Cyfrowy bliźniak @ILO zwiększa przejrzystość operacji w magazynie. Poszczególne etapy pracy są zoptymalizowane i zajmują mniej czasu. Aplikacja przynosi korzyści nie tylko operatorom logistycznym i kierowcom, ale także klientom, którzy w przyszłości będą mogli otrzymywać bardziej precyzyjne informacje o swoich przesyłkach. Rozwiązanie jest wynikiem ponad sześciu lat wspólnych badań prowadzonych w Dachser Enterprise Lab.
Sprawdzone w praktyce: Sztuczna inteligencja i automatyzacja zyskują na popularności
Oprogramowanie @ILO wykorzystuje specjalne algorytmy oparte na sztucznej inteligencji, które interpretują dane zbierane co sekundę przez setki optycznych jednostek skanujących umieszczonych na suficie terminala. Na podstawie tych danych, automatycznie i natychmiastowo identyfikują i lokalizują wszystkie przesyłki, a w przyszłości będą je również mierzyć. W ten sposób powstaje kompletny, zawsze aktualny obraz terminala i jego procesów — cyfrowy bliźniak. Ta technologiczna innowacja, zintegrowana z praktycznymi przepływami pracy, dowiodła już swojej wartości w pilotażowych terminalach tranzytowych @ILO. Miało to miejsce w oddziałach Dachser w Unterschleißheim koło Monachium i Öhringen koło Heilbronn. Niektóre sekwencje procesów wykonywane między towarami przychodzącymi i wychodzącymi były tam wykonywane od 15 do 35 procent szybciej. Osiągnięto to dzięki wyeliminowaniu takich czynności jak ręczne skanowanie kodów kreskowych oraz codzienna, manualna inwentaryzacja paczek. W rezultacie pojazdy transportowe na krótkich dystansach mogą rozpocząć dostawy wcześniej w ciągu dnia, co daje kierowcom przewagę w porannych godzinach szczytu.Kolejny innowacyjny krok: Ładowanie wspomagane sztuczną inteligencją
Jak wskazuje Stefan Hohm, CDO w Dachser, w pełni zautomatyzowany, ciągły pomiar wszystkich przesyłek stanowi kolejny krok w kierunku Logistyki 4.0. Jak dodaje, podczas pilotażowych testów, system był w stanie określić długość, wysokość i szerokość przesyłki z tak dużą dokładnością, by dostarczyć te informacje w czasie rzeczywistym bez konieczności angażowania stacji pomiarowych. Dodatkowo, gdy tylko system będzie w pełni gotowy do praktycznego zastosowania, również dane dotyczące objętości każdej paczki będą przekazywane do inteligentnych algorytmów. Przykładowo te informacje pomogą w załadunku i planowaniu tras oraz w celu dalszego zwiększenia wykorzystania pojemności nadwozi wymiennych, przyczep i pojazdów do transportu na krótkich dystansach. Zmniejsza to zarówno liczbę przejechanych kilometrów, jak i emisję CO2. Ponadto Dachser i Fraunhofer IML opracowują obecnie usprawniony system @ILO, za pomocą którego użytkownicy będą mogli ulepszać swoje strefy wysyłkowe w celu zwiększenia przejrzystości dystrybucji. Jednak w tym zakresie wciąż jest wiele do zrobienia.Źródło: Dachser