Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Holistyczne, zrównoważone, dostosowane do przyszłości - nowe Conti Eco i Conti Urban

Utworzona: 2025-02-21


Continental rozszerzył zasięg holistycznej koncepcji ContiLifeCycle wprowadzając na rynek dwie kolejne linie opon 5. generacji. Nowe Conti Eco Gen 5 do transportu dalekobieżnego i regionalnego oraz Conti Urban HA 5 do autobusów miejskich wyróżniają się zoptymalizowanym oporem toczenia i długą żywotnością, a przy tym umożliwiają recykling karkasów.

Podczas projektowania opon wzięto również pod uwagę kryteria, takie jak możliwość bieżnikowania i opłacalność. Ponadto nowe modele opon ułatwiają cyfrowe zarządzanie flotą.

Wszystkie opony generacji 5 są wyposażone w chip RFID. Opcjonalnie można je również fabrycznie wyposażyć w czujniki opon, dzięki czemu są częścią cyfrowego rozwiązania do zarządzania oponami ContiConnect powiedział Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju produktów EMEA w Continental.
ContiLifeCycle to holistyczne podejście, które koncentruje się na recyklingu opon i wydłużeniu ich żywotności. Jest częścią kompleksowego systemu zarządzania oponami dla flot Conti360° Solutions. ContiLifeCycle pomaga zminimalizować całkowite koszty operacyjne pojazdów i zwiększyć wydajność działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Koncepcja opiera się na zasadach gospodarki o obiegu zamkniętym i obejmuje nowe opony, zarządzanie karkasami i bieżnikowanie.

Oszczędność zasobów dzięki bieżnikowaniu

Opony bieżnikowane zastępują nowe opony poprzez recykling komponentów i materiałów. W procesie tym centralne miejsce zajmuje karkas opony. Bieżnikowana opona zużywa do 85% mniej materiału niż nowa opona. Asortyment Continental obejmuje opony ContiTread bieżnikowane na zimno i opony ContiRe, bieżnikowane na gorąco.

Skupienie się na zrównoważonym rozwoju

Nowe linie opon korzystają z nowych mieszanek.

Jedną z wyróżniających się cech opon Conti Eco Gen 5 jest poprawa oporu toczenia karkasu, którą osiągnięto dzięki zmianie składu mieszanki i elementów konstrukcyjnych. Ponieważ karkas nadaje się do ponownego użycia, opona zyskuje drugi, a nawet trzeci cykl życia. Także własności opon bieżnikowanych poprawią się dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych mieszanek i mniejszemu oporowi toczenia wyjaśnia Hinnerk Kaiser.

Długa żywotność opon i alternatywne systemy napędowe

Także opona Conti Urban HA 5 do autobusów miejskich została zaprojektowana z myślą o wydłużonej żywotności. Wzmocniona ściana boczna i solidna mieszanka zwiększają jej odporność na uderzenia o krawężniki i inne przeszkody. Kolejnym ważnym czynnikiem, jaki wzięto pod uwagę jest rosnący stopień elektryfikacji flot autobusów miejskich w Europie. W 2023 r. około 18% nowo zarejestrowanych w UE autobusów miejskich było wyposażonych w napęd elektryczny, a trend ten najprawdopodobniej przyspieszy w nadchodzących latach. Autobusy elektryczne stawiają wyjątkowe wymagania oponom ze względu na wyższy moment obrotowy i wagę w porównaniu z autobusami z silnikami wysokoprężnymi. Conti Urban HA 5 spełnia te szczególne potrzeby dzięki solidnej konstrukcji i innowacyjnym materiałom.

Większa wydajność floty dzięki optymalizacji całkowitego kosztu posiadania i redukcji emisji CO2

Branża transportowa cechuje się silną konkurencją, intensywną presją kosztów i coraz częściej ma do czynienia z klientami o wysokich oczekiwaniach. W związku z tym ogólna efektywność kosztowa przy optymalnej wydajności (TCO) ma pierwszorzędne znaczenie dla wszystkich zainteresowanych. Nawet dzisiaj producenci pojazdów, myśląc w kategoriach TCO, bardziej cenią sobie zysk wynikający z niskiego oporu toczenia niż operatorzy flot, dlatego też chętniej wybierają opony o zoptymalizowanym oporze toczenia. Obecnie około 89% emisji CO2 związanej z oponami występuje w fazie ich użytkowania.

Ten udział można zmniejszyć tylko poprzez zmniejszenie oporu toczenia. Conti Eco Gen 5 jest tutaj doskonałym przykładem. To coś więcej niż tylko zmiana w osiągach, to prawdziwy krok naprzód. Ponadto pracujemy nad poprawą zrównoważonego charakteru opon poza fazą użytkowania, tj. w łańcuchach dostaw, rodzaju używanych materiałów i utylizacji opon mówi Kaiser.
Zmniejszenie oporu toczenia przynosi oszczędność paliwa i niższą emisję CO2, a jednocześnie obniża koszty.

Asortyment opon bieżnikowanych obejmuje następujące linie:
🚩 Opony bieżnikowane na gorąco ContiRe
ContiRe EcoPlus, ContiRe Hybrid, ContiRe CityService, ContiRe CoachRegio, ContiRe Coach, ContiRe Urban, ContiRe CrossTrac; opony zimowe: ContiRe Scandinavia, ContiRe HSW2, HDW2 i HTW2, ContiRe UrbanScandinavia.
🚩 Opony bieżnikowane na zimno ContiTread
ContiTread Eco Gen 5, ContiTread Hybrid, ContiTread CityService, ContiTread CityPlus, ContiTread CoachRegio, ContiTread Coach, ContiTread Urban, ContiTread CrossTrac, ContiTread HDC1; opony zimowe: ContiTread Scandinavia, ContiTread ScanExtreme i ContiTread UrbanScandinavia.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels