Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Incoterms 2020 PRAKTYKA-ZAGROŻENIA-PUŁAPKI-WYZWANIA (SZKOLENIE ON-LINE)

Rozpoczęcie:Środa, 12 czerwca 2024 r.
Miejsce:Szkolenie ON-LINE: Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line ZOOM.
Województwo:cała Polska
Cele szkolenia – dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- poznają zmiany i pełną, najnowszą wersję Incoterms®2020 w formie analizy eksperckiej, ukierunkowanej na potrzeby i korzyści uczestników,
- uzyskają praktyczne porady na temat postępowania w okresie przejściowym pomiędzy wersjami z lat 2010 i 2020, w tym w zakresie ewentualnej renegocjacji kontraktów,
- uporządkują wiedzę na temat zwyczajów Incoterms i zasad ich wykorzystania w bieżącej pracy,
- zdobędą wiedzę na temat skutecznego posługiwania się zwyczajami Incoterms®2020.
- zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się procedurami handlowymi i transportowymi, zgodnie z regułami Incoterms,
- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów z wykorzystaniem Incoterms,
- zdobędą praktyczne umiejętności zabezpieczania transakcji handlowych w zakresie bazy dostawy.
- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o zwyczajach w zakresie bazy dostawy, uzansach i ich aktualizacjach,
- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynków zagranicznych i rynku krajowego,
- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z różnej interpretacji postanowień reguł Incoterms.


PROGRAM SZKOLENIA:

1. ZASADY NEGOCJOWANIA BAZY DOSTAWY WG. INCOTERMS®2020 I OKREŚLANIA JEJ W UMOWACH.
- Istota bazy dostawy w umowie.
- Zasady organizacji i ponoszenia kosztów transportu.
- Pojęcie i wykorzystanie gestii transportowej (sytuacje, w których warto przejąć gestię i kiedy należy się jej pozbyć).
- Zakres ponoszonego ryzyka na odcinku transportowym i jego transferu.
- Problem załadunków, rozładunków i przeładunków.
- Załatwianie dokumentów handlowych i przewozowych, w tym ponoszenie kosztów i ryzyk w zakresie dokumentacji.
- Problem miejsca dostawy i przejścia ryzyka oraz prawa własności.
- Kwestia odpraw celnych i dokumentów celnych w Incoterms®2020.
- Zasady podziału na grupy E, F, C, D oraz terminy uniwersalne oraz morskie/żeglugi śródlądowej.
- Incoterms®2020 przy posługiwaniu się akredytywą dokumentową i najczęstsze błędy w nazewnictwie.

2. ZMIANY W NAJNOWSZEJ WERSJI INCOTERMS®2020 I POSŁUGIWANIE SIĘ NOWYMI ORAZ ZMIENIONYMI TERMINAMI.
- Zmieniony układ Incoterms®2020 i jego interpretacja.
- Zmiana kolejności Incoterms®2020 i jej interpretacja.
- Zasady posługiwania się Incoterms®2020 w okresie przejściowym, w tym kwestia ewentualnej renegocjacji kontraktów.
- Wpływ nowych Incoterms®2020 na kody do celów wypełniania zgłoszeń celnych.
- Nowe zasady podejścia do kwestii ryzyka w Incoterms®2020.
- Inne usytuowanie kwestii kosztów w nowych terminach i jego interpretacja.
- Wykorzystanie nowego terminu DPU i relacje pomiędzy tym terminem a DAT.
- Problem dostawy towaru do terminala w kraju kupującego oraz kwestia rozładunku w terminalu.
- Zmiany w zakresie dokumentacji transportowej przy dostawach realizowanych statkiem na bazie FCA.
- Wyjaśnienie adnotacji na konosamencie, do których odwołują się nowe Incoterms®2020.
- Zróżnicowanie klauzul obowiązkowego ubezpieczenia w bazie CIP (uniwersalnej) oraz w bazie CIF (morskiej).
- Zróżnicowanie własności środków transportu w określonych terminach grupy F i D na środki wynajęte i środki własne.
- Nowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa i interpretacja włączenia ich do obowiązków przewozu i kosztów.
- Posługiwanie się terminem zlikwidowanym DAT po wejściu w życie Incoterms®2020.
- Zasady obowiązywania dotychczasowej wersji Incoterms 2010 po wejściu nowych Incoterms®2020.
- Współpraca ze spedytorem w ramach terminu FCA i nowego terminu DPU.

3. ZASADY PRZECHODZENIA Z RÓŻNYCH BAZ NA INCOTERMS DO CELÓW WYPEŁNIANIA DOKUMENTÓW CELNYCH I INNYCH.
- Zasady posługiwania się kodami przypisanymi do terminów, które nie znalazły się w najnowszej wersji Incoterms®2020.
- Zasady przejścia z RAFTD (terminy amerykańskie), Combiterms (terminy dla dostaw w kontenerach) i innych wykładni na nowe Incoterms®2020.
- Elastyczne posługiwanie się miejscem dostawy w terminie DAP w celu odzwierciedlenia sytuacji praktycznych, które nie znalazły się w nowej wersji.
- Posługiwanie się kwestią wyładunku jako wyznacznikiem, który termin z grupy D powinien być zastosowany.
- Rozstrzyganie problemów związanych z błędnym zastosowaniem baz dostawy przez partnera handlowego (sprzedającego czy kupującego).

4. OBOWIĄZKI STRON W TERMINACH UNIWERSALNYCH W NOWYCH INCOTERMS®2020.
- Zakres terminów stosowanych w różnych gałęziach transportu.
- Prawa i obowiązki stron w terminie EXW.
- Problem załadunku i odprawy eksportowej, specyficznie ujętych w terminie EXW.
- Prawa i obowiązki stron w terminie FCA.
- Różne warianty terminu FCA w zależności od miejsca załadunku (magazyn dostawcy czy terminal przewoźnika).
- Prawa i obowiązki stron w terminie CPT.
- Prawa i obowiązki stron w terminie CIP.
- Zakres i ponoszenie kosztów ubezpieczenia w terminie CIP oraz posługiwanie się dokumentem ubezpieczeniowym (polisa, certyfikat).
- Prawa i obowiązki stron w terminie DAP.
- Interpretacja pojęcia „magazyn kupującego”.
- Prawa i obowiązki stron w nowym terminie DPU.
- Problem dostawy na skład celny z wykorzystaniem nowego terminu DPU.
- Kwestia wyładowania towaru w terminalu.
- Prawa i obowiązki stron w terminie DDP.
- Problem odprawy celnej importowej przy DDP.
- Sytuacje, w których dopuszczalne jest zastosowanie terminu DDP.

5. OBOWIĄZKI STRON W TERMINACH MORSKICH W INCOTERMS®2020.
- Zakres terminów stosowanych w transporcie morskim / żegludze śródlądowej.
- Prawa i obowiązki stron w terminie FAS.
- Prawa i obowiązki stron w terminie FOB.
- Problem likwidacji burty statku jako wyznacznika przejścia ryzyka.
- Zasady ponoszenia różnych kosztów przy załadunku na statek, w tym sztauerki.
- Posługiwanie się konosamentem przy FOB i innych terminach morskich.
- Prawa i obowiązki stron w terminie CFR.
- Prawa i obowiązki stron w terminie CIF.
- Zakres i ponoszenie kosztów ubezpieczenia w terminie CIF.
- Terminy Incoterms 2020 a transport kombinowany (lądowo-morski).
- Terminy Incoterms 2020 a załadunek na statek poprzez rurociągi.

6. UBEZPIECZENIA W INCOTERMS®2020 I ODWOŁANIA DO KLAUZUL INSTYTUTOWYCH.
- Instytutowe klauzule towarowe.
- Zakres ubezpieczeń w klauzuli ICC A, która pojawiła się po raz pierwszy w Incoterms®2020.
- Zakres ubezpieczeń w klauzuli ICC B, którą strony mogą zastosować fakultatywnie.
- Zakres ubezpieczeń w klauzuli ICC C, która określa standardowe ubezpieczenie.
- Posługiwanie się polisą jednokrotną, polisą generalną i certyfikatem ubezpieczeniowym.

7. DOSTOSOWANIE INCOTERMS®2020 DO RÓŻNEGO TYPU PROCEDUR, W TYM PROCEDUR BEZPIECZEŃSTWA.
- Postanowienia dotyczące wykorzystania we wszystkich nowych regułach procedur elektronicznych, w tym dokumentów w formie elektronicznej.
- Dostosowanie Incoterms do wymagań bezpieczeństwa ładunków oraz procedur bezpieczeństwa przy odprawach celnych.
- Procedury C-TPAT.
- Procedury bezpieczeństwa kontenerów CSI.

8. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I SPORÓW W ZWIĄZKU Z INCOTERMS®2020.
- Procedury załatwiania spraw spornych na bazie Incoterms®2020.
- Incoterms®2020 a relacje załadowca - spedytor – przewoźnik – odbiorca.
- Momenty przejścia ryzyk i prawa własności towaru a reklamacje i spory wynikające z uszkodzeń lub utraty ładunków.
- Pułapki i niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem poszczególnych reguł.
- Analiza bieżących problemów uczestników (na przykładach).

Analiza przypadków (case study):
- analiza przypadków spornych, związanych z bazą dostawy,
- omówienie konkretnych sytuacji na podstawie zdjęć z portów, magazynów, składów celnych, terminali kontenerowych.

UWAGA: program nie jest ograniczony wyłącznie do zmian, a omówione zostanie posługiwanie się terminami Incoterms, zarówno w wersji z 2010, jak i z 2020 roku
Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco.

-> DODATKOWO - Konsultacje po szkoleniu przez Internet.
-> Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia na minimum 10 dni przed jego terminem.

Dlaczego ten temat zasługuje na szczególną uwagę: Od 1.01.2020 r. weszła w życie nowa, 9-ta wersja terminów Incoterms, opracowana przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu. Zmiany w niej są szczególnie zaskakujące, bo nie sprawdziły się wcześniejsze przewidywania co do kierunku tych zmian. W związku z powyższym może powstać szereg problemów na linii sprzedający – kupujący, ale także w stosunkach każdego z tych partnerów z przewoźnikami i spedytorami.
Posługując się bazą dostawy dochodzi niejednokrotnie do sytuacji, że jedna ze stron umowy może załatwiać transport, płacić za niego, zawierać umowę przewozu, a w sytuacji uszkodzenia lub kradzieży towaru, roszczeń wobec przewoźnika musi dochodzić drugi partner, bo on akurat ponosił w tym czasie ryzyko, które jest niezależne od ponoszenia kosztów. Stąd bazę dostawy należy negocjować aktywnie już na etapie zawierania umowy, zdając sobie sprawę z korzyści, ryzyk i kosztów, związanych z zastosowaniem określonych wariantów. Bezpieczeństwo bieżące i ograniczenie kosztownej odpowiedzialności w przyszłości są argumentami, za traktowaniem naszego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.

PROWADZĄCY: Dr Wojciech Budzyński. Jest uznanym specjalistą w zakresie stosowania formuł handlowych. Napisał na ten temat kilka książek i jest autorem wykładni terminów handlowych, wydanej w Polsce i za granicą. Zajmuje się doradztwem w zakresie Incoterms od ponad 30 lat, kiedy wydał pierwszą w Polsce wykładnię tych formuł z oryginalną interpretacją graficzną. Wiedzę praktyczną zdobywał jako handlowiec, dyrektor kilku firm handlowych, kolejno szef dwóch oddziałów firmy za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Pracuje też naukowo w SGH.
Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym w zakresie negocjacji z partnerami zagranicznymi oraz analizy umów pod względem pułapek i niekorzystnych sformułowań. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców, autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce handlowej, m.in.: „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Zawieranie i realizowanie kontraktów z partnerem zagranicznym”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.”, „Eksport w przedsiębiorstwie. Wejście na rynek i realizacja transakcji zagranicznej.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.”,
„Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Poradnik eksportera komponentów.”, „Eksport – import według Incoterms.”, „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”
Jest autorem oficjalnych poradników na temat stosowania Incoterms (od wersji 1980 do obecnej) i oryginalnej interpretacji graficznej reguł. Jest uznawany za najwybitniejszego specjalistę w kraju ds. interpretacji bazy dostawy wg. Incoterms, a jego książki na ten temat były publikowane także w językach obcych za granicą.


Cena promocyjna szkolenia on-line wynosi 790 zł. netto + 23% VAT i obejmuje: wysoki poziom merytoryczny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej PDF , zaświadczenie ukończenia szkolenia w postaci elektronicznej PDF. Cena po okresie promocji: 890 + 23% VAT.

SZKOLENIE ON-LINE: Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s. Instrukcja udziału w szkoleniu on-line zostanie przekazana wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia i pozostałymi informacjami organizacyjnymi. ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030).

Wszystkie nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane w formie zamkniętej (in company) u Państwa, również on-line. Szkolenia takie oferujemy grupom już od 4-5 osób. Istnieje możliwość modyfikowania ich programów do Państwa potrzeb i łączenia różnych tematów tego samego trenera. W przypadku zainteresowania taką formułą, uprzejmie proszę o kontakt, przygotujemy ofertę dla Państwa.
Organizator:ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.
Kontakt:ul. A. Locciego 26, 02-928 Warszawa,
tel.: 22 8533523 tel. kom.: 607 573 053
e-mail: atl@atl.edu.pl www: www.atl.edu.pl
Link:Więcej