Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Laweta DMC 3, 5T+ przyczepa laweta DMC 3, 0T

ID: 139657


Witam,
potrzebuje odpowiedzi na pytanie czy jadąc zestawem do Niemiec Laweta DMC 3, 5T+ przyczepa laweta DMC 3, 0T zarejestrowanym na ojca, potrzebuje jakieś dodatkowe dokumenty oprócz prawa jazdy?
Przewóz na potrzeby własne 2 auta.
Auto 2010r (bez tachografu). Posiadam kat BE i CE.

Czy jeżeli będę jechał z drugim kierowcą również posiadającym BE, może on być moim zmiennikiem podczas drogi z ładunkiem?

Z tego co ustaliłem jadąc z przyczepą potrzebuje Viatoll (jeżeli będzie na aucie, to jazda bez Viatola).

Wyczytałem na forum, że w DE będę potrzebował książkę (zamiast tacho).

PS: Jedni piszą że jejdżą non-stop bez problemu, inni mandaty, kary itd.

Proszę o rzetelną odpowiedź.

Pozdrawiam

~pepsiii
*.dynamic.inetia.pl

Posty (41)

~michał
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r., § 14. 5.
5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy:
a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,
b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,
c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
~pepsiii
W przyczepie oczywiscie jest hamulec. Przeczepa jest fabrycznie nowa 2014r boro-adam.
Hamujac autem, hamuje automatycznie przyczepa, w przypadku zerwania polaczenia automatycznie uruchamiany jest hamulec awaryjny blokujacy obie osie w przyczepie.
Auto ma homologację na przyczepę z hamulcem dmc 3t wg producenta wiec nie rozumiem w czym problem...
Yva[R]
pepsiii poczytaj to :

Elektronicznemu systemowi poboru opłat podlegają obowiązkowo pojazdy samochodowe oraz zespoły pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3, 5 tony oraz autobusy z liczbą miejsc siedzących powyżej 9, niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej, poruszające się po sieci dróg płatnych. Pojazdy zwolnione z opłaty elektronicznej to pojazdy sił zbrojnych, pojazdy służb celnych, straży granicznej i policji. Pełna lista pojazdów zwolnionych z opłat została wskazana w art. 13 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (Dz. U. 1985, Nr 14, poz. 60 z późń. Zm. )

info szukaj na stronie viatol. pl,
~pepsiii
Yya tak jak rozumiem jadac do de kiedy przyczepa bedzie na lawecie nie montuje viatoll poniewaz dmc 3, 5t.
Natomiast w momencie zaczepienia przyeczepy na hak za autem dmc wynosi juz 6, 5t, wiec montuje viatoll.

Nadal nie rozumiem o co chodzi michalowi w w/w poscie o braku mozliwosci poruszania sie takim zestawem...
Yva[R]
pepesiii z tym viatollem to dobrze kombinujesz a co do warunków technicznych twojej przyczepy nie pomogę, nie znam się na tym :)
~pepsiii
W aktualnym kodeksie nie ma mowy o zadnym przeluczniku 1, 33...
~WOWA
Ja też tego nie rozumiem. Mam dwa sklady jeden sprinter plandeka 3, 5 dmc a drugi autolaweta sprinter 3, 5 dmc. Oba mają na haku po 3. 5 tony fabrycznie. Obie moje przyczepy mają normalne hamulce i po 3500 dmc. Zatrzymywano mnie kilkanaście razy jeden i drugi skład i nigdy nie wspomniano o przeliczniku 1. 33
~michał
wowa, przepisy są JEDNOZNACZNE, przyczepa ( wg. polskiego prawa ) wyposażona w hamulec najaZdowy nie spełnia wymogów przyczepy hamowanej i stosuje sie przelicznik 1, 33dmc pojazdu do 1 przyczepy, i tyle i koniec. . z przepisem nie ma co dyskutowac bo po prostu on jest... a co do tego że JESZCZE nie dostałeś mandatu to są rózne wyjaśnienia ( nie trafiłeś na dokładnego policjanta, nie chciało mu sie grzebac dalej, nie wiedział / tak tez może być /, kontrole skierowane były na wykrycie innych rzeczy, miałeś szczęście... i wiele innych )... złodziej który kradnie od 20 lat i jeszcze go nie złapali tez może powiedzieć że kraść wolno bo jego nikt złapał :)
przyczepa której dmc jest większe niż przy stosunku 1. 33:1 musi być wyposażona w hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy - a takim ( wg. polskiego prawa ) NIE JEST HAMULEC NAJAZDOWY, podałem przepis jesli uważasz że jest on nieobowiązujący w polsce to twoja sprawa, ale jeśli dojdzie do wypadku i ubezpieczyciel odmówi wypłaty odzskodowania z powodu niedozwolonego holowania przyczepy pojazdem o zbyt małej dmc, to sam będziesz innym ten przepis pokazywał :)... nie ma za co :)
~michał
techniczna mozliwość uciągu ( wpis na tabliczce, dowodzie ) to nie wszystko są jeszcze inne przepisy... zestaw cs+naczepa ma 44t dmc a po austrii może tylko 40 dmc być... ? ! przecież w dowodzie ma ok 27 ton ładowności a ładuje max 24 t jak to? !
~prezes
~michał
bo to jest max. ładowność konstrukcyjna głup-ku, a co innego przepisy
~michał
przecież ja to napisałem !, a pytanie było retoryczne do wowy, ale jak widze nie każdy zajarzył... prezes? hahahaha prezes czego? hahahaa i to ja jestem " głupkiem "? ! hahahhahaa
~osiemmm
To o czym piszecie bylo w rozporządzeniu z 2002r w kodeksie 2014 nie ma juz tego zapisu...
~michał
możesz podać link do aktualnej wersji lub link do czegoś wskazującego że rozporządzenie z 2002 jest nie ważne?
~osiemmm
Polskie przepisy sa naprawdę pojbane:)
A jak ludzie ciagaja za suvami przyczepy po 3. 5t dmc.?
X5 touareg w mocnych silnikach maja po 3. 5t dmc na haku.
Ciagaja campingi zaglowki konie itd.
~michał
to że ciągaja nie oznacza że im wolno? wiele rzeczy w polsce się robi choś wiadomo że nie wolno, tu się chyba zgadzamy :) , tak jak pisałem wcześniej :
złodziej który kradnie od 20 lat i jeszcze go nie złapali tez może powiedzieć że kraść wolno bo jego nikt złapał :)
~michał
link do strony z forum karawaningu :
htt p:// ww w. karawaning. pl/artyku%C5%82y/inn e/nowa-ustawa-o-kier uj%C4%85cych-pojazda mi. a spx
~michał
to nastepny przepis mówiący że TAKI ZESTAW NIE MOZE SIE PORUSZAĆ PO DROGACH
dmc przyczepy pojazdu nie może być większe niż RZECZYWISTA masa samochodu ciągnącego ( dotyczy pojazdów o masie poniżej 3, 5 tony ) , zakładam że samochód waży ok 2000 kg ( z kierowca i tobołami 2200kg ) a DMC przyczepy to 3000 kg = zakaz jazdy
~michał
Art. 62. ust. 1 pkt. 1 (Prawo o ruchu drogowym) mówi, że:
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy
o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3, 5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

par 3 ust. 4 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów, mówi, że:
Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta
d) 3500 kg
~osiemmm
Laweta z najazdem ma dmc 3. 5t wiec zanim zaladuje przyczepe zaladuje auto wiec auto ma rmc 3. 5t bez problemu... .
~michał
pusty samochód ma RMC ok 2200kg a laweta ma DMC 3000KG więc nie można dojechać na miejsce załadunku, tylko można dojechać z przyczepą załadowaną " na siebie "
~osiemmm
Art. 62. ust. 1 pkt. 1 (Prawo o ruchu drogowym) mówi, że:
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy
o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3, 5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

raz mowisz o rmc raz o dmc...
dla sprostowania:::: mogę ciągnąć przczepę DMC 3. 0t, samochodem o DMC 3, 5t, NAWET PUSTYM!
RMC AUTA PUSTEGO 2, 0T RMC PRZYCZEPY PUSTEJ 0, 7T.
Więc o co chodzi?!
Zastanów się:)
~savage
kierowcy obowiązuje to co napisane w dowodzie rej. pojazdu ciągnącego i przyczepy. Q1 Q2 bez hamulca z hamulcem. kierowca nie musi być mądrzejszy od urzędnika
~michał
raz mówie o RMC raz o DMC bo o to właśnie chodzi, tak mówi przepis który zacytowałem ! żeby załadowana przyczepa w żadnym przypadku nie mogła byc cięższa od pojazdu ciągnącego, możecie robic co wam sie podoba i ciągnąć wszystko i wszystkim zasłaniając się niewiedzą lub wiedzą ograniczoną i to na własną korzyść, to co wam nie pasuje uznajecie za nieprawdziwe? ! mozecie i 100tys km jeżdzić bez problemu, ale jak będziecie mieli wypadek to wszystkie przepisy wyciągnie ubezpieczyciel żeby odmówic wypłaty odzskodowania i wtedy sie okaże że istnieją inne przepisy niz tylko rubryki Q1 I Q2 w dowodzie...
~pomocny
ludzie o czym wy piszecie mam Iveco daily w dowodzie 3. 5 na haku mam przyczepe tez 3. 5 dmc jak pisałem wcześniej miałem kontrole kwity ok także w * z jakimiś ustawami liczy się to co w dowodzie a jak będą chieli dac mandat to się nie przyjmuje
~zarowekkkkk
jest wbite w dowod, przeglad przechodzi, wydzial komunikacji nie informuje o zadnych zmianach wiec ludzie nie szukajcie dziury w calym, bo z takim podejsciem w domu siedziec bo zawsze paragraf sie znajdzie...
~MCI
Pojazd do 3. 5 tony musi mieć o 33% większe DMC od przyczepy z hamulcem najazdowym.
Temat stary ale do dziś nikt nie wie o co chodzi. Dziś rozmawiałem z diagnostą który udawał znawcę i wmawiał mi że to nie prawda. Jeśli ciągniesz przyczepę z hamulcem najazdowym to wg dzisiejszych przepisów (m. in. ) obowiązuje Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 27 października 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażeniapar. 14 pkt. 7:
"W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3, 5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1, 33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się rów- nież do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. "
~Jacek
Witam. chcę jechać na niemcy kupić auto. czy mogę jechać z przypepą typu LAWETA typu SAM. słyszałem że w niemczech z taką przyczepą nie wolno jeździć. jak to ma Polski dowód rej. przegląd. dzieki za odpowiedz.
~vfvrfvgrf
btehtevb tyeh ethethh
~Damian
Wynajem Autolawety i pomoc drogowa kraków okolice i autostrada a4 zapraszam www. ampomoc. pl
600 600 452
~Paweł
Wszystko o czy m pisze michał jest prawdą oprócz jednej rzeczy:
DMC przyczepy NIE musi być mniejsza od RMC holownika.
Art. 62. ust. 1 pkt. 1 (Prawo o ruchu drogowym) mówi, że
RMC przyczepy musi być mniejsza od RMC holownika.
Z kolei
par 3 ust. 4 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów, mówi, że:
DMC przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego (HAKA)
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu (DMC HOLOWNIKA)
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta (O1 Z DOWODU HOLOWNIKA)
d) 3500 kg

I po raz kolejny (DMC holownika) /1, 33 MUSI być większe od DMC przyczepy z hamulcem najazdowym. Dla samochodu o DMC 3500kg maksymalne DMC przyczepy to 2631kg. Innej nie można ciągnąć nawet pustej.
Jeśli masz inaczej to w razie wypadku ubezpieczyciel Cię załatwi bez mydła.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.189.2.122

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels