Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA

Fliegl z ruchomą podłogą ze składanym dachem
Utworzona: 2022-06-21

Sylvain Bonni z Liège w Belgii, dealer firmy Fliegl, największego producenta naczep rolniczych na świecie, od kilku lat jest w osobistym kontakcie z firmą Transports Jullien SRL.

REKLAMA
W zeszłym roku szef firmy Jean-Marc Jullien odwiedził fabrykę producenta w Triptis i był pod wrażeniem innowacji i zrównoważonego podejścia do produkcji mówi Bonni.

Dzięki wizycie, decyzja o zakupie nowej naczepy Fliegl z ruchomą podłogą została podjęta szybko: jest to też pierwsza naczepa tej marki we flocie belgijskiego przewoźnika.

Jullien przewozi przede wszystkim trociny, zrębki, a ostatnio także odpady. Aby zapewnić wytrzymałość ruchomej podłogi, firma Fliegl wykorzystuje profile podłogowe o grubości 10 mm wykonane z wyjątkowo odpornego na ścieranie stopu aluminium. Tym co wyróżnia konstrukcję jest fakt, że aluminiowe profile są przykręcone do środka naczepy. Jeśli po kilku latach dolna część jest bardziej zużyta niż górna, profile można po prostu obrócić o 180 stopni, zapewniając w ten sposób kilka dodatkowych lat użytkowania. Kierowca może za pomocą pilota radiowego przełączać się między ruchem do przodu i do tyłu, a skrzynka sterownicza hydrauliki dwuobwodowej jest zamontowana przed osiami.

Także nadwozie skrzyniowe jest wykonane z odpornego na ścieranie aluminium; konstrukcja ścian przednich i bocznych składa się z pustych profili aluminiowych, które od góry są zespawane z szerokim profilem wzmacniającym, a od dołu wspawane w specjalną ramą. W skrzyni znajduje się ruchoma ściana ze wzmocnionymi klapami plandekowymi, która ułatwia opróżnianie ładunku. Tylna ściana, wykonana z pustych profili aluminiowych, posiada dwa skrzydła, prawe drzwi można również montować po lewej stronie. Gwarantuje to szybką i niezawodną dostawę części zamiennych. Zewnętrzne zamki listwowe wykonane ze stali nierdzewnej, które można zamykać na górze i na dole zapewniają łatwe otwieranie i zamykanie przez długi czas. Dzięki pneumatycznej blokadzie bezpieczeństwa tylnej ściany można zrezygnować z blokady mechanicznej.


Naczepa z certyfikatem Code XL umożliwia dostęp z obu stron. Do środka skrzyni o pojemności 92 metrów sześciennych można się łatwo dostać dzięki obszernej platformie z przodu i drzwiom serwisowym zainstalowanym po lewej stronie w kierunku jazdy. Hydraulicznie składany dwuskrzydłowy dach pozwala zaoszczędzić dużo czasu i wysiłku podczas załadunku i rozładunku. Solidną plandekę można otworzyć lub zamknąć w około 10 sekund naciskając przycisk na pilocie radiowym.

Jak zwykle w przypadku naczepy Fliegl, każda oś wyposażona w hamulce tarczowe SAF w SDS 390 jest mierzona laserowo i precyzyjnie regulowana, co zapewnia niskie zużycie paliwa i mniejsze zużycie opon. Pierwsza oś została zaprojektowana jako automatyczna oś podnoszona, która wspomaga trakcję i posiada funkcję wymuszonego opuszczania: podniesienie pierwszej osi powoduje przeniesienie większego ciężaru na płytę siodła – w rezultacie uzyskuje się lepszą przyczepność na luźnym podłożu. Od prędkości 25 km/h oś automatycznie ponownie się opuszcza, oczywiście można ją również opuścić ręcznie.

Firma Transports Jullien SRL wozi ładunki na trasach regionalnych w Eifel, niemieckojęzycznej części Belgii. Przyczepy z ruchomą podłogą są często używane w warunkach terenowych, a nisko położone ramiona mocowań resorów pneumatycznych są często narażone na wilgoć i brud. Fliegl jest jedynym producentem, który cynkuje ramiona resorów pneumatycznych i oferuje 10-letnią gwarancję na przerdzewienie. Równie długa jest gwarancja na rdzewienie ramy.

Źródło: Fliegl
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels