ID: 251481
Pytania o zawód kierowcy
ID: 251481
ID: 251481
Witam.
W sierpniu kończę 21 lat i chciałem zacząć robić uprawnienia na kierowce zawodowego (C+E). Docelowo chciałbym pracować taką ilość czasu, aby mieć jeszcze czas na życie prywatne. Bardzo atrakcyjnie wygląda tutaj system pracy 2/2. Moje pytania są następujące: Czy trudno będzie znaleźć pracę w takim systemie? Czy taki system pracy stosowany jest wyłącznie w ruchu międzynarodowym czy w krajowym także? Czy łatwo znaleźć pracę w tym zawodzie osobie bez doświadczenia lub z niewielkim doświadczeniem? Pozdrawiam :)
Witam.
W sierpniu kończę 21 lat i chciałem zacząć robić uprawnienia na kierowce zawodowego (C+E). Docelowo chciałbym pracować taką ilość czasu, aby mieć jeszcze czas na życie prywatne. Bardzo atrakcyjnie wygląda tutaj system pracy 2/2. Moje pytania są następujące: Czy trudno będzie znaleźć pracę w takim systemie? Czy taki system pracy stosowany jest wyłącznie w ruchu międzynarodowym czy w krajowym także? Czy łatwo znaleźć pracę w tym zawodzie osobie bez doświadczenia lub z niewielkim doświadczeniem? Pozdrawiam :)
Posty (19)
Wenzel
| jak w temacie... | -1 | ||
~Breaker Breaker | Jak zaczynalem jeździć, nikt nie chciał z Tobą rozmawiać jak nie miałaś 5 lat doświadczenia. A mój pracodawca powiedział, że lepszy młody niż stary i zmanierowany i mnie wziął. | 1 | ||
~Koneser jabola | Ty chłopie nie będziesz kierowcą zawodowym, tylko łącznikiem wymiennym miedzy pedałami, a kierownicą. Tego musisz być świadomy. Żeby być kierowcą zawodowym najpierw trzeba taką szkołe skonczyć, których już w polsce nie ma od lat 80-90 tych. O systemach 2 na 2 to możesz zapomnieć... dla czego? To sie dowiesz jak zaczniesz orke jako łącznik. | 1 | ||
~Koneser jabola | ... jak szybko wyleczyć młodego kierowcę z magii tego zawodu... Oto zapragnąłem zostać uczciwym i poważnym kierowcą. Zrobiłem prawko, wydałem kupę kasy i zacząłem rozglądać się za pracą. Przy braku doświadczenia wiadomo, ciężko coś znaleźć ale ku mojemu zadowoleniu udało mi się dostać robotę. Podwójna obsada, Polska-Anglia-Polska , satysfakcjonujące pieniądze i możliwość zdobycia doświadczenia. No i doświadczyłem : orka 18 godzin na dobę, sprzęt z marnymi światłami bez abs-u w naczepie, powrót z trasy we czterech w jednym aucie, spanie na podłodze przed załadunkiem, oczekiwanie w firmie 6 dni na parkingu przez starych kierowców, lekceważący stosunek spedytorek... Stare i mądre przysłowie mówi, ze miłość jest ślepa ale małżeństwo to bardzo dobry okulista.. | 1 | ||
~Marco | Niekoniecznie musi skończyć szkołę, aby być zawodowej. Mało wiesz koneserem jeszcze. | 1 | ||
ninobzik
| Piękny zawód, wspaniałe perspektywy, dobre pieniądze i możliwość zwiedzania Europy. Żyć nie umierać ; ) | 1 | ||
~Koneser jabola | Najpierw młody musi ; Zmienić 10 kół w trasie. Z 3 tygodnie nocek pojezdzić. Poczekać z dwa miesiące za wypłatą, która jeszcze będzie na raty!!. Posiedzieć z kilkadziesiąt łikendów w trasie-za darmo!. itd... Wtedy może o coś skomleć. | 1 | ||
~Koneser jabola | Następnie może sie zwolnić od takiego dziada. Szukając potem firmy, absolutnie nie odpuszczać i za mniej jak 10tys zł, nie wsiadać do kabiny. Wtedy może najwyżej ciut, ciut nazywać sie szoferem. | 1 | ||
~Radek | idź dzieciaku pojeździj na busie na międzynarodówce z pół roku, wtedy będziesz mniej więcej wiedział czy ta robota jest dla ciebie czy nie, jak ktoś tu pisał wyżej zrobić uprawnienia, wydać parę dobrych tysięcy to nie sztuka, dużo młodych rezygnuje już po pierwszej trasie. Kierowca to nie robota, że siedzisz i kierownicą kręcisz jak dla wielu się wydaje. A i jeszcze jedno jak uprawnienia robisz tylko dla tych "dużych zarobków" to sobie odpuść. | 1 | ||
~Gucio | Do Wenzel uprawnienia zrobić możesz (nigdy ich w życiu nie za wiele i nie wiadomo kiedy się przydadzą) , co do systemu 2/2 obecnie będzie ciężko sytuacja sporo się zmieniła od kilku miesięcy, na pracę jako świeży też lekko nie będzie, bo wielu doświadczonych szuka pracy. Na kraju to się pracuje pn-pt/sob systemy to po UE oraz kółka. Szczerze ucz się zdobądź jakiś zawód bo kierowca to nie zawód PJ może zrobić każdy. Jesteś młody i powiem Ci tak nie pakuj się w transport, bo tu przyszłości i możliwości rozwoju nie ma, a jak jesteś zafascynowany celebrytami asfaltowymi z youtuba to nie jest tak kolorowo jak to pokazują. Chcesz by Cię ktoś w życiu szanował to nie pchaj się za kierownicę - gwarantuje Ci że po przygodach z firmami transportowymi w PL, szybko odechce Ci się być kierowcą i szybko zmienisz zdanie, bo znaleźć dobrą firmę z normalnym szefem to szukanie igły w stogu siana. Powodzenia. | 1 | ||
~PZHPM | krótko pisząc nie rób uprawnień, nie pchaj się w ten zawód, prędzej czy póżniej będziesz żałować | 1 | ||
~Gucio | Jeśli mogę coś doradzić to pchaj się w kierunku służb mundurowych wojsko, PSP, SG, będziesz miał pewną pracę, nie najgorszą płacę, dodatki, urlopy, szkolenia, czas dla rodziny i po 25latach emerytura -a jako młody emeryt z pozwoleniem na broń masz pewną pracę i śmiało sobie możesz nieźle dorobić jakbyś chciał. Oczywiście to Twój wybór, Twoje życie i zrobisz jak uważasz. | 1 | ||
~Gucio | Wiadomo broń oprócz PSP. Mało tego pewni pracodawcy, kasa na czas i na konto i wszystko zgodne z prawem, bez kombinacji. | 1 | ||
~Mgdb | Widzę że stare szofery dalej nie wiedzą co to kwalifikacja zawodowa. To nie to co wasz kurs na przewóz rzeczy 15 lat temu. Takie egzaminy zdaje mechanik, elektryk i inne zawody i później mają wpisany zawód, szkoła nigdy nie była potrzebna do zaliczenia zawodu.. Połowa z starej gwardii nie zdała by tych egzaminów na nowo. Chociaż moim zdaniem powinno się jeszcze śrubę mocniej przykręcić i dorzucić mocny nacisk na ekonomię, ekologię. Co do tematu spokojnie znajdziesz pracę w systemie 2/2. Wynagrodzenie około 5-7 tys zł zależy od firmy | 1 | ||
~Gucio | 2020-05-15 20:08:46 Co Ty kolego piszesz - twierdzisz że po kursie masz zawód, nie trzeba szkoły kończyć wystarczy kurs- to coś nowego ( nie mówię tu o kwalifikacji na kod 95) . Podaj mi jedną firmę gdzie zarobię na rękę w systemie 2/2 5-7 tys zł netto? | 1 | ||
~Mgdb | Jest coś takiego jak przygotowanie zawodowe, po czym masz egzamin kwalifikacji zawodowych i masz wyuczony zawód. A co do firm nawet na Polsce w ostatnim tygodniu widziałem z 6 ogłoszeń za ponad 5 tys za 2/2. W Niemczech/Holandii (Niderlandach już) itp 1500-1700 euro i nawet dowozy z Polski są. Warunek język angielski/niemiecki (spedytor zagraniczny) | 1 | ||
~bumcia umcia | Tey, magbet, masz mózzzzg zryty. pisząc ze dowozy z polski.. Qerwa jakim trzeba być de bi le m żeby kożystać z tego srodka lokomocji.. Nie raz widziałem grupy ludzi na granicy pansta stacje cccccccccccccpn, gdzie matoły cczekają jak w auschwitz na swoją kolej | 1 | ||
~Loki | Idź głupku na ksiendza. Lepiej na tym wyjdziesz. | |||
~Mgdb | Bukcia umcia widzę że cię skrzywdzili w jednym z takich transportów. Jeździłem na wymiany w taki sposób że było nas max 3 osoby w busie 9 odobowym lub w osobówce po 2 osoby. Dojazd oczywiście liczony już jak dzień pracy, po dojeździe do ciężarówki wpis manualny i pauza. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.