Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

W magazynie, jak w Big Brotherze

Utworzona: 2022-11-06


DACHSER stworzył pionierski cyfrowy obraz wszystkich opakowań, zasobów i procesów wykorzystywanych na potrzeby logistyki drobnicowej.

Ten „cyfrowy bliźniak” terminali tranzytowych został już uruchomiony w dwóch pilotażowych obiektach typu @ILO w Unterschleißheim koło Monachium i w Öhringen koło Stuttgartu. Skrót @ILO oznacza zaawansowany system lokalizacji i operacji logistycznych w pomieszczeniach: w przyszłości będzie dostarczać w czasie rzeczywistym dane generowane w pełni automatycznie, o każdej spaletyzowanej przesyłce w europejskiej sieci transportowej DACHSER.

Uzyskane do tej pory wyniki pozwalają z dużą pewnością stwierdzić, że terminal @ILO może osiągnąć poziom śledzenia przebiegu łańcucha dostaw, który wcześniej uważano za nieosiągalny w branży. DACHSER planuje również opracować aplikację, która zapewni klientom i partnerom dostęp do wszystkich danych oraz związanych z nimi możliwości optymalizacji.

Dzięki automatycznej identyfikacji skanowanie paczek nie jest już konieczne

W przyszłości paczki będą identyfikowane w pełni automatycznie przy wejściu i wyjściu z terminalu @ILO oraz podczas całego pobytu i będą rejestrowane w firmowym systemie zarządzania transportem. Oznacza to, że nie będzie już trzeba ręcznie skanować kodów kreskowych towarów przychodzących i wychodzących. System umożliwi również w pełni automatyczną inwentaryzację wszystkich opakowań w czasie rzeczywistym, a także ulepszone zarządzanie ręcznie obsługiwanymi przenośnikami naziemnymi, a w przyszłości także przenośnikami autonomicznymi. DACHSER udostępni też klientom i partnerom aplikację umożliwiającą w pełni automatyczną identyfikację i dokumentację załadunku.

Śledzenie położenia palet co do metra

Pozwoli to znacznie skrócić czas wyszukiwania, a co za tym idzie, procesy ładowania. Korzystając ze strony internetowej lub innych środków, takich jak aplikacje na smartfony, czytniki elektroniczne i wizualizacje 3D, możliwe jest śledzenie w czasie rzeczywistym położenia przesyłek, i przenośników naziemnych. Jest to również funkcja, z której klienci i partnerzy będą mogli w przyszłości korzystać we własnych obiektach.

Cyfrowe informacje dla pracowników

Dzięki możliwościom, jakie oferuje cyfrowy bliźniak, pracownicy terminala mogą sprawdzić na specjalnych wyświetlaczach instrukcje dotyczące transportu wewnętrznego, które mogą być uzupełnione o dodatkowe informacje, np. ostrzeżenia o towarach niebezpiecznych, instrukcje dotyczące priorytetów załadunku lub zdjęcie konkretnej paczki.

Stały pomiar opakowań

Trwają już prace nad kolejną innowacją terminalu @ILO: w pełni automatyczny i stały pomiar wszystkich opakowań. Cyfrowy bliźniak jest już w stanie z dużą dokładnością określić długość, wysokość i szerokość różnych opakowań. W przeciwieństwie do innych rozwiązań pomiarowych, system może wielokrotnie mierzyć objętość opakowania w różnych miejscach terminalu w czasie przebiegu innych procesów. W dwóch zakładach pilotażowych, dzięki zastosowaniu dużej liczbie punktów pomiarowych, uzyskuje się większą dokładność pomiarów i to bez zakłócania procesów transportowych w terminalu. Naukowcy Instytutu Fraunhofera i eksperci DACHSER nadal pracują nad tym, aby poprawić praktyczne aspekty wdrożenia tego procesu, który w tej chwili jest prawdopodobnie jedynym tego rodzaju rozwiązaniem stosowanym w branży logistycznej. Jeśli uda im się to osiągnąć, dane na temat objętości każdego opakowania mogą być w przyszłości przesyłane do inteligentnych algorytmów, które pomogą kierowcom i pracownikom terminalu zaplanować przebieg załadunku i trasy przejazdu, a także lepiej wykorzystać przestrzeń ładunkową wymiennych nadwozi, przyczep i pojazdów transportu lokalnego. Pozwoliłoby to zmniejszyć ilość przejechanych kilometrów, a tym samym emisji CO2.

Kody 2D i sztuczna inteligencja

Podstawę technologiczną wszystkich innowacji w terminalu @ILO stanowią dwuwymiarowe matrycowe kody kreskowe o zmiennej długości umieszczone na górze każdego opakowania oraz kilkaset skanerów optycznych zamontowanych pod sufitem obiektu. Przy kilku tysiącach palet przechodzących codziennie przez typowy terminal tranzytowy każdy system rejestracji paczek musi być prosty i przyjazny dla środowiska. Testowano również rozwiązania radiowe, takie jak RFID i BLE, jednak uznano, że nie spełniają one wymagań logistyki drobnicowej.

Sercem cyfrowego bliźniaka jest oprogramowanie @ILO opracowane przez DACHSER Enterprise Lab. Nowe niestandardowe algorytmy oparte na sztucznej inteligencji interpretują dane przekazywane co sekundę przez skanery optyczne; w ten sposób są w stanie automatycznie identyfikować, lokalizować i mierzyć wszystkie opakowania w czasie rzeczywistym. Zarówno wysokość, jak i położenie każdego skanera są ustalone i zapisane w systemie.

Automatyczny odbiór opakowań z przenośnika

Kolejną innowacją jest automatyczna koordynacja przenośników naziemnych i opakowań. System @ILO automatycznie wykrywa, kiedy przenośnik naziemny podnosi paletę; następnie w czasie rzeczywistym przesyła informacje o każdej paczce za pomocą połączenia Wi-Fi i protokołu MQTT. Dane te mogą być natychmiast wyświetlane dla pracowników bez dalszego przetwarzania. Jest to kolejna funkcja, która skraca czas procesu.

Źródło: DACHSER
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels