Pytania i porady

WątekAutorPostów
Akumulator Kozak Goldbar czy ktoś używał
Pytanie jak w temacie, proszę o opinie o tym akumulatorze, jest to nowy akumulator z marki Kozak z tego co czytałem. Szukam nowego akumulatora dla siebie, bo mój obecny już po 4 latach ledwo żyje.
~Adamłu26
leasing gdzie najlepiej
Witam orientuje się ktoś gdzie obecnie najlepiej zgłosić się za leasingiem? Brał ktoś ostatnio? Mam na oku dafa z 2016 roku. Od razu mówię, że nie interesują mnie firmy pseudoleasingowe typu Polski Leasing lub inne nie mające nic wspólnego z bankiem... jak dotąd dostałem ofertę od pko, aliora i ing... Może mi ktoś powiedzieć coś więcej, ktoś ma aktualne informacje?
Prosze o podpowiedzi z góry dziekuje
~paweł1
Certyfikat Kompetencji Zawodowych
Chcialabym podejść do egzaminu, ktory jest w marcu w Szczecinie. Jaką polecicie szkołę z kursem przygotowawczym w Szczecinie?
Albo macie może jakies kursy czy ćwiczenia online godne polecenia?
Z góry dzieki za odpowiedzi ; )
MalaMi2344
PRACA PIEKARNIA
Jak wyglada praca w piekarni?? Czy ciezko nauczyc sie nowemu asortymentu do rozwozenia po sklepach?? Ile km robi sie dziennie tymi "samochodami"??
~Krisu3
TRANSPORT LUDZI ZA GRANICE - BUS 9 osob
Przedstawie Wam swoj plan i prosze o wskazowki i uwagii ludzi ktorzy sa zorientowani w temacie. Wklad wlasny jaki posiadam to 30 tys PLN.
Jestem z okolic Lublina ( wschodnia Polska) i chcialbym wozic ludzi busem 9 osob do Niemiec. ( wydaje mi sie to najbardziej korzystny kierunek ). Oto moja wizja :)

Zakladam DG ( nie wiem jaki jest koszt samego zalozenia DG, a jesli chodzi o ZUS to przez 2 lata cos ok. 300 PLN, a pozniej ok. 1 tys. PLN. ), nastepnie wyrabiam CKZ koszt ok. 3tys PLN ( z tego wzg. taki wysoki poniewaz chcialbym uczeszczac na kurs przygotowujacy i kilka razy musialbym dojechac do W-wy), nastepnie i tu zaczynaja sie schody - czy licencje wyrabia sie na samochod? tzn ze pierwsze musze sie starac o busa, a nastepnie wyrobic na niego licencje?? Jesli chodzi o busa to chcialbym wziasc nowego w leasing i tu pytanie czy znajdzie sie taki leasingodawca ktory udostepni leasing dla nowo powstalej jednoosobowej firmy tu chcialbym przyznaczyc ok. 15tys PLN na 10% wplaty zakladajac wartosc nowego ok. 150tys. PLN. Teraz ta licencja to koszt z tego co wyczytalem na miedzynarodowy transport busem do 9 osob ok. 1100zl. a dla autobusow i busow powyzej 9 os. ponad 4 tys. PLN. Czyli w moim przypadku ok. 1100 zl. Zabezpieczenie majatkowe w wysokosci 9 tys. EURO. Jedyne co mam na siebie to auto osobowe wartosci ok. 3 tys. EURO, czy zabezpieczeniem takim moze byc nieruchomosc, albo ziemia?? ? Albo czy wystarczy pozyczyc na pare dni taka kwote tylko po to aby wziasc z konta wyciag, ze taka kwote posiadam na koncie?? Tego typu wydatki zamknelsimy w kwocie 21tys. PLN. No to jedziemy z tym transportem ; )

Mam firme, busa jestem teraz Gosc i zaczynam wchodzic w branze. Reklamuje sie wszedzie gdzie sie da ze transport ludzi i paczek do Niemiec i z powrotem, co 10 kurs 50% znizki itp itd.
Kalkulacja.
Chcialbym jezdzic sam robiac jedno kolko PL-D-PL w tygodniu. Kolko zamyka sie 2tys. km. Oplata 250 zl. (tyle biora inni ). Koszt przejechania 1200 PLN. ( nie wiem jakie sa oplaty drogowe, na przejechanie 100km licze 60 zl. ) Liczac ze bralbym 6 osob ( zakladam ze rzadko kiedy bedzie 8 czyli komplet ) w obie strony wychodzi 3 tys. PLN, minus paliwo zostaje 1800 PLN. Robiac 4 kursy w miesiacu wychodzi ok. 7 tys. PLN. Z tego trzeba odjac koszty utrzymania firmy tj. leasing, tel, ZUS. Przy dalszej kalkulacji w np. w skali roku trzeba doliczyc amortyzacje samochodu tj 5razy wymiana oleju, pakiet ubezpieczen, wymiana rozrzadu i inne...
Móglbym rozszezyc funkcjonalnosc firmy o przyczepke, pewnie zdarzaly by sie paczki, lub wieksze ilosci bagazy pasazerow wyjezdzajacych do pracy, albo laweta (przy okazji jesli takie by sie trafialy moglbym przywiesc komus auto do wschodniej Polski :) Zakladam ze kolko robilbym w max 4 dni np. wyjazd poniedzialek rano, powrot czwartek wieczor po za tym w weekend moglbym obsluzyc jakies wesele jako transport albo zawiesc kogos na lotnisko, w koncu bylby to licencjonowany transport osob :)
Pytania :
1. Czy jest z czym startowac z kwota 30 tys. PLN. ?
2. Ile czasu potrzeba od planu, do realizacji? Mysle ze da sie to zamknac w czasie ok. pol roku... Najdluzej z tego co wiem to oczekiwanie na licencje...
3. Leasing.
a) czy jest szansa ze znajdzie sie leasingodawca dla mnie z przedstawiona tu wizja?? ?
b) czy po splaceniu leasingu auto staje sie moja wlasnoscia?? , jaki leasing dla mnie bylby najbardziej korzystny, powinno sie go splacac w miare mozliwosci szybko, czy pospiech w splacaniu rat nie jest wskazany?
4. Licencja. Czy da sie obejsc to zabezpieczenie 9 tys. EURO? np. czy moze to byc nieruchomosc, albo poprostu gotowka na koncie ( a nie konieczne moja, taka kwote moge pozyczyc tylko po to aby wziasc wyciag z banku i na kwitku bedzie ze jestem posiadaczem takiej sumy).
5. Czy poza CKZ i licencja potrzebuje jakichs zezwolen na tego typu transport?? ?
6. Czy do nowego busa bedacego na gwarancji moge zapiac hak i ciagac przyczepke lub lawete nie tracac gwarancji?
7. No i co Wy na to? :)
~Manfred90
przewóz rzeczy za granica
Cześć wszystkim mam pytanko odnośnie przewozu rzeczy! a mianowicie chodzi o to że mam możliwość podjęcia pracy kierowcy jeżdżąc tylko po ue nie wjeżdżając do polski ale będąc zarejestrowanym w Polsce czy potrzebuje kurs na przewóz rzeczy?? ? jest jakiś przepis który to reguluje??
Szoto46
wzor pelnomocnictwa do certyfikatu kompetencji
witam czy posiada ktos wzor pelnomocnictwa do certyfikatu kompetencji zawodowych, bylbym wdzieczny za jakis link z takim wzorem, nie moge takiego nigdzie znalezc, pozdrawiam
~hajni11
Dlaczego dorabiacie dziadostwo?
Pytanie kieruje do kierowcow z wieloletnim doswiadczeniem.
Dlaczego dorabiacie swoich pracodawcow, pracujac za marne wynagrodzenie, a pozniej *licie po parkingach o tym jaki ten swiat jest niesprawiedliwy.?

Mlody u dziada zwykle dlugo nie zagrzeje miejsca, a stary kurczowo trzyma sie jednej i tej samej firmy.
~kgb91
holowanie samochodu ciężarowego
witam.
Jak przewieść samochód ciężarowy ( najtaniej) na odległości ok. 500 km z Wrocławia na wschod PL.
samochód to man 14. 285. samochód ma uszkodzony silnik oraz brakuje kluczyka.
zastanawiałem się nad lawetą ( ale zabudowę trzeba demontować), ale czy możliwe jest holowanie go na połączeniu sztywnym przez inny samochód ciężarowy?. co wyjdzie taniej i ile taka usługa może kosztować?

dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
~Krzyś15
szukam wolnego chłopaka na przyjaciela
Szukam wolnego faceta bezdzietnego który chętnie mnie wysłucha nawet mailowo.
Czuje się strasznie samotna (nie mylić z potrzebami sexualnymi) miło jest kiedy wiem że ktoś czeka na maila. Mam 27 lat i znam zagadnienie transportu i wiem jak to jest dlatego maile.
~załamana246
Przeszukiwanie samochodu ciężarowego przez osobe wyznaczoną
przez pracodawce

Witam. Mam takie pytanko czy pracodawca może kontrolować schowki itp w aucie ciężarowym (służbowym) pod nieobecność pracownika?
Mianowicie mielismy sytuacje w firmie, że osoba wyznaczona przez kierownika, która się zajmuje sondami i gps przyjechała na oddział i kontrolowała schowki, przy niektórych pojazdach nie było osób, które na codzień poruszają się tymi samochodami i mają je na stanie
~edek18
Wega Kalisz - zatrudnia!
W tej firmie może znaleźć pracę każdy lump. Zatrudniają nawet alkoholików pozwalnianych dyscyplinarnie w poprzednich firmach.
Dziwi mnie nastawienie w tej frimie. Przecież pijacy mogą pozabijać innych albo w najlepszym wypadku rozwalić lohre z kilkoma nowymi wozami.
Paranoja. Gdzie jeszcze mogą znaleźć pracę zawodowi pijacy?
~ciekawy95
STUDIA gdzie są studia magisterskie o specjalności
spedytor/transport

Tak jak w temacie poszukuje studia magisterskie dzienne o profilu spedycja może ktoś się orietuje gdzie takie się znajdują?
~jestem Nowy :) 41
Ankieta na temat bezpieczeństwa transportu paliw
Witam, zapraszam do zrealizowania ankiety na temat bezpieczeństwa w transporcie paliw płynnych. Proszę o szczere odpowiedzi, ponieważ ankieta będzie użyta w pracy licencjackiej.
Z góry dziękuję za pomoc
://www. ebadania. pl/7f16acf338b6b176
~Adrianna2
Pytanie Karta kierowcy
Witam wszystkich

złożył em wniosek o wydanie karty kierowcy 16. 10, 19. 10 zdałem egzamin na C+E 22. 10 złożyłem wniosek o wydanie prawa jazdy i tu pytanie czy to przejdzie?
czytałem na forum że lepiej nie wyrabiać w tym samym czasie prawka i karty czy to prawda?

Miał ktoś taką sytuację jak ja że musiał dosyłać ksero nowego prawka? O ile się to wydłuży w takiej sytuacji?

Proszę o pomoc
marcinit42
Potrzebuję informacji- dam na przysłowiową flaszkę :)
Za 4 dni rozpoczynam okres próbny jako spedytor międzynarodowy. Poszukuje spedytora, który ma choć kilka lat doświadczenia i chciałby mi pomóc, choć pół godziny. Mam troche pytań i potrzebuje instrukcji. Nie mam za dużo kasy, ale za udzielenie oczekiwanych informacji wyczerpująco, oferuję 25 zł " na flaszkę " po podaniu nr konta bankowego. Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź, bo czasu mam co raz mniej :) !
Mathieu966961
Pierwszy wyjazd na Grecje
Witam. Koledzy potrzebuje informacji które pomogą mi przygotować się do pierwszego wyjazdu do Grecji. Drogi, kontrole, parkingi i ogólnie wszystko co ma z tym związek. Każda informacja z tym związana jest dla mnie na wage złota. Z góry dziękuje za rzeczowe odpowiedzi. Pozdrawiam.
~ManiekTGX20
Mandat na Łotwie
Witam

Panowie mam taki problem wczoraj dostałem mandat na Łotwie za przekroczenie prędkości 85km w terenie zabudowanym, policjant nie chciał gotówki tylko wypisał mandat i uscił mnie dalej nie powiedział jak i gdzie to nalezy opłcic i w jakim terminie. Podejrzewam ze nie bede prędko na Łotwie i czy ktoś może wie jakie są konsekwencje nieopłacenie takiego mandatu. Tak na marginesie to predkośc zmierzył chyba jeszcze przed znakiem z nazwa miasta. Pierwszy raz byłem na Litwie Łotwie i Estonii i przyznam ze Niemcy tak nie nękają polaków jak Łotysze każe auto które stało ściągnięte przez policje miało polskie rejestracje. Jak ktoś miał juz do czynienia z mandatem na Łotwie proszę o jakąś informacje bo w internecie nie moge nic znaleź na ten temat. Dziękuje i pozdrawiam
~Kierowca... 30
PANOWIE CHCE JEZDZIC TAXI... POMOZCIE!!!
WITAM! MOZE ZNAJDZIE SIE TU JAKIS ZYCZLIWY TAXOWKARZ CO PODPOWIE JAK TO JEST... ? ? ? MIESZKAM W WIEKSZYM MIESCIE ( LODZ ) MAM AUTO CHCIALBYM SPROBOWAC ZOSTAC TAXOWKARZEM... TYLKO PONOC NA TEN ROK JUZ SIE SKONCZYLY LICENCJIE.. ? ? ? PONOC BYLO ICH 200 SZTUK?! JAK TAKA LICENCJE SIE UZYSKUJE?? KIEDY SIE O NIA STARAC?? I NA JAKIE ZAROBKI MOGE LICZYC??? PROSZE O FACHOWA PORADE... MAM CIEZKA SYTULACJE I MUSZE Z CZYMS RUSZYC!!! CHCIALEM NA CIEZAROWKI ALE W DOMU POJAWILA SIE 3 DZIECI I NIE ZOSTAWIE ICH SAMYCH Z ZONA DLATEGO MYSLE O TAXI! JESZCZE RAZ PROSZE O OPINIE... POZDRAWIAM - RAFAL.
~RAFAL183
Volvo fh4 po wymianie aku
Witam. Po wymianie aku na nowe uruchomienie webasta wyłącza lodówke pomimo 25volt może ktoś wie gdzie leży przyczyną?
~Swital111
Pracuje ktos u Niemca?
Witam !
Zastanawia mnie jedna kwestia finansowa. Może tutaj ktoś się orientuje. Moja mama Pracuje legalnie na umowę w Niemczech już dobre 8 lat w jednej firmie. Mój tato jest na bezrobociu w Polsce. Moja mama co roku rozlicza się z podatku z Niemiec ale zawsze rozlicza się z moim TATĄ ( zwykle robi to jakieś biuro w Polsce ) i średnio ze zwrotu podatku ma koło 2700 EURO. Ja 3 miesiące temu podjąłem też legalnie pracę w Niemczech. Jestem na 1 grupie podatkowej. Jestem singlem. Srednio moje zarobki wychodzą 1800 Euro netto. Zastanawia mnie teraz WYBIEGNIJMY W PRZYSZŁOŚĆ czy jak będę rozliczać się w 2020 roku za 2019 rok to też mam taką szansę na duży zwrot podatku jak moja mama czy nie? Czy mnie tyczą całkiem inne warunki do zwrotu. Bo doszły mnie słuchy, że ja jako singiel maxymalnie 420 EURO zwrotu dostanę z podatku jak przekroczą dochód roczny 9168 EURO. POMOŻE KTOŚ?
~MISTRZUi1912
Podwójna obsada na miedzynarodówce
Witam wszystkich.

Jestem kierowcą C+E i żona bedzie robiła prawko również na C+E. Chcemy iść na trasy miedzynarodowe do podójnej obsady ( ja + żona ).
Czy to jest dobry pomysł?
Jak wyglądają zarobki dla podwojnej obsady?
Czy moze lepiej na dwa osobne auta isc, tylko czy bywa tak ze dwa auta puszczane sa w tym samym czasie w jedno miejsce? System jest nam w sumie obojetny.
Prosze o konkretne i pomocne odpowiedzi za ktore z gory serdecznie dziekuje.

Za odpowiedzi w sytlu czy wytrzymam tyle czasu z żoną itp bardzo dziekuje.
~Piechnie. pl40
Kierowca kat B w piekarni
Witam, czy orientuje się ktoś jak wygląda praca kierowy w piekarni?
Wiem, że pracuje się od wczesnych godzin, pierw załadunek i transport do sklepów itd.
Ale nie wiem jednego, jak zaczyna się bardzo wcześnie to jak wygląda dostawa? Przecież większość sklepów zaczyna pracę min o 6:00. To jak się dostarcza towar jeśli sklepy są zamknięte, a rozwozi się np. od 3:00.

Z góry dzięki i pozdro :)
~samix18
Nowe badania psychologiczne
Czesc

Ostatnio na uniwersytecie parkingowym dowiedzialem sie, ze pod koniec ubieglego roku zmienily sie zasady przeprowadzania badan psychologicznych (psychotesty).
Czy ktos z Was ma juz za soba nowe badania i moglby napisac co sie konkretnie zmienilo i jak wyglada obecne badanie?
~kgb47
TRANSPORT MROŻONEK PO KRAJU
Witam,
Poszukuję firmy zajmującej się przewozem mrożonek po kraju.
Interesuje mnie typowa drobnica, załadunek w naszej firmie obok Warszawy, dostawy do bezpośrednich klientów w Polsce ewentualnie w większych miastach typu Warszawa, Łódź. Proszę o kontakt osoby zainteresowane :)
~Patryk1
LAWETA Z PRZYCZEPĄ
Koledzy mam takie pytanie, jak mam lawete zarejestrowaną jako pojazd specialny do 3, 5t to czy jak podepnę do tego przyczepę i załaduje dwa auta osobowe to muszę mieć tachograf, jezeli cały zestaw nie przekracza 7, 5t pytam bo wydaje mi się ze muszę miec tacho powyzej 3, 5t ale jak pytam laweciarzy to kazdy mówi co innego?
ANKA8724
Brak wykupionego Toll Collect kary
Witam
W Niemczech podczas jazdy na autostradzie zrobiło mi zdjęcie na tych białych bramkach, tak jak w temacie nie posiadam Toll collecta. Wiecie może jakie są za to kary i czy przychodzą do Polski?
~Paweł9
Myto w Belgii: "Zapomniałem włączyć Viapass... "
Hej, mam pytanie w imieniu kierowcy ciężarówki, który będąc w Belgii zapomniał włączyć swoje OBU (On Board Unit?) i jeździł tak dobre 2-3 h zanim sobie o nim przypomniał... Teraz świruje, że będą go za to ścigać, a moje wszelkie wysiłki znalezienia informacji co robić w takiej sytuacji spełzły na niczym.

Gdyby była taka możliwość to on chętnie by zapłacił to, co powinien zapłacić - tylko nie wiemy kompletnie jak się do tego zabrać. Czy ktoś obeznany w temacie mógłby jakoś doradzić?
~łantusri69
CO SĄDZICIE O EUROPEJSKIM FUNDUSZU LEASINGOWYM?
Ma ktoś leasing w EFL-ie?Proszę o opinie dobre i te złe. Może jakieś wskazówki?Nic konkretnego nie udało mi sie znaleść w archiwum tego forum
~Kinga170
Badania psychotechniczne
Witam, mam takie pytanie do Was. Chciałbym zrobic kategorię C, potem może do tego zrobić E. Ogólnie rozchodzi mi się o te badania psychotechniczne, bo juz sam nie wiem jak to mam rozumować. Więc takie mam zapytanie do Was:

"Chcę zrobić C+E, jeśli nie uda mi się zdać tych badań, to wiem ze nie mam możliwości zrobienia prawa jazdy na tą kategorię, ale rozchodzi mi sie o prawo jazdy kategorii B, czy nikt mi nie zabierze, jak to jest właśnie z takim czymś?

Dodam tylko tyle, ze jestem ciekawy tego, bo jeden mówi tak, drugi zaś inaczej i nie wiem ; ) Boje sie własnie tych przychotestów, bo to róznie bywa
Pozdrawiam ; )
~Acerrx19
STAR MAN TGL 12. 220 otwieranie przedniej maski
Witam! czy ktos kto mial do czynienia z samochodem ciężarowym STAR MAN TGL 12. 220 moglby po krótce opisac gdzie i jak otwiera się maskę przednią oraz gdzie się włącza światła przeciw mgielne tylne??? z góry dziękuje
~navox5
Pilne! Przewóz odpadów wtórnych (D) bez zezwoleń
Witam. Sprawa pilna. Wiozę z Francji do Niemiec sprasowane śmieci (PET), opakowania plastikowe po butelkach, różnych płynach itp. Trąci z tego lekko niemiły zapach, dodatkowo jest trochę wszelkiej maści płynów... Ani nadawca, ani spedycja nie dali mi żadnych zezwoleń na przewóz i litery A. Dostałem smsa, że mam jechać, oni odpowiadają za wszystko... Co w przypadku ewentualnej kontroli??? Kto za to odpowiada w rzeczywistości, jakie (i dla kogo) mogą być ewentualne kary i mandaty??? Pozdrawiam
~Przemek. 28
Przewóz odpadów Holandia-Niemcy
Witam, czy ładując odpady z tabliczką A oczywiście, z NL do DE potrzebuję pozwolenie holenderskie?
Niemi eckie posiadam.
Pozdrawiam
~brandop4
Pozwolenie na przewóz odpadów Holandia i Belgia
Witam,

Mam pozwolenie na przewóz odpadów na terenie Polski i Niemiec. Potrzebuje jeszcze na Holandię i Belgię. Może ktoś z Was załatwiał to kiedyś lub uaktualniał? Jakie dokumenty potrzeba im wysłać, z jakimi tłumaczeniami, ile się czeka na takie pozwolenie, koszt... ogólnie wszystko czym możecie się podzielić w tej kwestii.
Gregoryb7
Transport odpadów Dania Zezwolenie
Czy jest wymagane jakieś zezwolenie na transport odpadów na terenie Danii. Transport z Norwegii do DE. Na Niemcy zezwolenie mam.
~Danek10
miałeś kontrolę ITD? PIP?
Miałeś kontrolę Inspekcji Transportu Drogowego, Państwowej Inspekcji Pracy, a może lada dzień się jej spodziewasz?
Jeżeli uważasz, że nałożony wymiar kary pieniężnej jest bezpodstawny lub rażąco niesprawiedliwy skontaktuj się z nami pod adresem biuro@aequitas. com. pl lub bezpośrednio na forum.

Pomożemy Ci w napisaniu odwołania, czy skargi do Sądu Administracyjnego, w razie potrzeby będziemy podczas kontroli patrzeć Inspektorom na "ręce".

Masz ciekawy przypadek, pisz może Twoja sprawa pomoże innym firmom!
aequitas76
Certyfikat kompetencji - jak użyczyć
Znajomy otwiera działalność gosp ale nie ma certyfikatu, na jakiej zasadzie mógłbym ją mu użyczyć ( nie prowadzę na tą chwilę działalności )?
~bob92
Reklamacje egzaminu na certyfikat kompetencji
Czy ktos reklamowal wyniki egzaminu na certyfikat kompetencji zawodowych? Jest o co walczyc?
~Rena21
Mandat od ITD
Koledzy pytanko mam (tylko od razu dziekuje za oszczerstwa wyzwiska i głupie nie zwiazane z tematem wypowiedzi). A wiec dostałem mandat od ITD, przyszło zdjecie z ich kamery jak przejeżdżam na czerwonym świetle. Nie było to miasto tylko krajowka prawdopodobnie chcialen na poznym żoltym przeskochyc ale nie pykło mi... zagrożenia jako takiego nie bylo (dwa pasy duże dobrze oświetlone skrzyżowanie) Czy ja moge starac sie o zmiejszenie mandatu i punktow czy od nich to juz definitywna kwota bez negocjacji. Nigdy nie dostawalem od itd jeszcze mandatu co naj wyzej jakas fotka z foto radaru ale to tez lata temu zero punktow na koncie mam.
modymch68
roos spedition
witam panowie, jestem umowiony na rozmowe po weekendzie z roosem, mam do Was pytanie odnosnie dojazdow do pracy jak to wyglada w roosie?start rozumiem z raichu? czy tak jak w talke ze bus czy pociag? czy moze kierowca jest i firmowy bus a ja mam drinka z parasolka i pauza 8h po dojezdzie? jak sprawa z obciazeniami?
dla ignorantow - dzownilem do roosa i nikt mi nic nie chce powiedziec!
~pier*rdu152
Cała prawda o użyczaniu certyfikatu kompetencji
Witam, słyszałem, że praktykuje się użyczanie certyfikatu zawodowych kompetencji przewoźnika CPC - stąd pytanie jakie są zagrożenia, pułapki, i jak to naprawdę wygląda? Czy jest to Waszym zdaniem korzystne czy nie? Warto użyczać czy nie warto? Jak się zabezpieczyć?

Dos tać za to można parę stów, jednak czy ryzyko nie jest za duże?
Nie znam się, posiadam taki certyfikat.
Jest też dylemat...
~Krzysiek60
Przetwornica samochodowa
Czesc,

W najblizszym czasie mam zamiar kupic przetwornice samochodowa.
Chcialbym pod nia podlaczyc laptopa, dodatkowe oswietlenie, telewizorek i inne *ły, ktore umilaja zycie w samochodzie ciezarowym.

Co myslicie o tym: ://allegro. pl/przetwornica-samo chodowa-24v-230v-100 0w-2000w-i1683800213. html?? Warte uwagi? A moze wybrac cos zdecydowanie tanszego?

Jak podlaczyc taka przetwornice w samochodzie? Myslalem, ze mozna podpiac sie pod zapalniczke...

Ktora przetwornica jest bardziej uniwersalna:
- 12/230
czy
- 24/230??

I co sie stanie jak pod 12 V podepne przetwornice 24/230?

Przepraszam za glupie pytania, ale jestem laikiem :)
~wrobelek_elemelek17
Leczenie psychiatryczne kierowcy.
Witam!
Orientuje się może czy zgłaszając się do psychiatry ryzykuje utratr PJ?
Choruje na zespol urazu powypadkowego, leczy sie to Jak depresje
~Michał12
Volvo Dynafleet
Jak jeżdzić żeby zdobyć najwięcej punktów.
~Nowy1
Kredyt czy leasing?
Witam, mam pytanie co się bardziej opłaca kredyt czy leasing na ciągnik +naczepa firanka?
~mały22233
Jazda z gabarytem
Technika jazdy
~Jajaja38
kierowca autobusu w Norwegii
czy ktos wie jak sie pracuje jako kierowca autobusu w Norwegii, stavanger bergen oslo itp, czy warto jechac? jakie sa warunki placowe i mieszkaniowe?, jak wyglada zycie przecietnego kierowcy autobusu, czy duzo ludzi rzuca prace i wraca do polski?? ?
Moze jest ktos kto moglby cos ciekawego na ten temat napisac.
Pozdrawiam
~strus w boze cialo317
Chłodnie w Świętokrzyskim
Witam. Potrzebuje nazwy firmy z okolic Starachowic/Ostrowca. Jeżdżą nowymi chłodniami na ES. Z góry dzięki za info.
~qlka5
witam jakie sa stawki za kilometr firanka po kraju?
jaka stawka za km po kraju na firanke?
~xxx42
CHCE ZAŁOŻYĆ FIRMĘ TRANSPORTOWĄ DO 3, 5 T
Witam.
czytałam dużo po forach, i zdania są podzielone.
tak jak inni, tez chciała bym założyć firmę transportową do 3, 5 t.
zaczne od tego, jestem obecnie na wychowawczym [ 400 zł ], po zakończenie we wrześniu wychowawczego, musiała bym wrócic do pracy, gdy bym zpłaciła przedszkole za 2 dzieci to z wypłaty niewiele zostaje. . mąż pracuje w firmie transportowej jeździ po UE, ma płacone 0, 20 gr za kilometr, zarobek -2200 zł, i wszystko mówi za siebie. .
plany mam takie, auto nowe w lizing, mąż by jeździł, ja bym szukała zleceń, na razie na polsce. bo żeby wyruszyć i brać zlecenia z zagranicy trzeba znać język. z czasem by zatrudniło sie spedytora.
-jakie są realne stawki za 1 km w polsce i ue
-gdzie najlepiej szukać ładunków
-jaki podatek najlepiej płacić
-jeżeli na mnie bedzie działalność i zatrudnię męża jako kierowce to czy musze mieć biuro
-ile wynosi zus za mnie i pracownika [ męża ]
-co można odliczyc od podatku. .


proszę o pomoc, osoby które zaczynał tak jak ja od zera, chcem wziąść życie w swoje ręce i wyjść na prosta a nie czekac az coś spadnie z nieba, większość ludzi nie wie jak to jest żyć z dnia na dzień
honorata186