Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zdemontują używane ciężarówki, a ich części wykorzystają ponownie

Utworzona: 2022-09-05


Aby zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych i wpływ swoich samochodów ciężarowych na środowisko, Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym.

Nowy zakład części używanych to kolejny logiczny etap po uruchomieniu zakładów zajmujących się przebudową i regeneracją używanych samochodów ciężarowych w Bourg-en-Bresse i zakładzie w Limoges. Teraz w zakładzie w Vénissieux będzie odbywał się demontaż ciężarówek marki Renault, a ich części zostaną ponownie wykorzystane.

W ciągu ostatnich 5 lat Renault Trucks inwestowało w rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym, stosując trójtorowe podejście, które polega na regeneracji, zmianie przeznaczenia i recyklingu zużytych samochodów ciężarowych. Producent wprowadził szereg inicjatyw mających na celu wydłużenie żywotności sprzedawanych przez siebie pojazdów. W Fabryce Samochodów Używanych następuje regeneracja używanych pojazdów zgodnie ze ścisłymi procesami przemysłowymi. W centrum regeneracyjnym w Lyonie zregenerowane pojazdy są modernizowane przy użyciu najnowszych technologii. Prowadzona też jest sprzedaż używanych modeli pochodzących z serii specjalnych.

Zapowiedziana Fabryka Części Używanych ma się zajmować wyłącznie recyklingiem ciężarówek w celu ponownego wykorzystania odzyskanych części i surowców. Inicjatywa została poprzedzona wstępnym studium wykonalności przeprowadzonym w roku 2020 roku we współpracy ze specjalistyczną firmą Indra Automobile Recycling oraz francuską Agencją ds. Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME).

Fabryka Części Używanych to specjalna jednostka utworzona na terenie zakładu produkcyjnego w Lyon-Vénissieux. W obiekcie o powierzchni 3000 m2, położonym blisko centrum logistycznego, będą demontowane używane pojazdy marki Renault o dużym przebiegu, a także niektóre części, które nadają się do ponownego wykorzystania. Pojazdy marki oraz ich komponenty są zaprojektowane tak, aby wytrzymać ponad 1,5 mln km.

Wycofane z eksploatacji ciężarówki trafią do Fabryki Używanych Części, gdzie zostaną zdemontowane. W pierwszej kolejności zostaną usunięte komponenty, która zostaną uznane za nadające się do ponownego użycia, takie jak silnik, skrzynia biegów, kabina, zbiornik paliwa, zderzaki, deflektory itp.). Pozostałe elementy zostaną poddane recyklingowi: szyny ramy zostaną pocięte, a następnie wysłane do pobliskiej odlewni. Uzyskany w ten sposób metal posłuży do produkcji nowego pojazdu.

Komponenty przeznaczone do ponownego użycia zostaną sprawdzone, wyczyszczone i oznakowane, a następnie wysłane do pobliskiego sklepu części zamiennych. Używane części zamienne sprzedawane pod nazwą „Used Parts by Renault Trucks” będą dostępne dla dealerów na internetowej giełdzie części zamiennych producenta. Używane części zamienne będą objęte gwarancją producenta i będą średnio o 50-60% tańsze niż nowe. Jeśli chodzi o używane części do starej gamy pojazdów, Renault Trucks współpracuje z firmą Indra Automobile Recycling, która zajmuje się demontażem starszych pojazdów, a uzyskane części trafiają do sieci dealerskiej.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels