Przeprowadzone przez nas testy z eActrosem dostarczyły nam ważnych informacji na temat przydatności elektromobilności w codziennym użytkowaniu w transporcie dalekobieżnym. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki pionierskiemu duchowi i pracy zespołowej udało nam się uruchomić pierwszą transgraniczną linię w europejskiej sieci DACHSER w całkowicie elektrycznym transporcie. Wraz z naszym wieloletnim partnerem serwisowym Flytt Logistic GmbH pokazaliśmy, że opłaca się odkrywać nowe możliwości mówi Klaus Neubing, General Manager w DACHSER w Hof.
Długoterminowa strategia klimatyczna
Firma realizuje długoterminową strategię ochrony klimatu i koncentrując się na wydajności, innowacyjności i zintegrowanej odpowiedzialności, wraz z klientami i partnerami biznesowymi napędza zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki. Od 2018 r. korzysta z pojazdów o napędzie elektrycznym, włączając w to koncepcję zrównoważonych dostaw miejskich „DACHSER Emission-Free Delivery”. Flota pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi jest stale rozbudowywana, w tym również w transporcie dalekobieżnym.Projekt w Hof jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy KsNI w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu systemami napędowymi oraz związaną z nimi infrastrukturą tankowania i ładowania. Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.
Źródło: DACHSER