Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kierowcy nie w kabinie, a w centrum operacyjnym

Utworzona: 2023-01-27


Pilotażowy projekt ma na celu wdrożenie nowego systemu logistyki kontenerów wykorzystującego pojazdy elektryczne z rosnącym zakresem automatyzacji w terminalu HHLA TK Estonia w Tallinie.

Rozwiązanie opracowane przez firmę FERNRIDE polega na stopniowym zwiększaniu autonomii samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych. Poprzez połączenie technologii jazdy autonomicznej i ludzkiej wiedzy w zakresie zdalnej obsługi rozwiązanie może być wdrożone w ramach bieżącej działalności, przynosząc natychmiastowe korzyści operacyjne. Celem projektu jest sprawdzenie niezawodności operacyjnej technologii w zakresie zautomatyzowanej obsługi kontenerów oraz sprawdzenie jej przydatności z punktu widzenia przyszłych możliwości biznesowych.

Firma zatrudniająca około 100 pracowników, wyposaża ciężarówki i ciągniki siodłowe w czujniki i kamery, aby można było nimi zdalnie sterować za pośrednictwem sieci komórkowych. Teleoperatorzy na stanowisku komputerowym przypominającym kokpit pojazdu przejmują zdalne sterowanie nad pojazdami. Teleoperator odbiera i wysyła ukierunkowane polecenia w czasie rzeczywistym, sterując pedałem gazu, hamulcami, kierownicą i joystickiem. Dane uzyskane podczas funkcjonowania obecnego systemu mogą być wykorzystane do dalszego szkolenia algorytmów FERNRIDE w celu wdrożenia dodatkowych funkcji autonomicznych.


Zastosowanie tej nowej technologii pozwala na bardziej elastyczne wykorzystanie kierowców ciężarówek, co ma pozytywny wpływ na procedury operacyjne. Dodatkowo możliwość pracy zdalnej zwiększa zarówno atrakcyjność pracy, jak i bezpieczeństwo na danym terenie.

Źródło: Fernride
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels