Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pomoc w wyborze optymalnego środka transportu

ID: 156708


Witam serdecznie!
Potrzeb uję zrobić identyfikację pojazdu na jeden z przedmiotów na uczelni.
Mam przetransportować 38 ton, w sposób gdzie zostanie wykorzystana optymalnie ładowność pojazdu.

Chciałbym użyć pojazdu członowego, mającego 4 osie, który składa się z ciągnika siodłowego + dwuosiowej naczepy. Odległość między osiami naczepy będzie większa niż 1, 8m co przy 36 tonach daje mi +2 tony tolerancji.
Oś napędowa wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne.

Teraz pytanie: gdzie dostanę dokładne wymiary takiego pojazdu i naczepy (szerokości, długości, odległości między osiami itd. )
Popatrzałem na stronach producentów takich sprzętów, jednak ciężko o takie informacje.

Proszę o pomoc.

Posty (11)

kalboy92
jak w temacie...
driverlodz
scania. pl +wielton. pl lub inni producenci masz tam zakładki na wymiar przypominam ze zestaw ma ładowność24-25ton i o max. naciskach na oś, więc raczej wchodzi w grę naczepa niskopodłogowa dla gabarytów a jak ładunek paletowany jeden zestaw o DMC 40ton i tzw, solówka w zetawie mozna uzyc lekkiej naczepy Berger. at która ma zwiekszona ładownosc-a alternatywa (pociąg)? ?
~suabo
Albo 3 kamazy, tez spoko a wincyj szoferow bedzie mialo robote :-)
~Ł ysy
Renault premium i Zremb rocznik1988. Optymalny zestaw.
kalboy92
@Łysy, na taką naczepę mogę załadować cokolwiek o masie 38 ton?
~la gondola
38 ton nie załadujesz na raz na tradycyjny zestaw. Jeżeli ładunek jest jedną bryłą to w grę wchodzi tylko transport specjalny (ponadgabarytowy), wiążą się z tym specjalne pozwolenia na przejazd itp. Jeżeli ładunek jest podzielny to na zestaw liczysz +/-24 tony plus mniejsze auto o ładowności 14 ton

1

~ktosik
kuzwa, 38T na naczepie dwuosiowej?

takie cuda to tylko na uczelniach :D
~Tołdi
za mało danych kolego podałeś wyjściowych, ale nie dziwię się, bo sam kończyłem Wydział Transportu Politechniki Śląskiej w Katowicach (dodam że transportu samochodowego) a na przedmiotach kierunkowych wykładali nam o zawiesiach linowych i bloczkach oraz tego typu bzdurach (to raczej transport przemysłowy ale kogo to... ) zatem twój wykładowca coś tam słyszał i dał wam "pracę domową" na poziomie jego wiedzy teoretycznej czy podręcznikowej. Pierwsze primo jest takie, że dziś dwuosiową naczepą to kupisz albo używaną albo musisz extra zamawiać, bo standardem są 3osiówki. Po drugie DMC w Polsce to 40 ton więc to już podchodzi pod transport gabarytowy, jeśli ma być użyty do tego jeden zestaw. A po za tym nie chce mi się już pisać na ten temat, bo jak widzę na jakim etapie rozwoju jest twoja uczelnia to boki zrywać. Sorry za sarkazm, ale tak to widzę...

2

~la gondola
A później w spedycjach pracują różne kwiaty; )
~ktosik
co sie dziwic?
skoro autor po polskiemu pisac nie umiec?

"Popatrzał em na stronach"

popatrz alem...
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\
38t plus waga srodka transportu a zalozyciel watku pisze ze bedzie mial zapas dwutonowy.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.129.249.141

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels