ID: 249357
Tachograf
ID: 249357
ID: 249357
Mam takę sytuację zaczynam prace i jadę 1h na załadunek, ładuję 0, 5h i jadę 1h na rozładunek, po rozładunku w tym miejscu czekam 2h na kolejny załadunek i wracam. Czy dobrze robię dając na te 2h młotki zamiast odpoczynku bo po odpoczynku tachograf zacznie naliczać kolejne 4, 5 h czasu pracy? Pozdrawiam.
Mam takę sytuację zaczynam prace i jadę 1h na załadunek, ładuję 0, 5h i jadę 1h na rozładunek, po rozładunku w tym miejscu czekam 2h na kolejny załadunek i wracam. Czy dobrze robię dając na te 2h młotki zamiast odpoczynku bo po odpoczynku tachograf zacznie naliczać kolejne 4, 5 h czasu pracy? Pozdrawiam.
~ski*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (2)
~ski | jak w temacie... | |||
PavelSPM
| ~ski Czynność kierowcy nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie pracowniczej zmiany bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu. Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku kierowca, będąc w pracy w ciągu pracowniczej zmiany, czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu, oprócz jazdy, rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do koji lub do kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. (WE) nr 561/2006. ). Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk. Art. 10. pkt. 3. ). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 30-60% wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9. pkt. 2-3. i 5-6. ). Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.