Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kierowcy ciężarówek tkwią w UK - trwa Operacja Brock na M20

Utworzona: 2022-04-09


Ze względu na ciągłe zakłócenia w porcie Dover spowodowane zmniejszoną liczbą promów, dużym natężeniem ruchu oraz problemem z systemem obsługi ruchu samochodów ciężarowych, sytuacja kierowców w Wielkiej Brytanii pogarsza się.

Hiszpańska organizacja branżowa FENADISMER obawia się, że ten sam problem, który napotkali europejscy przewoźnicy w Wielkiej Brytanii w Boże Narodzenie 2020 r., bez dostępu do odpowiednich miejsc odpoczynku lub przy minimalnych warunkach sanitarnych, powtórzy się przed Wielkanocą, dlatego domaga się pilnej interwencji Unii Europejskiej.

Od kilku dni autostrada M20 w hrabstwie Kent w kierunku wybrzeża jest zamknięta między węzłami J8 (Maidstone) a J11 (Westenhanger) w ramach operacji Brock, której celem jest usprawnienie ruchu ciężarowego w kierunku portu w Dover lub Eurotunelu.

Operacja Brock jest jednym ze środków wprowadzanych na terenie hrabstwa Kent w przypadku wystąpienia zakłóceń w ruchu przez kanał La Manche. Ze względu na ciągłe zakłócenia w porcie Dover spowodowane zmniejszoną liczbą promów, złą pogodą i dużym natężeniem ruchu, organizacja Kent Resilience Forum (KRF) wyraziła zgodę na wdrożenie dodatkowych środków zarządzania ruchem obok operacji Brock. Obejmują one:
• przesunięcie przodu kolejki pojazdów ciężarowych tworzonej w ramach Operacji Brock do miejsca tuż przed węzłem 11 na M20. Umożliwi to pojazdom zmierzającym do portu i Eurotunelu pozostanie na autostradzie.
• przekierowanie całego pozostałego ruchu w kierunku wybrzeża na inne drogi.

W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zakłóceń na kanale La Manche ciężarówki jadące autostradą M20 w kierunku portu w Dover lub Eurotunelu nie mają dokąd się udać. W związku z wdrożeniem operacji Brock ruch towarowy do UE będzie korzystał z nitki w kierunku wybrzeża między węzłami J8 i J11, gdzie pojazdy będą ustawiane w kolejkach i wypuszczane, gdy zwolni się miejsce w porcie w Dover lub w Eurotunelu. Oprócz kolejkowania ciężarówek odbywającego się na nitce w kierunku wybrzeża, kolejki są też tworzone przy wykorzystaniu ruchu przeciwbieżnego, aby ułatwić zarządzanie przepustowością.

Dodatkowe środki zostaną wprowadzone natychmiast i spowodują wydłużenie podróży, ale pomogą utrzymać płynność ruchu. Wszyscy kierowcy planujący podróż do lub przez Kent powinni planować z wyprzedzeniem, kierować się znakami wytyczającymi objazdy, sprawdzać sytuację przed podróżą i uwzględnić dodatkowy czas na podróż. Ponadto osoby zmierzające do portu w Dover lub Eurotunelu powinny skonsultować się ze swoim operatorem przed wyruszeniem w podróż i wziąć ze sobą trochę jedzenia i wody na wypadek opóźnień.

❗❗ Kierowcy samochodów ciężarowych udający się do Eurotunelu w porcie Dover powinni kierować się znakami a od skrzyżowania 8 na autostradzie M20 podporządkować się organizacji ruchu w ramach operacji Brock. Kierowcom próbującym ignorować znaki i ominąć kolejkę grozi grzywna w wysokości 300 funtów, odesłanie na tył kolejki, co oznacza stratę czasu, paliwa i dodatkowe koszty. Dotyczy to m.in. próby ominięcia M20 na skrzyżowaniu M2/A2 w Brenley Corner.

Poniższy filmik ukazuje sytuację z M20 przed Dover w Anglii z 7.04.2022 r. - łącznie ponad 30 km zatoru.

Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels