniej 390 kg skroplonego gazu BioLNG i zasięg do 1600 km, w zależności od scenariusza eksploatacji.

Ciężarówki napędzane CNG mają cztery zbiorniki gazu zamontowane po obu stronach, każdy o pojemności 160 kg, które zapewniają zasięg do 670 km. Zastosowanie biometanu umożliwia znaczne ograniczenie emisji dwutlenku azotu i sadzy, a także emisji CO2 – nawet o 95% w porównaniu z samochodem ciężarowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym, a wręcz uzyskanie ujemnego śladu węglowego w sytuacji, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych.


Na kliencie wrażenie wywarło nie tylko niskie zużycie paliwa, lecz także redukcja hałasu zasilanego gazem ziemnym silnika, który pracuje nawet o połowę ciszej niż porównywalne jednostki wysokoprężne, co czyni go odpowiednim do użytku w strefach o ograniczonym natężeniu ruchu oraz w przypadku dostaw nocnych. Pojazdy IVECO zasilane gazem mogą pracować również w „strefach eco” ‒ np. nie podlegają zakazowi nocnej jazdy samochodów ciężarowych po autostradzie A12 w dolinie Innu.

Samochody "na wypasie"

Zgodnie z wymaganiami firmy zamawiającej, ciągniki otrzymały dodatkowe wyposażenie mające na celu podniesienie komfortu codziennego życia kierowców, m.in. fotel Premium z regulacją odcinka lędźwiowego i barkowego oraz ogrzewaniem i wentylacją, radio DAB+ i boczne rolety przeciwsłoneczne po obu stronach. Komfortowy wypoczynek zapewnią automatyczna klimatyzacja zintegrowana z ogrzewaniem postojowym oraz dodatkowa izolacja termiczna kabiny. W wyposażeniu kabiny znajdziemy również 50-litrową lodówkę z zamrażalnikiem, inwerter z gniazdkiem 230 V, kilka gniazd USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych, a także szeroką, wygodną leżankę jednoczęściową i przestrzeń bagażową o kubaturze przekraczającej 600 litrów. Dodatkowe wyposażenie obejmuje również układ monitorowania ciśnienia w oponach, wyświetlacz obciążenia osi, reflektory w technologii LED i inne elementy.

W obecnej sytuacji zwyżkujących cen gazu LNG decyzja o zakupie pojazdów nie była prosta, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej
– zaznaczył Andreas Schmidt, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Hegelmann i dyrektor generalny Hegelmann Niemcy.
Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels