Pojazd DAF XF nowej generacji z silnikiem PACCAR MX-11 o mocy 450 KM wyprzedził konkurencję dzięki bardzo niskiemu zużyciu paliwa na poziomie 21,26 l/100 km, co odpowiada 675 gramom CO2 na kilometr. Z kolei zapotrzebowanie na AdBlue wyniosło zaledwie 1,32 l/100 km. Warto podkreślić, że testowany ciągnik pokonał trasę z imponującą średnią prędkością – 80,06 km/h.
Jak wyjaśnił Jan Burgdorf, kierownik działu testów i technologii w obu czasopismach organizujących test, firma DAF zyskała przewagę nad konkurencją dzięki temu, że do tej pory jako jedyny producent wdrożyła nowe przepisy dotyczące wymiarów pojazdów ciężarowych w Europie. W efekcie wydłużono przód pojazdu w celu uzyskania optymalnej aerodynamiki, dzięki czemu udało się zmniejszyć zużycie paliwa.

Zdobycie tego tytułu jest fantastycznym osiągnięciem i wyrazem uznania dla ciężkiej pracy wykonanej przez cały zespół DAF-a, a także dowodem na to, że nasza firma jest liderem w dziedzinie ochrony środowiska. Nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji nie tylko wyznaczają nowe standardy w zakresie oszczędności paliwa, ale także zapewniają najwyższy na rynku poziom bezpieczeństwa i komfortu kierowcyŹródło: DAF Trucks
skomentował uzyskanie nagrody Patrick Dean, członek zarządu i główny inżynier firmy DAF.