Obydwa nowe połączenia funkcjonują w każdy dzień roboczy, od poniedziałku do piątku. Linia drobnicowa Szczecin-Berlin jest połączeniem typu „round-trip”.
Przesyłki do Niemiec standardowo dostarczane są w ciągu dwóch dni roboczych. Linia ze Szczecina stwarza również możliwość wdrożenia indywidualnego rozwiązania dla danego klienta, dzięki czemu dostawa do Niemiec realizowana jest w następnym dniu roboczym po odbiorze od nadawcy. W przypadku przesyłek dla sektora budowlanego lub przemysłowego w grę wchodzi też dostawa bezpośrednio na miejsce inwestycji mówi Szymon Rutowski, Dyrektor Regionu Poznań w DB Schenker.Linia Rzeszów-Wrocław-Norymberga-Wrocław wykorzystuje natomiast możliwości sieci krajowej DB Schenker, dzięki czemu łączony jest eksport z regionów Rzeszowa i Wrocławia. Z kolei import towarów realizowany jest do Wrocławia.
Połączenia międzynarodowe odbywają się z wykorzystaniem nadwozi wymiennych typu swap body. Pozwala to na optymalizację przewozów pod kątem ekonomicznym i środowiskowym oraz podniesienie bezpieczeństwa transportu przesyłek.
Wprowadzenie nowych rozwiązań jest kolejnym krokiem w zakresie naszego rozwoju regularnych dostaw towarów pomiędzy Polską i Niemcami. Jest to także odpowiedź na sygnały płynące od klientów, którzy traktują bezpośrednie połączenie jako jeden z kryteriów wyboru dostawcy. Dzięki pominięciu części terminali pośredniczących, redukujemy koszty przeładunków i administracji oraz zmniejszamy ryzyko uszkodzeń towarów. Dla naszych klientów oznacza to optymalizację kosztów, wzrost bezpieczeństwa przesyłek i oczekiwaną jakość serwisu mówi Wojciech Tomkiewicz, Head of International Linehaul & Network w DB Schenker Polska.
Niemcy głównym kierunkiem handlowym Polski
Nasz kraj zajmuje 5. pozycję wśród najważniejszych partnerów handlowych Niemiec, za Chinami, USA, Holandią i Francją. Według danych Komisji Wschodniej Niemieckiej Gospodarki, w pierwszej połowie 2022 r. wartość wymiany handlowej pomiędzy naszymi krajami wyniosła blisko 81 mld euro. Niemiecki eksport do Polski w tym okresie to 44 mld euro (wzrost o 16 proc. w stosunku do pierwszej połowy ub.r.), a import – 37 mld euro (wzrost o 10 proc. w stosunku do pierwszej połowy ub.r.).DB Schenker w Polsce oferuje połączenia samochodowe do każdego z krajów Europy, działając w ramach najsilniejszej międzynarodowej sieci logistycznej pomiędzy ponad 430 terminalami. Każdego dnia z 17 terminali DB Schenker w Polsce wyjeżdżają samochody realizujące kilkaset połączeń krajowych oraz blisko 60 połączeń międzynarodowych dodaje Szymon Rutowski.Źródło: DB Schenker