ID: 241194
Wymiana oleju w "układzie sprzęgłowym" DAF XF 105. 460 manual
ID: 241194
ID: 241194
Witam, jak w temacie... wie ktoś z Was jak się zabrać za wymianę całej ilości płynu/oleju w układzie sprzęgłowym? jak to zrobić by się układ nie zapowietrzył po spuszczeniu oleju z wysprzęglika? Proszę nie pytać w jakim celu wymiana tylko o konkretne rady, pozdrawiam
Witam, jak w temacie... wie ktoś z Was jak się zabrać za wymianę całej ilości płynu/oleju w układzie sprzęgłowym? jak to zrobić by się układ nie zapowietrzył po spuszczeniu oleju z wysprzęglika? Proszę nie pytać w jakim celu wymiana tylko o konkretne rady, pozdrawiam
~Daniel*.21.253.50.ipv4.supernova.orange.pl
*.21.253.50.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (95)
~Robert | Kolego. W dafiku trzeba "pchać" płyn od siłownika do "góry", do zbiornika. Bo inaczej możesz długo z tym walczyć. | |||
~Ł ysy | Robert. A w jakim aucie robi się inaczej. Co ci się chłopczyku nie spodobało? Rozjaśnisz nam. | 1 | ||
~Daniel | Dzięki za odpowiedzi. Tak, jest to skrzynia manualna ZF Ecosplit 4 z 2011. Słyszałem coś właśnie, że ciężko się odpowietrza jeśli dostanie się tam powietrze. Wie ktoś ile płynu mniej więcej może się tam zmieścić w cały układ? | |||
~Ł ysy | Myślę, że pół litra wystarczy. Ale to nie olej, tylko płyn hamulcowy. | 1 | ||
~Daniel | Łysy, wiem że płyn, mam zamiar wlać DOT4. A co myślisz by pompką do spryskiwaczy wtłoczyć od dołu ten płyn aż góra wyleci nawet i ten litr-w sensie by mieć pewność, że wypchnęło wszystko? | |||
~Ł ysy | Kup sobie zwykłą pompkę do pompowania piłek. Drugi wariant, pompka /mała max 0. 5 l/ służąca do napełniania skrzyń biegów w osobówkach i ogień. Poluzuj śrubunek poniżej pompki sprzęgłowej, zabezpiecz lakier na kabinie i zderzaku i wal od dołu. Jak pojawi się nowy płyn pod pompką, opróżnij zbiorniczek pod klapą przednią i zacznij przepychać płyn pompką sprzęgłową. Ważne, spusć powietrze z układu, oczywiście wszystkie manewry na zgaszonym silniku. Jak pojawi się nowy płyn pod śrubunkiem pod pompką /trzeba naciskać pedał sprzęgła/zakręcasz śrubunek. Jeszcze raz zakładasz przewód z płynem na wspomaganie sprzęgła, druga osoba luzuje wspomniany śrubunek, ty przepychasz płyn od wyskrzęglika do góry, druga osoba zakręca śrubunek i po zabawie. Włączasz silnik, nabijasz powietrza, wciskając pedał sprzęgła sprawdzasz czy wszystko jest ok. Jak kest pedał miękki luzujesz wspomniany śrubunek i wciskasz kilka razy pedał. Zakręcasz, sprawdzasz ile operacja kosztuje w serwisie. Pozostaje uśmiech związany z zaoszczędzoną kasą. | 2 | ||
~Ł ysy | Gdybyś miał jakiekolwiek wątpliwości szoferskie dyżurne przygłupy z chęcią pomogą. Oni znają się na wszystkim. | 2 | ||
~Daniel | Rozumiem że śrubunek o którym mówisz to przewód, który wchodzi do wysprzęglika czy o coś innego, bo nie chce pomylić. Drugie co dało mi do myślenia to to, że napisałeś by robić to bez powietrza w układzie a za chwilę że trzeba naciskać pedał sprzęgła i zakręcić wspomniany śrubunek... a przecież bez powietrza raczej o to trudno? Jeszcze raz dzięki za kulturę odpowiedzi i doradztwo, bo jak czasem się czyta "mądrości", wyzwiska i rzeczy nie związane z tematem to ręce opadają. Udanego weekendu!! :) | 1 | ||
~Ł ysy | Na wspomaganiu sprzęgła /wysprzęgniku/ masz odpowietrznik. Śrubunek o którym mowa znajduje się pod pompką sprzęgłową. Dlaczego bez powietrza? Zadaniem pompki /układ hydrauliczny / jest jedynie uruchomienie układy pneumatycznego wysprzęglika. Jeżeli chcesz odpowietrzyć część układu od zbiorniczka wyrównawczego do poniżej pompki /część układu od wysprzęgnika do pompki odpowietrzasz od dołu/ łatwiej jest robić bez powietrza. Loniecznie musi być poluzowany śrubunek pod pompką. Wciskając na chama pedał sprzęgła bez powietrza zniszczysz pompkę. | 1 | ||
~Ł ysy | Chodzi o to, aby pracowała sama pompka. Wtedy masz pewność, że wszelkie pęcherzyli powietrza zostaną usunięte. Z powietrzem masz zabawę. Zazwyczaj część wytworzonego ciśnienia przez pompkę wyrzuca płyn przez śrubunek, a część, nie zawsze, ale potrafi uruchomić wysprzęglik. Wtedy znajdujące się powietrze w odcinku zbiornik wywównawczy-pompka może trafić do części układu pompka -wysprzęgnik. | 1 | ||
~Wielki Szu | Kolega ł ysy bzdury pisze. Tylko serwis zrobi to fachowo. ł ysy nawet tłumiki euro 5 myje sodą kaustyczną. | |||
~zcx | łysy odkręć śrubunek i wypuść powietrze ze swojego łba. | |||
~kiero | caly myk polega na tym, ze jak sie umiejetnie wtloczy plyn od spodu, to nie trzeba nic odpowietrzac. jesli bierze sie za tomechanik w stodole przy pomocy pompki do pilek, to masz zabawe na ladnych kilka godz z odpowietrzaniem. tylko ze wtedy rownie dobrze mozesz od razu " przelewac "od gory plyn. wystarczy ze jeden na dole bedzie odkrecal odpowietrznik, a drugi lal plyn do zbiorniczka. jak sie na dole pokaze czysty, znaczy ze plyn wymieniony | 1 | ||
~MAN | Proponuję dobrze czytać na oznaczeniu na jakim płynie chodzi układ, wlanie zwykłego dot do Mana kończy się katastrofa | |||
~ciekawy | wiara w " taniej " nie zna granic | |||
gustav
| Nie ma to jak pompka do piłek i robota od d... y strony. Przyzwoite zestawy do wymiany płynu hamulcowego są koszmarnie drogie, ceny zaczynają się 45 zł. Kogo na to stać? | |||
~Wielki Szu | Ł ysy - smardzewicki oligarcha woli pomke do piłek. Zona jako nauczycielka- świetlicowa z sali gimnastycznej pomke przemyci. | |||
~Ł ysy | Stado przygłupów w pełnym składzie. Dalszy komentarz zbędny. | 1 | ||
~Trener | Oo teraz już faktycznie pełny skład | 1 | ||
~Forest glemp | Taa... Serwis jest od tego... Niedługo to wam bedzie serwis przyjezdzal w nawigacje wklepac, gdzie macie gamonie jechac... | 1 | ||
gustav
| Iloma perełkami technicznymi zaszczycił forum najlepszy przewoźnik, wykształcony w wyższej szkole przewoźnictwa? Co fachowa porada, to jak kolejny wystrzał opony w naczepie bez ładunku, nowej opony. | |||
gustav
| Dyskusja o mierności polskiego transportu jest od zawsze. Po co płacić za autostradę jak można pojechać bokiem? (zapłacić podobnie i stracić więcej paliwa, czasu, itd. ) Po co opony zimowe? Na drutach też można jechać. Po co serwis jak jest pompka do piłek, a szwagier ma taką do roweru? | |||
~Forest glemp | Jakos nie widac szoferzyn zarabiających juz wg danych z Uniwersytetu Parkingowego 12 tysiakow, aby serwisowali swoje tedeiki od nimca z lawety w serwisach... | 1 | ||
gustav
| Forest Glemp z tym serwisem to masz rację. Moja żona piecze chleb, hoduje świnie, krowy, owce i kury. Mamy co jeść. Ja robię ze skór tych zwierząt buty i ubrania. Syn pracuje nad piecem hutniczym, może kiedyś zrobi rower, będzie nam łatwiej. | |||
gustav
| Ludzie!!! Jest XXI wiek, w Polsce też! Nie stać ciebie na autostradę? Nie stać i na auto! Nie stać ciebie na serwis? Nie stać i na auto! | |||
gustav
| W tej, jakże polskiej, hipokryzji znowu mistrzem globu został nasz najlepszy przewoźnik, Ł ysy. Mówi; "po co mam za coś płacić jak mogę zrobić sam". Ten sam potrafi jednak wyrzucić innym, że pracujący na zachodzie "z biedy i nędzy robią zakupy w Polsce (bo taniej) podczas urlopów czy odwiedzin u bliskich". On może, inni nie. | |||
~Pan Kierowca. | Tłumoku co ci przeszkadza, że ktoś potrafi samemu coś naprawić? Po co się wpier dalasz, gdy ktoś komuś w czymś pomaga? | 2 | ||
~Pan Kierowca. | Skoro w temacie wątku nie masz nic do napisania to wypier dalaj stąd gustav | 1 | ||
gustav
| Szanuję wszystkich, nawet lżej czy mocniej zboczonych. Co tobie lepiej pomogło? Lokówka czy pompka do roweru? Było dobrze? | |||
gustav
| Nie tak dawno był artykuł jak gościu, który potrafi sam, został przygnieciony przez ciężarówkę, którą naprawiał. Naprawdę warto. | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.