To kolejny krok w naszych wysiłkach na rzecz zmniejszenia naszego śladu węglowego i osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. powiedział Wolfgang Janda, wiceprezes wykonawczy, szef Działu Network & Linehaul Management w DB Schenker.200 naczep Mega Liner to początek wymiany francuskiej floty, składającej się z ponad 2100 naczep. Trafią one do eksploatacji jeszcze w tym roku. W przyszłości meganaczepy z systemem piętrowym będą bez wyjątku wykorzystywane do przewozów sieciowych. Wymiana taboru na meganaczepy będzie realizowana stopniowo w całej Europie. Chociaż początkowo pociągnie to za sobą dodatkowe koszty, w dłuższej perspektywie firma oczekuje większej wydajności dzięki możliwości transportowania większej ilości ładunków przy użyciu tej samej liczby pojazdów – a także zmniejszonej emisji CO2. Do roku 2029 roku w Europie firma zamierza korzystać z około 6300 meganaczep.
Źródło: Krone