Jak wynika z badań związku, jedynie 20% kierowców twierdzi, że nigdy nie czuje się zagrożonych, korzystając z parkingów autostradowych. Pozostali regularnie doświadczają kradzieży, aktów wandalizmu i braku poczucia bezpieczeństwa, zwłaszcza w godzinach nocnych.
Nowa Czarna Księga to nie tylko raport, ale kolejny krzyk o pomoc do decydentów. To także przewodnik dla tych, którzy chcą budować sprawiedliwą i humanitarną politykę parkingową. Nasi bohaterowie dróg zasługują na więcej podkreśla Tom Peeters, zastępca sekretarza federalnego BTB ds. transportu drogowego i logistyki.Związek apeluje o natychmiastowe działania, w tym opracowanie federalnego planu budowy parkingów dla ciężarówek, wdrożenie europejskich standardów bezpieczeństwa SSPA, zapewnienie toalet, pryszniców i zaplecza socjalnego w każdym miejscu postoju oraz wprowadzenie systemu informacji o dostępności miejsc w czasie rzeczywistym. BTB-ABVV domaga się też, aby polityka parkingowa została powiązana z modelem Safe Rates, zapewniającym uczciwe stawki i bezpieczne warunki pracy w transporcie drogowym. Organizacja przypomina, że branża transportowa co roku płaci miliony euro w ramach opłat kilometrowych, a mimo to nie widzi efektów w postaci poprawy infrastruktury.
Najwyższy czas, by rząd przeznaczył te środki na budowę i utrzymanie parkingów, a nie tylko na remonty dróg. Kierowcy potrzebują bezpiecznych miejsc odpoczynku, a nie kolejnych obietnic zaznacza Frank Moreels, przewodniczący BTB.Źródło: BTB-ABVV
