Wymiana informacji i doświadczeń z naszymi klientami pokazała, że miasta i gminy chcą posiadać w swoich flotach pojazdy neutralne pod względem emisji CO2. Szczególnie w dużych miastach istnieje zapotrzebowanie na ciche, czyste i pewne rozwiązania logistyczne i utylizacyjne. A my oferujemy dokładnie taką ciężarówkę, jaka spełnia te kryteria
– stwierdził dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks.
Produkcja eEconica odbywa się na istniejącej linii montażowej Mercedes-Benz Special Trucks, równolegle i elastycznie wraz z samochodami ciężarowymi wyposażanymi w napęd spalinowy (dziennie Wörth może opuścić nawet 470 ciężarówek). Po zmontowaniu zasadniczej części pojazdu, eEconic trafia do Future Truck Center w celu elektryfikacji, gdzie – podobnie jak eActros – zostaje wyposażony w elementy napędu elektrycznego. W kilku etapach produkcji montowane są m.in. akumulator wysokiego napięcia i moduł ładowania. Po zamontowaniu wszystkich komponentów wysokonapięciowych może nastąpić uruchomienie całego systemu, co oznacza, że ciężarówka jest gotowa do jazdy.
Jesienią 2021 roku zainicjowaliśmy tu w fabryce w Wörth seryjną produkcję naszych elektrycznych ciężarówek – pierwszy był eActros, a teraz dołączył do niego eEconic. Umożliwia to nasz elastyczny system produkcyjny i wysoce zmotywowany zespół, który w bardzo krótkim czasie włączył eEconica do produkcji seryjnej i pracuje, aby sprostać wysokim wymogom jakościowym naszych klientówZałoga, która pracuje przy pojazdach z instalacją wysokiego napięcia, takich jak eEconic, przechodzi określone etapy kształcenia i doskonalenia zawodowego. Od 2018 r. osoby zatrudnione w Wörth uzyskują kwalifikacje umożliwiające pracę przy produkcji elektrycznych ciężarówek. W zakładowym centrum kształcenia i doskonalenia zawodowego już ok. 2700 pracowników przeszło odpowiednie kursy w zakresie obsługi pojazdów z instalacją wysokiego napięcia i komponentów wysokonapięciowych.
– podkreślił dr Andreas Bachhofer, szef zakładu i produkcji w Wörth.
Skonfigurowany jako śmieciarka eEconic ma w trybie jednozmianowym, bez dodatkowego ładowania, obsłużyć zdecydowaną większość tras zbiórki odpadów, typowych dotąd dla konwencjonalnego Econica. Elektryczny układ napędowy pozwolił na uzyskanie płaskiej podłogi kabiny, co ułatwia przechodzenie przez nią i jest szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść przez składane drzwi po stronie pasażera. Pojazd charakteryzuje panoramiczne przeszklenie z powlekaną i podgrzewaną szybą przednią Thermocontrol, która zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek czynników atmosferycznych oraz ogranicza nagrzewanie się wnętrza na skutek promieniowania słonecznego. Ogromną zaletą eEconica w zakresie bezpieczeństwa w ruchu miejskim jest jego seryjne wyposażenie w asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks