ID: 267696
Rozładunki mebli w magazynach w Niemczech, czy to legalne?
ID: 267696
ID: 267696
Mam takie pytanie do forumowiczów. Jak to jest z tymi rozładunkami mebli w Niemczech przez kierowców. Problemu niema jeżeli są na paletach wtedy magazynier rozładuje natomiast jeżeli są luzem to kierowca musi sam się z tym szarpać i życzą sobie by porozkładać je na wózki transportowe i odpowiednio je posegregować. Czy kierowca ma obowiązek wykonać te czynności gdy niema w umowie takiego zapisu? Co się stanie gdy uszkodzi się jakiś mebel lub coś się przytrafi kierowcy? Praktycznie znajduje się na terenie magazynu. Kto w takiej sytuacji odpowiada za zaistniałe szkody? Moim zdaniem jest to bezprawne wykorzystanie kierowców przez pracowników magazynów logistycznych. Jeżeli kierowca odmówi rozładunku osobiście to prawdopodobnie będą mu kazali odjechać z pod rampy. Czy można przed rozładunkiem podsunąć pismo, które zawierałoby odpowiedzialność firmy przyjmującej ładunek i za powstałe szkody jakie mogą się wydarzyć w czasie rozładunku, lub wypadek gdzie poszkodowany byłby kierowca, ponosi firma u której to się wydarzyło? Czy uważacie tak samo jak ja, że jest to w jakimś stopniu bezprawne wykorzystywanie kierowcy?
Pozdrawia m i czekam na wasze komentarze.
Mam takie pytanie do forumowiczów. Jak to jest z tymi rozładunkami mebli w Niemczech przez kierowców. Problemu niema jeżeli są na paletach wtedy magazynier rozładuje natomiast jeżeli są luzem to kierowca musi sam się z tym szarpać i życzą sobie by porozkładać je na wózki transportowe i odpowiednio je posegregować. Czy kierowca ma obowiązek wykonać te czynności gdy niema w umowie takiego zapisu? Co się stanie gdy uszkodzi się jakiś mebel lub coś się przytrafi kierowcy? Praktycznie znajduje się na terenie magazynu. Kto w takiej sytuacji odpowiada za zaistniałe szkody? Moim zdaniem jest to bezprawne wykorzystanie kierowców przez pracowników magazynów logistycznych. Jeżeli kierowca odmówi rozładunku osobiście to prawdopodobnie będą mu kazali odjechać z pod rampy. Czy można przed rozładunkiem podsunąć pismo, które zawierałoby odpowiedzialność firmy przyjmującej ładunek i za powstałe szkody jakie mogą się wydarzyć w czasie rozładunku, lub wypadek gdzie poszkodowany byłby kierowca, ponosi firma u której to się wydarzyło? Czy uważacie tak samo jak ja, że jest to w jakimś stopniu bezprawne wykorzystywanie kierowcy?
Pozdrawia m i czekam na wasze komentarze.
~ossi*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Posty (82)
~12345 3 lat temu | Przypuszczalnie postoisz pod rampą trochę albo każą odjechać na bok, ale w końcu rozładują, tak to działa, raczej będą szkopy czekać prawie do końca dniówki, bo to fryce cwane | |||
~ossi 3 lat temu | hehe będę miał czas. Oni to cwane i *... ne. | |||
~Hycel 3 lat temu | Jeszcze jedna rzecz. Nie każdy szofer ma uprawnienia na wózki widłowe, lub paleciaki elektryczne. Ciąganie paleciaka ręcznego jest dopuszczalne do określonej masy palety. Warto po takim rozładunku paleciakiem l4 udać się do lekarza nawet rodzinnego po miesiąc zwolnienia z tytułu bólu kręgosłupa z powodu ciężkiej pracy fizycznej | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Na paleciaki elektryczne każdy szofer ma uprawnienia. | |||
~Hycel 3 lat temu | Jeśli ktoś jest wprawiony i lubi rozładowywać naczepy to durniem jest jeśli nie upomni się od dziada dodatkowej kasy za rozładunek. | |||
~Hycel 3 lat temu | Ja nie mam | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Jeśli ktos twierdzi że nie ma, to znaczy że jest imbecylem. | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Hycel nie masz prawa jazdy? | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Na paleciaki elektryczne nie trzeba dodatkowych uprawnień jak na wozki widlowe. | |||
~Hycel 3 lat temu | Ja osobiście chętnie podejmuję się rozładunku i załadunku naczepy paleciakiem ale ta usługa kosztuje od 100zł+ | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Trzabylo taki zapis umieścić w swojej umowie o pracę. Zamieściłes? | |||
~Kris 3 lat temu | Jak to kto ponosi odpowiedzialnosc za towar? Kierowca. Klient zamowił towar na rampę. Do momentu rozładunku odpowiada kierowca. A co jak złamie rękę? A jak wysiada z kabiny i złamie nogę to co wtedy? Myslę ze powinienes zająć się sklejaniem kopert w domu. | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Na pewno nie. Za to pracodawca zamiescil punkt, że będziesz takim wózkiem zdejmował towar z naczepy na rampę w ramach swoich obowiązków. | |||
~Hycel 3 lat temu | Ty jesteś imbecylem ku ku. Poczytaj se ustawę. Na paleciaki z napędem elektrycznym z podnoszeniem do 30cm potrzebne jest specjalne uprawnienie przynajmniej w Polsce. Na paleciaki ręczne musisz przejść tylko szkolenie bhp lub podpisać że zostałeś przeszkolony. | |||
~12345 3 lat temu | Już słyszę te teksty wszyscy rozładowali a pan nie chce, jest pan pierwszy który odmówił, wszystko było uzgodnione, będzie obciążenie, czyli stek bzdur by zmusić kierowcę do rozładunku lub załadunku, ale że wojna jest co dzień o to nikt nie powie | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Podaj mi tą ustawę hycel. | |||
~Hycel 3 lat temu | Sorry Kuku nie jesteś imbecylem. To ja się pomyliłem. | |||
~Hycel 3 lat temu | To nie ustawa tylko rozporządzenie ministra | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Zapewniam cię, że nie jest aktualne. To zmieniło się jakieś 5 lat temu. | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Do obsługi wózków jezdniowych, innych niż wymienione w ust. 1, dopuszcza się osobę, która: 2) posiada dokumenty stwierdzające uprawnienie do kierowania pojazdami silnikowymi lub zespołami składającymi się z pojazdu silnikowego i przyczepy lub naczepy uzyskane na podstawie przepisów w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, | |||
~Kolega Pozdrawiam 3 lat temu | Pan Ordynator - zgadza się!! W szwedzkich papierniach np. w Lilla Edet jeśli nie posiadasz uprawnień to dostaniesz ręcznego paleciaka. Bitwa wygrana... Powodzenia! | |||
~Kolega Pozdrawiam 3 lat temu | O czym Wy rozmawiacie.? ? Kierowca jak i jego szef wie dokładnie co to za robota jest te całe meble (nigdy nie robiłem ale jest o tym głośno ), wiec godzi się jeden i drugi na taką sytuację. Każdy wiedział na co się pisze!! | |||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Nie wiem jak jest w Szwecji. Rozmawiamy o naszych krajowych przepisach. | |||
~Kolega Pozdrawiam 3 lat temu | Nasze krajowe przepisy taki np. Szwed czy Niemiec ma głęboko w du/pie. Robisz... Ok zapłacimy umówioną sumę za z góry wiadomą robotę. Z naciskiem na WIADOMA. Nie!!! S/pier/d/alaj... Tak to zdaje się działa... | 1 | ||
Pan_Ordynator
3 lat temu | Jedziesz do Szwecji to stosujesz się do szwedzkich przepisów, nie do polskich | |||
~Kolega Pozdrawiam 3 lat temu | Zdaje się, że czasy zaczynają być takie (powrót do korzeni), że usługa (dla wielu tz. "dziadów") zaczyna być sprowadzana do pozycji kleczacej... Nie będę dalej ciągnął tematu bo to raczej obrzydliwe lecz niestety prawdziwe... Bez urazy!!! | |||
g-a
3 lat temu | Wszyscy pier do licie jak potłuczeni. Przyjdzie do rozładunku to za pier da lacie aż gwiżdże. Tyle w temacie. | |||
~Kris 3 lat temu | Ale o czym to pier. dolenie. Wiadomo ze meble zrzuca sie na rampę, na lorę kierowca wjezdza autami a koorwa bierze do pyska. Nie pasuje to idziesz na ciecia. | |||
jacek-kuba
3 lat temu | Ale to wszystko kosztuje, dlatego za meble również się płaci dodatkowo. Za jak to określasz -branie do pyska, płacisz dodatkowo. Bez płaszcza też dopłacasz. A jak nie chcesz płacić to kończysz jak ten bolec chyba - chłopaki nie płaczą? albo coś podobnego. | |||
jacek-kuba
3 lat temu | A mam, Poranek kojota -zobacz jak klienta załatwili na perłowo. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.