Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Trzej giganci chcą wspólnie produkować akumulatory

Utworzona: 2023-09-26


Firmy planują powołać spółkę joint-venture, aby przyspieszyć produkcję akumulatorów do ciężkich pojazdów elektrycznych i zastosowań przemysłowych, a także zoptymalizować łańcuchy dostaw komponentów w Stanach Zjednoczonych.

Accelera by Cummins (jednostka biznesowa Cummins Inc.), Daimler Trucks & Buses US Holding LLC oraz PACCAR (właściciel marki DAF) spodziewają się rosnącego popytu na akumulatory jeszcze w tej dekadzie. Całkowita wartość inwestycji w fabrykę o mocy 21 gigawatogodzin (GWh) ma wynieść od 2 do 3 miliardów dolarów. Cummins, Daimler Truck i PACCAR będą posiadać w Accelera po 30% udziałów i wspólnie kontrolować spółkę joint venture, która początkowo skupi się na technologii akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) dla ciężarówek z napędem elektrycznym. EVE Energy, światowy lider w produkcji ogniw akumulatorowych LFP dla przemysłu motoryzacyjnego, będzie z 10-procentowym udziałem pełnić rolę partnera technologicznego i wniesie swój know-how. Ogniwa LFP produkowane bez konieczności stosowania niklu i kobaltu będą w stanie zaoferować użytkownikom szereg korzyści w porównaniu z akumulatorami innych typów, w tym niższy koszt zakupu, dłuższą trwałość i większe bezpieczeństwo.

Jennifer Rumsey, prezes i dyrektor generalny Cummins stwierdziła, że odpowiedzialność za dekarbonizację wymaga ścisłej współpracy z kluczowymi partnerami. Wyraziła przekonanie, że przyszła spółka joint-venture przyspieszy transformację energetyczną transportu drogowego w Stanach Zjednoczonych. Preston Feight, dyrektor generalny PACCAR, zapewnił, że współpraca trzech podmiotów usprawni działalność klientów spółki i pomoże im osiągnąć cele operacyjne i środowiskowe. Martin Daum, dyrektor generalny Daimler Truck wyjaśnił, że planowana spółka joint-venture zapewnia korzyści skali wykraczające poza jeden koncern. Dodał, że jest to kluczowy element strategii industrializacji akumulatorów, zapewniający dostęp do nowoczesnej technologii ogniw po odpowiednich kosztach.

Partnerzy zobowiązali się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla zgodnie z Paryskim Porozumieniem Klimatycznym. Warunkiem realizacji ich planów jest otrzymanie stosownych zezwoleń w zakresie kontroli fuzji i zgód regulacyjnych. Konieczne jest m.in. złożenie zawiadomienia do Komisji ds. Inwestycji Zagranicznych Stanów Zjednoczonych (CFIUS).

Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels