Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwsze w Polsce zamówienie na ciągnik z gamy T E-Tech

Utworzona: 2023-03-28


Przedstawiciele firm Renault Trucks Polska i ID Logistics Polska podpisali list intencyjny otwierający współpracę w obszarze zrównoważonego transportu oraz pierwszy w naszym kraju pre-order na w pełni elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech. 
 

Obie firmy w swoich strategiach wyznaczyły ambitne cele związane ze zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego. ID Logistics ogranicza zanieczyszczenia i zużycie energii, wody, gazu, materiałów eksploatacyjnych oraz wdraża programy recyklingu i zarządzania odpadami. Szczególny nacisk, przy współpracy ze klientami, operator kładzie na wykorzystanie „zielonych" technologii i innowacyjnych rozwiązań w ramach zarządzania łańcuchami dostaw.

Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu ich celów.  Aby tego dokonać, potrzebujemy partnerów, na których możemy polegać. Cieszymy się z nawiązania tej współpracy
podkreślił Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska S.A.
Firma z siedzibą w Katowicach jest operatorem logistyki kontraktowej dla branży retail (sieci spożywcze i specjalistyczne), odzieżowej, kosmetycznej, dóbr luksusowych, FMCG oraz e-commerce. Spółka zarządza 20 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej 720 tys. m. kw., ma też 3 oddziały transportowe. Zatrudnia ponad 6000 osób.

Renault Trucks zapewnia nam możliwość projektowania rozwiązań transportowych w oparciu o pełną gamę pojazdów elektrycznych. Duże znaczenie ma też wsparcie dostawcy pojazdów, takie jak pomoc w instalacji i obsłudze stacji ładowania, szkolenia dla kierowców oraz kontrakty serwisowe
dodał Piotr Mroczka, dyrektor ds. transportu ID Logistics Polska S.A.
Renault Trucks inwestuje w rozwój napędów elektrycznych i realizuje ich seryjną produkcję. Firma wdraża również program oparty na koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarach części zamiennych oraz pojazdów używanych. Od 2040 r. producent ma zamiar sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% wolne od paliw kopalnych. 
 
Nasza produkcja elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w fabryce w Blainville-sur-Orne, która przekroczyła symboliczną liczbę 1000 sztuk, pokazuje, jak poważnie traktujemy elektromobilność. W 2022 roku w Europie Renault Trucks uzyskało 24,2% rejestracji na rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. We Francji jesteśmy niekwestionowanym liderem elektromobilności z 75-procentowym udziałem w rynku. W tym roku uruchomimy produkcję w pełni elektrycznych pojazdów gamy ciężkiej. Jesteśmy jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną do wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg, po 44-tonowe ciągniki. Realizujemy również nasze ambicje, aby do 2030 roku 50% sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne
powiedział Valery Muyard, dyrektor generalny spółki Renault Trucks Polska.
Przyjęty w Renault Trucks model gospodarki o obiegu zamkniętym oparty na regeneracji, ponownym przeznaczeniu i recyklingu również przyczynia się do dekarbonizacji branży transportowej. Przedłużając żywotność używanego pojazdu ciężarowego lub części, można zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko nawet o 80%.

Wierzymy, że dzięki pełnemu wsparciu w obszarze elektromobilności dajemy naszym klientom gwarancję spokoju użytkowania floty. Dzięki specjalistycznym narzędziom do symulacji rzeczywistych warunków użytkowania, jesteśmy w stanie już na etapie przygotowywania oferty zaproponować klientowi odpowiednią konfigurację pojazdu dostosowaną do jego potrzeb
uzupełnił Szymon Szenicer, Electromobility Manager z Renault Trucks Polska.

Na zdjęciu (od lewej): Valery Muyard, szef Renault Trucks Polska i Yann Belgy, CEO ID Logistics Polska.

Źródło: Renault Trucks Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels