Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

eActrosem nie tylko w dystrybucji, ale i przez granicę

Utworzona: 2024-02-29


Firma DACHSER po raz pierwszy wykorzystuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu międzynarodowego. Mercedes-Benz zaczął jeździć 5 razy w tygodniu z centrum logistycznego w Niemczech do oddalonego o około 200 kilometrów oddziału w Kladnie koło Pragi i z powrotem.

Partnerem serwisowym tej inicjatywy jest Flytt Logistic GmbH. Zestaw z wymiennym nadwoziem jest używany na 2 zmiany: w ciągu dnia 40-tonowy eTruck działa w regionalnym transporcie dystrybucyjnym w rejonie Hof, a nocą na trasie transgranicznej między Niemcami a Czechami. Według producenta eActros 300 ma średni zasięg do 300 kilometrów – w zależności od różnych czynników, takich jak topografia drogi lub masa ładunku. Pojazd ładowany jest w stałych punktach oraz bezpośrednio w oddziale DACHSER w Kladnie w Czechach. Czas ładowania wynosi niewiele ponad godzinę.

Przeprowadzone przez nas testy z eActrosem dostarczyły nam ważnych informacji na temat przydatności elektromobilności w codziennym użytkowaniu w transporcie dalekobieżnym. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki pionierskiemu duchowi i pracy zespołowej udało nam się uruchomić pierwszą transgraniczną linię w europejskiej sieci DACHSER w całkowicie elektrycznym transporcie. Wraz z naszym wieloletnim partnerem serwisowym Flytt Logistic GmbH pokazaliśmy, że opłaca się odkrywać nowe możliwości mówi Klaus Neubing, General Manager w DACHSER w Hof.

Długoterminowa strategia klimatyczna

Firma realizuje długoterminową strategię ochrony klimatu i koncentrując się na wydajności, innowacyjności i zintegrowanej odpowiedzialności, wraz z klientami i partnerami biznesowymi napędza zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki. Od 2018 r. korzysta z pojazdów o napędzie elektrycznym, włączając w to koncepcję zrównoważonych dostaw miejskich „DACHSER Emission-Free Delivery”. Flota pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi jest stale rozbudowywana, w tym również w transporcie dalekobieżnym.

Projekt w Hof jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy KsNI w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu systemami napędowymi oraz związaną z nimi infrastrukturą tankowania i ładowania. Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.


Źródło: DACHSER
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels