Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polski Traker

Mistrzostwa Świata Kierowców Zawodowych przed nami

Utworzona: 2022-06-01


32. edycja mistrzostw odbędzie się w Zagrzebiu (Chorwacja) w dniach 8-11 września br.

Największa w świecie organizacja skupiająca w swoich szeregach kierowców zawodowych UICR (Union Internationale des Chauffeurs Routiers) od 1973 roku organizuje zawody mające na celu nie tylko integrację członków unii, ale również poprawę techniki jazdy, tym samym bezpieczeństwa na drogach i jakości wykonywanej pracy w tym zawodzie. Gospodarzem 29. mistrzostw w 2014 roku była Polska i nasza organizacja gościła drużyny z całego świata w Niepołomicach, gdzie na zamku odbyło się uroczyste otwarcie mistrzostw, oraz w Krakowie. Tutaj, na terenie lotniska w Czyżynach przez trzy dni miały miejsce zmagania kierowców na torze. W roku 2020 z powodu pandemii zawody zostały odwołane. Z tego samego powodu nie odbyły się również w roku 2021.


Każdy członkowski kraj ma prawo do wystawienia swojej reprezentacji, a każdy uczestnik może walczyć o mistrzostwo:

1. indywidualne całego konkursu,
2. w swojej kategorii,
3. drużynowo w tej kategorii, w której startuje
4. i drużynowo – cały kraj.

O ile organizacje mogą wystawić tylko jednego zawodnika i wówczas może on uzyskać aż dwa tytuły, o tyle w pkt. 2 i 4 musi być pełny skład. Co to znaczy? Otóż mistrzostwa odbywają się w kilku kategoriach:
  • A – ciężarówka solo > 7,5 t,
  • B – autobus/autokar,
  • C – zestaw z naczepą,
  • D – zestaw z przyczepą,
  • E – młodzi adepci zawodu do 21 lat – solo< 7,5 t,
  • F – furgon, samochód dostawczy < 3,5 t.
Żeby walczyć o mistrzostwo drużynowe, w każdej kategorii musi wystartować trzech kierowców. Poszczególni zawodnicy mogą startować tylko w jednej kategorii. Wyjątek stanowi eco-driving. Tutaj reprezentacja wystawia jedną osobę, ale ta może dodatkowo również brać udział w rywalizacji w swojej kategorii. Każdy mistrz z poprzedniej edycji może startować poza regulaminowym składem. W eco-drivingu Zenon Korsak (SKPT 2525) będzie bronić mistrzostwa z 2018 roku, które odbyły się w Gent (Belgia), a my dodatkowo znamy już zawodnika, który również w tej kategorii będzie nas reprezentował. To Grzegorz Gapiński (SKPT 2632), mistrz zeszłorocznej, jubileuszowej, bo 10. edycji konkursu Optifuel Challenge zorganizowanego przez Renault Truck Polska. Kto wejdzie w skład naszej reprezentacji? O tym, kto będzie miał szansę na zdobycie medali w tej najważniejszej i najbardziej prestiżowej imprezie w naszej branży dowiemy się już wkrótce.

Eliminacje do mistrzostw świata odbędą się 24 czerwca br., w pierwszym dniu Baltic Truck Festival, na terenie parkingu przy Polsat Plus Arena, Gdańsk, ul. Pokoleń Lechii Gdańsk1. Każdy chętny do wzięcia udziału w eliminacjach kierowca (nie tylko członek SKPT) musi nadesłać do nas poprawnie rozwiązany test składający się z pytań dotyczących przepisów z zakresu ruchu drogowego, pierwszej pomocy przedmedycznej i przepisów branżowych oraz przejechać, najlepiej bezbłędnie, w określonym czasie specjalny tor w jeździe na precyzję.

Test jest dostępny na stronie stowarzyszenia www.skpt.eu i najpóźniej do 12 czerwca br. należy go wypełnić, by automatycznie zgłosić się do zawodów.


Link do testu 📌

Po 12 czerwca br. każdy zgłaszający swój udział w rywalizacji zostanie poinformowany o wyniku testu, godzinie i warunkach startu w eliminacjach do Mistrzostw Świta UICR. Do spróbowania swoich możliwości organizatorzy zapraszają wszystkich członków – tak kolegów, jak i koleżanki. Sponsorem strategicznym naszej reprezentacji jest firma Volvo Trucks i Volvo Bus Polska i to na pojazdach tej marki odbędą się polskie eliminacje do mistrzostw. Pojazdy jakich marek będą wystawione do zawodów w Chorwacji – tego jeszcze nie wiadomo. Zwykle na to pytanie poznaje się odpowiedź w pierwszym dniu mistrzostw, podczas pierwszych prób jazdy.

Kategoria Specjalne

Podczas eliminacji w Gdańsku zorganizowane zostaną osobne zawody:
1. Puchar Pań – spośród startujących w swoich kategoriach kobiet wyłonione zostaną te najlepsze. Na nie czekają specjalne wyróżnienia.
2. Młode Wilki - w jeździe samochodem ciężarowym solo. Ta specjalna kategoria dedykowana jest młodym adeptom zawodu kierowcy, tym, którzy posiadają prawo jazdy minimum C i nie skończyli jeszcze 21 lat. Lista miejsc jest ograniczona, dlatego każdy chętny do startu w tej kategorii powinien przesłać wypełnioną ankietę startową ze strony skpt.eu.

Źródło: Stowarzyszenie Klub Polskiego Trakera
Do ulubionych Polski Traker
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels