Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Spalanie zimą.

ID: 139046


Ile Wam palą auta zimą. Denerwuje się trochę ponieważ moja skanka zaczęła palić 33l dodam, że w jedną stronę 24 t. powrót pusto bądż sporadycznie 6 ton. - na kraju. do tej pory paliła około 28, 6 l/100km. Dodam, że kierowca lubi się grzać webasto chodzi prawie non stop. Proszę o komentarz.

~scania
*.42.3.159.alfanet24.pl

Posty (103)

~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
kiero
to proponuje poczytac o gestosci powietrza
~kiero.
barracuda. nie bede sie z toba sprzeczac. Pare zim przejezdzilem. Robiles pomiar i w jakim kierunku jechales?. Na jednej trasie?. Bo kierunek ma bardzo istotne znaczenie. Chodzi o kierunek geograficzny wg kompasu. Czytaj np. pólnoc - poludnie i odwrotnie. Bo to ma znaczenie jezeli robisz pomiar. Dzialaja w tym przypadku sily odsrodkowe ziemi i na tej samej trasie po plaskim w bezwietrzna pogode auto roznie spali z tym samym ladunkiem. Zjawisko to znaja kolejarze. Zawsze sie im jedna szyna wiecej wyciera. To zjawisko znaja takrze tokarze. Tokarki ktore stoja latami w jednym miejscu lozyska sie im nierowno wycieraja pod wzgledem tej sily ziemi. To tez ma wplyw na spalanie. Taki jeden i drugi kierowca w zyciu o tym nie slyszał. Tak samo z tymi - 20 st. c. Zbyt duzo jest zmiennych do uwzglednienia by patrzec na chwilowe spalanie w trasie. Mozna mowic o spalaniu miesiecznym z dokladnym odliczeniem na webasto. co by sie wiazalo z osobnym zbiornikiem dla niego.
~dorota
Zużycie paliwa zależy od średnicy węża a przy minus 20tu najlepiej wziasc fakturę na pompie
~kiero.
//////////////// proponuje poczytac o budowie silnikow i sposobu sterowania w zaleznosci od warunkow atmosferycznych.
Dokladnosc hamowni z regóły +/- 5%. Czyli przy 460 KM daje +/- 23 KM. Mierzysz raz to ma np 437KM a za pol godz moze wskazac ze ma 483 KM. Rozumiem ze ty organoleptycznie potrafisz to wyczuc ze tam jest duzo wiecej koni w zime. To znaczy wiesz ze jest wiecej czy chcesz po prostu w to wierzyć ze jest wiecej?. Bo to dwie osobne sprawy.
~kiero.
///////////////// bo masz takie doswiadczenie ze starych silnikow wolnossacych.
~kiero.
//////////// idac twoim tokiem myslenia to w lato powinienes mieć ze 350KM a w zime cos koło 560KM. Widaż że tylko zimą rosnie ci moc a w lato nie spada choc powietrze robi sie cieplejsze. To juz zadanie dla komp. sterujacego.
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
gestosc powietrza ma wplyw na kazdy rodzaj silnika bez wzgledu na rodzaj paliwa i czy jest to silnik wolnossacy czy doladowany, to jest fiizyka ktora ty probujesz na sile zmnienic.

jak ty nie odczuwacz roznicy miedzy 437KMa 483 to w zyciu nie jezdziles.
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
rownie dobrze wedlug ciebie mozna stwierdzic ze vovlo 480 od 440 rozni sie tylko znaczkiem na kabinie
~kiero.
////////////////// 437 a 483 to jest blad pomiaru. za kazdym razem faktyczna moc moze byc 460 KM. Dla wyjasnienia. Tyle moze pokazywac hamownia nie zaleznie ile faktycznie tej mocy jest. Ta nauka nazywa sie metrologia pomiarów.
~kiero.
Dane podawane przez producenta tez nie odnosza sie do faktycznej mocy. Jezeli producent podaje ze ma 440 KM to z okreslona dokladnoscia ktorej w karcie obslugi nie wymieniaja. Ta dokladnosc jest wazna dla serwisantow w labolatoriach czy na hamowniach. Dla zwyklego zjadacza chleba te dwa samochody maja 480 i 440. W rzeczywistosci przy tak malej roznicy mocy moga miec jednakowa moc np. 460 KM. Reszta to podswiadomosc czlowieka na widok niklowanego znaczka mowiacego o mocy.
~kiero.
gestosc powietrza ma wplyw na kazdy rodzaj silnika bez wzgledu na rodzaj paliwa i czy jest to silnik wolnossacy czy doladowany, to jest fiizyka ktora ty probujesz na sile zmnienic.

Po to sa wlasnie programy sterujace by ten silnik nie zaleznie od warunków miał zadana moc. Tu nikt nie zmienia fizyki tylko ja wykorzystuje by osiagnac zalozone cele. Pierwszy blad jaki popelniasz to to ze jak myslisz ze silnikowi zwieksza sie moc w zime to nie zmienia sie spalanie. Zeby zwiekszyc moc musialby wiecej paliwa spalic. To samo w lato Jezeli moc by spadla to i spalanie. Tu jest caly myk w turbinie i cisnieniu doladowania. W zime wieksza gestosc powietrza to turbina daje mniejsze cisnienie a w lato odwrotnie a dawka paliwa pozostaje jednakowa i tym samym moc sie nie zmienia. Tu nie ma jakiegos naciagania praw fizyki. Do tego jeszcze wazna jest temp. paliwa. ale ono jest podgrzewane przez grzalke ktora steruje komputer. Dlatego tyle tej elektroniki w nowych samochodach.
~man
man tgx 480 z 30 do 34 a i 37 się trafiło
~niezalog. operatorskakanki
A przyczyna może być gdzie indziej- prawa fizyki. Paliwo zalane z dystrybutora "z dołu" ma przeważnie temperaturę dodatnią, po schłodzeniu o kilkanaście stopni paliwo "kurczy" się. Nie bez powodu firmy ( te które znam ) hurtowo handlujące paliwami jako jednostkę miary przyjmują KILOGRAM. Schłodzenie 30 000 litrów np. diesla, to ubytek X litrów, ale nie ubytek kg. W zbiorniku np. 600 l. też działają prawa fizyki.
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
ktory z czujnikow wedlug ciebie mierzy gestosc powietrza i preznosc pary wodnej?
~niezalog. operatorskakanki
Polecam mały eksperyment. Wlejcie sobie do szklanej menzurki diesla w temperaturze ok. +8 i schłodźcie paliwo w tej menzurce do np. -10, zobaczycie ile mililitrów wam ubędzie. Oczywiście waga będzie się zgadzała
~niezalog. operatorskakanki
Panowie jeżdżący cysternami mogliby się wypowiedzieć w tej kwestii.
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
wrogiem mocy jest temperatura powietrza i nawet tego kiero nie zmieni
Sergiej-TG
~\\\\\\\\\ \\, a dlaczego wrogiem mocy jest temperatura? ??

1

~TRM
I przez wasze teorie intercooler stał się zbędny...

1

~niezalog. operatorskakanki
Bo niektórzy nie wiedzą dlaczego schładza się powietrze dochodzące do silnika. Znowu prawa fizyki sią kłaniają,
Rozprężanie schłodzonych gazów, większa zawartość tlenu mimo tej samej objętości ( turbina + intercooler = x % więcej tlenu w jednostce objętości )
Sergiej-TG
Taka ciekawostka... a wystarczyło użyć google: ://www. motofakty. pl/artykul/zima-pala -wiecej. html, oczywiście trzeba usunąć spacje
~Volvo
Volvo FH 12 420 98r latem 25-28l zimą do 30l natomiast Scania R470 2005R latem 28-32 a zimą 33-38 oczywiście ładunki 24 t.
~diabel
Sprawdzone eksperymentalnie, auto na bazie zatankowane pod korek wieczorem i nie ruszane, rano przy temperaturze w nocy ok -15 stopni okazało się, że weszło jeszcze prawie 50 litrów przy całkowitej pojemności zbiorników 1040 litrów, więc wg tego to jest ten problem większego spalania zimą, daje to co prawda różnicę tylko około 1, 5 litra na 100 km.
~dorota
właśnie to dziwne że człowiek im zimniej tym więcej pije a jak gorąco to mniej ah te prawa fizyki
~diabel
Piwo też pije zimne z lodówki i teraz już wiem dlaczego coraz więcej pije
~yabadu
scania V8 500 3 osie 42L
~Tom
Gdzie ta v500 jezdzi?chyba po scandynawi co? Mimo wszystko 42 to duzo.
~ojtam
moja niunia 620 ps pali 35-38 lt i nie placze mam zapieta chlodnie ladunki po30 i wiecej ton, caly czas Mont Blanc 8-10 rozlad. na itali i nie narzekam
~norma
nie ma pajace polskie żadnej normy!!!a wy dajecie się okradać sefom!!!hahahahah
zibi1959
Kto chce niech sprawdzi www. ffipolska. pl Moj email to zbigniew. halbina@gmail. com Powinno być mniejsze spalanie od 7-14 procent
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.154.208

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels