Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

'Wyhaczą' łamiących przepisy. Kierowców czekają dotkliwe kary

Utworzona: 2022-11-07


CANARD planuje objęcie automatycznymi kontrolami pierwszych przejazdów kolejowo-drogowych.

Jak informuje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, urządzenia monitorujące niestosowanie się przez kierowców do sygnalizacji świetlnej zostaną zamontowane na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. System wykryje i zarejestruje wykroczenie, zidentyfikuje pojazd którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewni rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkuje dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła.

Jak przekazała naszej redakcji Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, urządzenia pojawią się w poniższych lokalizacjach:
📍 Leśnica koło Wrocławia (woj. dolnośląskie) - ul. Średzka
📍 Radomsko (woj. łódzkie) - ul. Piłsudskiego
📍 Warszawa (woj. mazowieckie) - ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie
📍 Wrocław (woj. dolnośląskie) - ul. Szczecińska.

Na podstawie analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzonej przez Instytut Transportu Samochodowego, ale także przy bardzo dobrej współpracy z Biurem Bezpieczeństwa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wytypowaliśmy przejazdy kolejowo-drogowe, które należy objąć automatyczną kontrolą. Wykonawca z którym podpisaliśmy już umowę, prowadzi tzw. prace przygotowawcze, w trakcie których ocenia możliwości techniczne montażu urządzeń. W naszej ocenie, wprowadzenie automatycznej kontroli, wpłynie na zmianę zachowania kierowców i ograniczy liczbę niebezpiecznych zdarzeń, które są skutkami niezachowania ostrożności, ignorowania sygnalizacji świetlnej, objeżdżania opuszczonych zapór podkreślił Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
Automatyczny, stały i nieprzerwany nadzór ma kluczowe znaczenie w zapewnieniu wyższego poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowy. Liczba naruszeń rejestrowanych przez system CANARD, w którym pracuje ponad pół tysiąca urządzeń, systematycznie spada.

Od 1 stycznia br., kiedy zaostrzono przepisy, obserwujemy znaczący spadek liczby rejestrowanych naruszeń. W ciągu 9 miesięcy tego roku, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego, system zarejestrował o ponad 430 tysięcy naruszeń mniej. Kierowcy zwolnili. Aż o ponad 60 procent spadła liczba naruszeń w najwyższych progach przekroczenia dozwolonej prędkości, powyżej 30 km/h. Nie mamy wątpliwości, że w obszarze oddziaływania urządzeń poprawia się stan bezpieczeństwa. W miejscach objętych kontrolami o ponad 97 procent spadła liczba ofiar śmiertelnych. Jest też mniej osób rannych i mniej wypadków mówił Szef ITD.
Warto wspomnieć także, że w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku w trakcie kontroli mobilnych, do których wykorzystano nieoznakowane radiowozy, zarejestrowano ponad 27 tysięcy przypadków przekroczeń prędkości, o czym pisaliśmy ⬇

Nieoznakowane radiowozy z czeskimi fotoradarami batem na kierowców?

Dla przypomnienia. Od 17 września br. zaczęły obowiązywać zdwojone kwoty mandatów dla kierowców, którzy na przestrzeni dwóch lat popełnią to samo wykroczenie. I tak, naruszenie przez kierującego pojazdem na przejeździe kolejowym zakazu wjazdu za sygnalizator przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, lub za inne urządzenie nadające te sygnały zagrożone jest karą 2000 zł, a w przypadku recydywy - 4000 zł, szczegóły ⬇

Koniec wyrozumiałości dla recydywistów drogowych

Źródło: CANARD
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels