Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

eActros 600 – nowe warianty elektrycznych ciężarówek już od jesieni

Utworzona: 2025-05-15


Mercedes-Benz Trucks ogłosił rozszerzenie swojego flagowego modelu elektrycznego – eActros 600 – o nowe warianty, które jeszcze lepiej odpowiadają na zróżnicowane potrzeby transportu długodystansowego. Nowe wersje pojazdu będą dostępne w sprzedaży od jesieni 2025 roku, a część z nich będzie produkowana w zakładzie w Wörth am Rhein.

Rozszerzenie oferty to kolejny krok w strategii przyspieszenia dekarbonizacji transportu i zwiększenia udziału elektrycznych pojazdów ciężarowych w europejskim łańcuchu dostaw.

Nowa gama eActros 600 obejmie m.in.:
🚩 ciągniki siodłowe i podwozia platformowe z dodatkowymi rozstawami osi,
🚩 wersje z dwoma zestawami baterii,
🚩 kabiny w wersji długiej z różnymi typami dachów, bazujące na sprawdzonej konstrukcji modelu Actros.

Wszystkie warianty zachowują najważniejsze cechy technologiczne drugiej generacji eActros: autorską elektryczną oś napędową, ogniwa LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe), napięcie pokładowe 800 V oraz nowoczesny system multimedialny Multimedia Cockpit Interactive 2.

Naszym celem jest przyspieszenie dekarbonizacji branży, dlatego elektryfikujemy coraz więcej zastosowań transportowych. Potrzeby klientów są zróżnicowane – zwłaszcza w kontekście ładowności i zasięgu – dlatego nowe warianty eActros 600 mają zapewniać im maksymalną elastyczność i efektywność komentuje Achim Puchert, CEO Mercedes-Benz Trucks.
eActros 600 oferuje zasięg do 500 km bez ładowania pośredniego przy masie zestawu do 44 ton. Dzięki możliwości doładowania podczas regulaminowych przerw kierowcy, pojazd może przejechać ponad 1000 km dziennie. Trzy baterie o pojemności 207 kWh każda (łącznie 621 kWh) w technologii LFP zapewniają długą żywotność i wysoką efektywność energetyczną – ponad 95% pojemności jest użyteczne operacyjnie.

Wraz z wejściem nowych wersji do produkcji, Mercedes-Benz Trucks zakończy z końcem 2025 roku produkcję modeli eActros 300 i 400. Kontynuowana będzie natomiast produkcja eEconic, a w 2026 roku do oferty dołączy również eArocs 400 – nowy pojazd do zastosowań budowlanych w miastach. eActros 600 udowodnił już swoją niezawodność podczas intensywnych testów – zarówno w codziennej eksploatacji klientów, jak i w ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024” oraz zimowej edycji testów w 2025 roku. Model otrzymał również prestiżowy tytuł „International Truck of the Year 2025”.

Obecnie w Europie działa mniej niż 1000 punktów ładowania dla ciężkich pojazdów. W odpowiedzi, Daimler Truck uruchamia własną półpubliczną sieć ładowania TruckCharge, która do 2030 roku ma objąć ponad 3000 punktów w Europie. Równolegle, Milence – spółka joint venture Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo GROUP – buduje sieć 1700 punktów ładowania do 2027 roku.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels