~Sadecky
| jak w temacie... | | | |
~Marta P.
| Witam. Czy jest tutaj ktoś z okolic Andrychowa, Wadowic i byłby w stanie przeszkolić mnie z obsługi programu Tachospeed? Oczywiście odpłatnie.
pozdrawiam | | | |
~uzywam tacho
| a nie prosciej zadzwonic na infolinie?
bardzo preznie dziala i sa kompetetni. no i za darmo. . | | | |
~leon
| Chętnie przeszkolę w każdym zakresie. Mogę również dojechać. | | | |
~Goral
| leon kogo chcesz dojechac? Tak serio program tachosped prosze spakowac do pudelka i wyrzucic do kosza bo tyle jest warty. Tym jego obliczeniom mozna sie podetrzec. Robi jakies wyrownania rekompensaty, tylko ze wystarczy spojrzec do Kodeksu Pracy ze wiele z tych rzeczy robic nie wolno. A szef zadowolony ze wszystko OK, bo on tak liczy by szef byl zadowolony ze wszystko OK i kupowali ten program ktory tak to wszystko wylicza by nie bylo kar. A prawda jest taka ze w umowie licencyjnej jest malymi literami jest dopisane ze program nalezy dostosowac do obecnie obowiazujacego Kodeksu Pracy a domyslnie jest ustawiony by robic jakies bzdurne rekompensaty by szef by zadowolny | | | |
~leon
| W czym konkretnie koliduje to z kodeksem pracy bądź ustawą o czasie pracy? | | | |
~Goral
| rekompensaty za oczekiwania 50% i 100%. Jak sie przyjrzysz dokladnie co on liczy to takich kwiatkow tam jest mnóstwo. Ale szefy zadowolone ze program to tak chachmeci ze wszystko czyste i OK | | | |
~Goral
| tzn za godziny nadliczbowe | | | |
~leon
| Tak Ci się tylko wydaje. | | | |
~Goral
| nie wydaje tylko konsultowane z radca prawnym | | | |
~Goral
| sam pomysl masz przekroczone godziny tygodniowe, a program Ci to rekompensuje godzinami spedzonymi w trasie w ciezarowce fakt ze na postoju | | | |
~leon
| Prawidłowo.
Taka jest zasada w systemie rownowaznym czasu pracy.
Miejsce odbioru wolnego nie ma znaczenia. | | | |
~Goral
| leon polecam wyrok sadu najwyzszego 23 sierpnia 2007 r ( I PK 84/2007) , kierowca w trasie jest w okresie dyspozycyjnosci poza tym wiele firm ma w umowie wpisane nadzor nad ladunkiem... wiec jest ciagle w pracy bedac ciagle dyspozycyjnym. wiec nie mozna mowic ze ma on czas wolny. A wiec nie mozna komus liczyc odbioru nadliczbowych godzin skoro on ciagle pozostaje w tejze ciezarowce (pelniac np. wg umowy o prace nadzor na ladunkiem ) a ty przynosisz wydruk z tachspeda ze malo ze on ciagle byl w kabinie to odbieral nadgodziny w prowadzeniu pojazdu a wiec sam sobie strzelasz w kolano | | | |
~leon
| Nie, z chwilą rozpoczęcia odpoczynku dziennego bądź tygodniowego skróconego nie jest w żadnej dyspozycji, nie nadzoruje też pojazdu, swobodnie dysponuje swoim czasem i może w każdej chwili pojazd opuścić. | | | |
~Goral
| Takie stanowisko, jak prawidłowo
uznał Sąd Okręgowy, w sposób bezpośredni potwierdza uzasadnienie uchwały
Sądu Najwyższego z dnia 18 marca 1998 r., III ZP 20/97 (OSNP z 1998 nr 21, poz.
619), w którym wskazano, między innymi, że pracownik drużyny trakcyjnej PKP
wykazuje gotowość do pracy od momentu stawienia się w lokomotywowni
macie rzystej i od tej chwili pracodawca może dysonować jego czasem oraz osobą.
Od tej chwili pracownik po prostu bowiem rozpoczyna pracę i wykonuje swoje
obowiązki, czego nie zmienia fakt, iż nie przez cały czas swej pracy zajmuje się
bezpośrednim prowadzeniem pojazdu szynowego.
Z powyższych względów nie ma żadnych przesłanek do uznania, że sporne
pomiędzy stronami okresy były czasem niewykonywania pracy w rozumieniu § 5
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 maja 1996 r. w sprawie
sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz
wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw,
dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności
przewidz ianych w Kodeksie pracy (Dz. U. Nr 62, poz. 289 ze zm. ). | | | |
~leon
| Podany przez Ciebie przykład dotyczy przedstawiciela handlowego. | | | |
~leon
| Ten pierwszy, ten drugi też ma się nijak do odpoczynkow kierowcy. | | | |
~Goral
| to cos zle poszukales, dot kolei | | | |
~leon
| Ustawa o czasie pracy kierowcy.
Art 14 | | | |