Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Plany mają ambitne. Czy uda się je osiągnąć?

Utworzona: 2023-01-02


Celem Nikola i E.ON jest, aby pojazdy napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi stały się konkurencyjne cenowo w stosunku do ciężarówek konwencjonalnych pod względem całkowitego kosztu posiadania. Firmy ogłosiły plany zmniejszenia emisji CO2 o 560 000 ton rocznie do 2027 r.

To ważny krok na drodze do dekarbonizacji transportu ciężkiego. Firma E.ON Hydrogen to spółka należąca w całości do E.ON SE, jednego z największych europejskich operatorów sieci i infrastruktury energetycznej oraz dostawcy innowacyjnych rozwiązań dla klientów.

Planowana spółka joint venture ma się zająć całym łańcuchem wartości przemysłu wodorowego, tzn. dostarczaniem ekologicznego wodoru, stworzeniem odpowiedniej infrastruktury paliwowej oraz oferowaniem pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Do 2027 roku i w kolejnych latach nowa spółka zamierza dostarczać zielony wodór do zasilania floty liczącej do 5000 ciężarówek Nikola Tre FCEV o zasięgu do 800 km. Dzięki temu, do roku 2027 będzie można zmniejszyć emisję CO2 o 560 000 ton metrycznych rocznie, a w kolejnych latach jeszcze bardziej, przyczyniając się do realizacji unijnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

We wszystkim, co robimy, uwzględniamy potrzeby naszych klientów. Aby zapewnić gotowość infrastruktury wodorowej do ich obsługi, współpracujemy z firmą E.ON. Znaczne zainteresowanie naszym programem leasingu obejmującym pojazdy Nikola Tre, dostawy wodoru i obsługę serwisową zwiastuje zmianę paradygmatu w branży transportowej i obniża całkowity koszt posiadania dla właścicieli flot i ciężarówek powiedział Michael Lohscheller, prezes i dyrektor generalny Nikola Corporation.
Nasi klienci poszukują przystępnych cenowo, zintegrowanych i ekologicznych rozwiązań transportowych. Już w 2027 roku moglibyśmy potencjalnie zastąpić ponad 200 mln litrów oleju napędowego wodorem i znacząco zredukować emisję CO2 emisji – a to dopiero początek. Wraz z firmą Nikola stworzymy pierwszy opłacalny komercyjnie rynek technologii wodorowych ogniw paliwowych w Europie dodał Patrick Lammers, COO Customer Solutions E.ON SE.
Spółka joint venture, utworzona w ramach ogłoszonego we wrześniu partnerstwa obu firm, ma rozpocząć działalność na początku 2023 roku.

Źródło: Nikola
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels