Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zużywa około 6,5 kg wodoru na 100 km

Utworzona: 2022-09-06


Podczas konferencji PIN21, poświęconej zagadnieniom czystego transportu ciężarowego, zaprezentowana została 24-tonowa ciężarówka zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi o zasięgu do 500 km.

Pojazd, pod nazwą Paul Hydrogen Power®, (w skrócie: PH2P®), został opracowany przez producenta pojazdów specjalnych, który jest jednocześnie organizatorem konferencji PIN21 (nazwa jest skrótem „Paul Innovation Network in the 21st Century”, czyli sieć innowacji Paul w 21 wieku). Wydarzenie odbyło się już po raz trzeci i służy prezentacji zrównoważonych, przyszłościowych koncepcji napędów i mobilności jako forum łączące świat polityki, biznesu, producentów OEM, przemysłu, logistyki, transportu i mediów.

Konsorcjum Next Mobility Accelerator, do którego należą Paul Group, MaierKorduletsch i Shell, wdraża technologię PH2P® jako całościową koncepcję. Grupa chce stworzyć regionalny, skalowalny łańcuch wartości, obejmujący wszystkie etapy, począwszy od produkcji ekologicznego wodoru po produkcję pojazdów napędzanych wodorem – ciężarówek oraz autobusów. Innowacyjny pojazd został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na Światowym Kongresie Inteligentnych Rozwiązań Transportowych (ITS) w październiku ubiegłego roku.

PH2P® Truck to pojazd o zerowej emisji, który składa się z 16-tonowego podwozia o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 24 tony. Zasięg wynosi od 450 do 500 km (bez naczepy i w zależności od charakteru jazdy), zbiornik mieszczący 30 kg wodoru można napełnić w ciągu 10-15 minut. Pojazd zużywa około 6,5 kg wodoru na 100 km. Prędkość maksymalna to 85 km/h, moc ciągła 120 kW, a moc szczytowa 300 kW. Ciągły moment obrotowy wynosi 2800 Nm. Pierwsze 25 egzemplarzy trafi do klientów już jesienią tego roku.

Firma Paul Nutzfahrzeuge ma własny oddział „Next Mobility”, który od ponad 10 lat zajmuje się napędami elektrycznymi. Pierwsza współpraca rozpoczęła się wraz z projektem eHighway firmy Siemens. Ponadto firma brała udział w modernizacji ponad 50 furgonów Vario Mercedesa, poprzez montaż elektrycznej osi napędowej opracowanej przez partnera kooperacyjnego BPW. Wspólnie z BWP firma Paul opracowała również 7,5-tonową ciężarówkę elektryczną BAX o ładowności 3,5 tony i zasięgu 200 km, która jest z powodzeniem użytkowana od września 2021 roku.

Źródło: Paul Nutzfahrzeuge
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels