REKLAMA

Kancelaria Prawna Iuridica

Partner etransport.pl - Kancelaria Prawna Iuridica

Znane przysłowie mówi "jeśli ktoś jest od wszystkiego to jest od niczego".
Kancelaria Prawna Iuridica specjalizuje się wyłącznie w prawie transportowym i spedycyjnym. Ponad 95% naszych klientów związanych jest bezpośrednio z branżą TSL, jesteśmy autorami wielu artykułów w czasopismach branżowych jak i prelegentami na licznych konferencjach transportowych. Pod naszym patronatem prowadzone jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Transportu Nienormatywnego, które wraz z Kancelarią Prawną Iuridica doprowadziło do uchwalenia przez Sejm oczekiwanych zmian w zakresie transportów ponadgabarytowych. Prowadzimy wszelkie sprawy prawne związane z transportem zarówno w kraju jak i za granicą.

www.iuridica.com.pl

Artykuły partnera

Egzamin na prawo jazdy z pytaniami o gabaryty i pilotaż
Egzamin na prawo jazdy z pytaniami o gabaryty i pilotaż
2021-02-11
Branża transportu ponadgabarytowego od wielu lat boryka się z ogromnym brakiem świadomości praw i obowiązków wśród większości użytkowników dróg publicznych.
Odzyskaj karę za przekroczenie nacisku osi
Odzyskaj karę za przekroczenie nacisku osi
2021-01-26
Nowelizacja ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw to rezultat orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 21 marca 2019 r. w sprawie C-127/17 Komisja Europejska przeciwko Polsce.
Transport ładunków niepodzielnych na podstawie zezwoleń
Transport ładunków niepodzielnych na podstawie zezwoleń
2021-01-20
O szerokości danego ładunku decyduje szerokość największego z kliku elementów. Natomiast dopełnienie przestrzeni naczepy innymi rzeczami o mniejszych wymiarach, nie decyduje o podzielności ładunku.
To już pewne, że Niemcy będą musiały zwrócić przewoźnikom opłaty drogowe
To już pewne, że Niemcy będą musiały zwrócić przewoźnikom opłaty drogowe
2020-10-28
28 października 2020 roku Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu wydał bardzo ważny wyrok, który pozwoli firmom transportowych ze wszystkich krajów odzyskać niesłusznie naliczane opłaty drogowe w Niemczech (MAUT).
Ile cm może wystawać ładunek poza boczne burty?
Ile cm może wystawać ładunek poza boczne burty?
2020-06-14
Użytkownik pyta, ekspert odpowiada.
Kierowco strzeż się. Straż miejska sprawdzi nacisk osi
Kierowco strzeż się. Straż miejska sprawdzi nacisk osi
2020-02-11
W marcu 2019 roku Polska przegrała spór z Komisją Europejską przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Zgodnie z tym wyrokiem wszystkie drogi publiczne w Polsce powinny dopuszczać ruch ciężarówek o nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony. Ministerstwo Infrastruktury ma jednak inny plan.
Czy e-CMR zrewolucjonizuje polską branżę transportową?
Czy e-CMR zrewolucjonizuje polską branżę transportową?
2019-09-11
Polska przystąpiła do Protokołu dodatkowego do Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) dotyczącego elektronicznego listu przewozowego. Protokół zacznie obowiązywać w naszym kraju już dzisiaj, 11 września 2019 roku.
Kary do 27 000 zł - kto odpowiada za przeciążenia osi?
Kary do 27 000 zł - kto odpowiada za przeciążenia osi?
2019-08-27
Minęło 5 miesięcy od głośnego wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w którym Polska przegrała spór dotyczący dopuszczalnych nacisków osi na drogach publicznych. Sam spór toczył się kilka lat, a Polska sprzeciwia się unijnym normom prawie od dekady. Czas upływa a firmy transportowe korzystające z polskiej infrastruktury drogowej nadal nie są pewni swoich praw i obowiązków.
Jazda na suwak oraz korytarz życia - projekt ustawy już gotowy
Jazda na suwak oraz korytarz życia - projekt ustawy już gotowy
2019-07-29
Na początku lipca ukazał się projekt ustawy o ruchu drogowym, który dotyczy dwóch jakże istotnych norm kierowania pojazdami po drogach publicznych.
Zapadł wyrok w sprawie nacisku osi - Polska przegrała!
Zapadł wyrok w sprawie nacisku osi - Polska przegrała!
2019-03-21
21 marca Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wyrokiem w sprawie oznaczonej sygnaturą: C-127/17 uznał, że Polska naruszyła prawo wspólnotowe regulujące kwestie nacisków osi. Zasadą na terenie państw wspólnoty jest dopuszczalny nacisk na poziomie 11,5 tony. Jakie będą konsekwencje tego orzeczenia dla polskich firm transportowych?
Tachografy i opłaty- to nie rewolucja, raczej drobne zmiany
Tachografy i opłaty- to nie rewolucja, raczej drobne zmiany
2019-01-29
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji dostępny jest projekt rozporządzenia określającego wysokość opłat za czynności organów administracji miar związane z tachografami.
70 000,00 zł odszkodowania za uszkodzenie naczepy
70 000,00 zł odszkodowania za uszkodzenie naczepy
2018-07-03
Chłodnia uległa uszkodzeniu w trakcie kolizji, do której doszło na terenie Holandii. Szkoda została zgłoszona do ubezpieczyciela sprawcy szkody z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.
Wygrana przewoźnika pozwanego o zapłatę 37.000 zł za uszkodzenie towaru
Wygrana przewoźnika pozwanego o zapłatę 37.000 zł za uszkodzenie towaru
2018-05-14
Sukces po 4 latach postępowania sądowego.
Kto odpowiada za uszkodzone mienie przewoźnika podczas czynności ładunkowych
Kto odpowiada za uszkodzone mienie przewoźnika podczas czynności ładunkowych
2018-02-26
W praktyce branży transportowej niezwykle często poruszany jest temat odpowiedzialności przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu. Często to jednak przewoźnik staje się podmiotem poszkodowanym – jego mienie zostaje uszkodzone w skutek czynności ładunkowych lub rozładunkowych.
200.000,00 zł odszkodowania od podwykonawcy
200.000,00 zł odszkodowania od podwykonawcy
2017-12-10
Przewoźnik otrzymał zlecenie wykonania międzynarodowego przewozu towarów. Z uwagi na brak możliwości wykonania przewozu własnymi pojazdami, przewoźnik podzlecił przewóz podwykonawcy, z którym wcześniej wielokrotnie współpracował. W trakcie przewozu wykonywanego przez podwykonawcę doszło do kradzieży całości przewożonego towaru.