Zakaz jest stale monitorowany, a ciężarówki kierowane są na alternatywną trasę przez węzeł HH-Harburg (38), gdzie zjeżdżają z autostrady A1 w stronę Bremy i wracają na nią w kierunku Lubeki. Mimo wyraźnych zasad wielu kierowców wciąż ignoruje zakaz, co prowadzi do poważnych problemów na drodze. Według Autobahn GmbH Nord aż 30% ciężarówek nie stosuje się do nowych przepisów, co skutkuje długimi korkami w kierunku Lubeki i Berlina. ❗Skala problemu jest ogromna – tylko we wtorek rano, między północą a 7:30, fotoradar zarejestrował aż 530 naruszeń!
Most Norderelbe, działający od 1963 roku, to kluczowy element infrastruktury, łączący dzielnice Wilhelmsburg i Rothenburgsort w ciągu autostrady A1. Jednak czas i intensywne użytkowanie zrobiły swoje – latem 2024 roku konstrukcja otrzymała ocenę "niedostateczną". Władze zaplanowały jego wymianę, a nowy most ma zostać oddany do użytku pod koniec 2029 lub na początku 2030 roku. Do tego czasu wprowadzono środki mające na celu ochronę obecnej przeprawy: zwężono pasy ruchu, wprowadzono ograniczenie prędkości do 60 km/h, zakaz wyprzedzania dla ciężarówek i obowiązek zachowania odstępu 50 metrów – nawet w korkach.
Władze apelują do kierowców o przestrzeganie zasad. Ignorowanie przepisów nie tylko prowadzi do korków, ale też może skutkować poważniejszymi konsekwencjami. Jeśli most Norderelbe przestanie spełniać swoje zadanie, alternatywy będą jeszcze bardziej uciążliwe.
Utworzona: 2025-04-04