Jaka jest Pani ocena stopnia zainteresowania zawodem mechanika samochodowego przez młodych ludzi? Widać ich entuzjazm i zaangażowanie w tym kierunku, czy wręcz przeciwnie?

Jaka jest recepta serwisów z autoryzowanej sieci DAF na to, aby mieć pełną obsadę kadrową stanowisk warsztatowych i oferować klientom usługi szybkie i na wysokim poziomie jakościowym?
Nasza sieć serwisowa jest bardzo aktywna w poszukiwaniu nowych mechaników poprzez promowanie tego zawodu, szeroko zakrojoną współpracę ze szkołami zawodowymi, łącznie z obejmowaniem patronatem specjalistycznych klas. Ważną rolę w procesie pozyskiwania nowych pracowników pełnią też praktyki i staże w serwisach. To doskonała okazja, aby młodzież mogła zdobyć doświadczenie i zainteresować się pracą w naszej branży. Dodatkowo, firma DAF Trucks od lat z powodzeniem prowadzi kampanię MADE FOR DAF, która ma na celu wspieranie dealerów w pozyskiwaniu nowej kadry.Mechanik to dziś w dużej mierze specjalista od nowoczesnych technologii stosowanych w pojazdach ciężarowych. Jak Państwa firma pomaga im nadążać za specjalistyczną wiedzą i praktyką?
To prawda - współczesne pojazdy ciężarowe wyposażone są w najnowsze technologie i, jak wcześniej wspomniałam, obsługa serwisowa wymaga dziś specjalistycznej, szerokiej wiedzy. Zarówno DAF Trucks Polska, jak i nasi dealerzy regularnie szkolą swoich mechaników. Nasza DAF Academy skrupulatnie opracowuje obowiązkowe programy szkoleniowe nie tylko z zakresu mechaniki pojazdowej, ale również z uwzględnieniem nowoczesnych technologii i najnowszych rozwiązań w diagnostyce i naprawach. Wdrażamy programy certyfikacyjne, umożliwiamy też dostęp do szerokich zasobów online, które pozwalają mechanikom pogłębiać kwalifikacje na własną rękę. Wspieramy więc naszych partnerów biznesowych w podnoszeniu kwalifikacji mechaników na różnorodnych polach, aby świadczyć klientom usługi na najwyższym poziomie.W jakim zakresie cyfryzacja procesów i sztuczna inteligencja wkroczyły już do warsztatów obsługujących pojazdy użytkowe, a czego możemy spodziewać się w przyszłości?
Z pewnością rozwój cyfryzacji i sztucznej inteligencji wpłynął na organizację pracy warsztatu i efektywne wykorzystanie jego zasobów. Łatwiejsze jest planowanie i umawianie wizyt, zarządzanie zapasami, optymalizacja zakupów części zamiennych i tym samym osiągamy efekt w postaci minimalizacji przestojów pojazdów naszych klientów. Dziś nowoczesne zarządzanie serwisem to analityka danych, monitorowanie wydajności mechaników i usług, ale także analizowanie trendów i potrzeb klientów. Kolejnym krokiem z pewnością będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji w diagnostyce, przede wszystkim w aspekcie przewidywania pewnych awarii w oparciu o analizę parametrów pojazdu. Jestem przekonana, że rozwój technologii i sztucznej inteligencji stworzy kolejne narzędzia do podnoszenia jakości świadczonych usług.Zdjęcie główne: DAF Trucks