Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

To dobry czas na odświeżenie logo

Utworzona: 2022-10-20


Nowa marka i logo, rosnący eksport, wzrost przychodów i udziałów w polskim rynku – oto najważniejsze fakty opisujące to, co wydarzyło się w tym roku u polskiego producenta przyczep, naczep i pojazdów specjalnych. Gniotpol Trailers, rodzinna firma z woj. opolskiego, zmieniła nazwę na GT Trailers.

W pierwszej połowie 2022 r. udział GT Trailers w polskim rynku nowych przyczep ciężarowych powyżej 3,5 t przekroczył 20%, co oznacza wzrost o 17%. Eksport stanowi 22% przychodów rodzinnej firmy, założonej w 1989 r. przez Krystynę i Kazimierza Gniotów, którą od 2018 roku zarządza Agata Duliniec, córka właścicieli.

GT Trailers jako marka już od kilku lat jest używana przez naszych klientów, partnerów i wewnątrz firmy. Zmiana stanowi więc dopełnienie naszego wizerunku. Wiąże się także z wejściem firmy na kolejne zagraniczne rynki. Krótsza nazwa ułatwia jej zapis i zapamiętanie, pozostając jednocześnie w zgodzie z wieloletnią tradycją GT Trailers
– podkreśla Agata Duliniec.

Prezes GT Trailers dodaje, że odświeżenie wizerunku marki następuje w najlepszym możliwym momencie. Mijający rok zalicza do bardzo udanych. Zapewnia, że firma jest przygotowana do zmieniającej się koniunktury.

Nasi kontrahenci oczekują od nas elastyczności, przystosowania do szybko zmieniającej się rzeczywistości, skracania łańcuchów dostaw i nowych produktów, mających realny wpływ na oszczędność paliwa. Tak rozumiemy pojęcie zrównoważonego rozwoju. Do potrzeb naszych klientów podchodzimy zawsze indywidualnie. Szukamy rozwiązań optymalnych do przedstawionej sytuacji i dla każdej branży
– zapewnia Agata Duliniec.

Kryzys jak kuracja wzmacniająca

Lata 2020-2022 były wyzwaniem dla dostawców przyczep, naczep i zabudów. Pandemia w 2020 r. przerwała łańcuchy dostaw, a branża automotive na kilka miesięcy zapadła w letarg. Po gwałtownym załamaniu nastąpiło bardzo szybkie odbicie w 2021 r.

Byliśmy na to przygotowani. Naszą produkcję opieramy w największym możliwym stopniu na komponentach i surowcach dostarczanych przez firmy krajowe i z Europy Zachodniej. Dzięki decentralizacji zawsze byliśmy zabezpieczeni w sytuacjach odcięcia dostaw z poszczególnych źródeł. W ten sposób budujemy trwałe biznesowe relacje, także lokalnie
– dodaje prezes GT Trailers.
Efekt? Przychody GT Trailers w 2020 r. nie spadły – spółka zamknęła rok na plusie. Utrzymała sprzedaż, miejsca pracy i zdobyła nowych klientów, także za granicą. To duży sukces na tle całego, kurczącego się wówczas rynku. W 2021 r. przychody zwiększyły się o ponad 35% do niemal 110 mln zł, a w roku 2022 planowany jest kolejny wzrost o ok. 20%.

Zrównoważony znaczy spójny

Klienci mają gwarancję terminowości dostaw, bo wiedzą, że GT Trailers zabezpiecza swoje dostawy.


Do 2020 r. sprowadzanie materiałów, takich jak aluminium czy stal, z innych kontynentów było w naszej branży powszechnie praktykowane. Gdy nagle okazało się, że łańcuchy dostaw mogą pękać, stało się jasne, co tak naprawdę oznacza pojęcie zrównoważonego rozwoju i ślad węglowy. My nie tylko o tym mówimy, ale przede wszystkim działamy. To z kolei wpłynęło na wzrost zaufania u naszych klientów
– zapewnia Agata Duliniec.
Od lat swoją przewagę konkurencyjną producent budował na tworzeniu lekkich, pojemnych i wytrzymałych pojazdów, ograniczających emisję spalin. Takich jak aluminiowe zestawy przestrzenne serii Prestige, zoptymalizowane wagowo naczepy 1-osiowe czy systemy wymienne BDF.

Tradycja i nowoczesność

Podejście GT Trailers do idei zrównoważonego rozwoju nie jest jedynie reakcją na panujące trendy. Zapewnia spółce przewagę konkurencyjną.

Zmiana nazwy na GT Trailers to dobre podsumowanie kolejnego etapu rozwoju firmy. Pozostajemy wciąż tym samym przedsiębiorstwem, które wyrastając z korzeni firmy rodzinnej otwiera nowy rozdział. Nasz cel na przyszły rok to utrzymać wzrost organiczny w dotychczasowym tempie, ekspansja zagraniczna nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i dalszy wzrost udziału eksportu w naszych przychodach. Chcemy, by w kolejnych latach eksport stanowił 40 procent naszej sprzedaży
– prognozuje Agata Duliniec.
Źródło: GT Trailers
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE