Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MiLoG interpretowany zgodnie z prawem unijnym nie jest groźny?

ID: 166281


Wydawałoby się, iż o MiLoGu powiedziano lub napisano już wszystko, natomiast informacje docierające z Brukseli wskazują, iż w kwestii niemieckiej ustawy o płacy minimalnej nie padło ostatnie słowo.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (95)

~michał
ile dostaje pracownik lidla czy opla... jesli pracuje w niemczec... ? ??/

1700 złotych czy jednak 1700 euro? ??/
~Wielki Szu
Miło pocztowy. Dzieki, tyle że nie dam rady. Żona, dzieci, Japończycy. Sam wiesz jak jest. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
ese
~czesiek
(2015-05-30 13:07:09) .. kierowca... ok jeśli będziesz zaliczał diety i ryczałty do WYNAGRODZENIA... to musisz się cofnac 10 LAT WSTECZ.. "-

Dobrze byłoby się doedukować by wiedzieć o czym się próbuje mówić
~czesiek
.. ese.. oswiec mnie JASNIE PANIE w czym ty się do edukowałes.. ? ?, mysle ze nie potrafisz zrozumieć tego CO JEST PISANE a nie malowane..
ese
Od kiedy to istnieje termin dziesięcioletni? Gdzie tak napisano?
~czesiek
... ese... zapytaj w ZUS-ie, lub US, tam cie poinformują.. , ale tak jak znasz przepisy takim jesteś PRACODAWCA...
ese
Pytam Znawcę. Od kiedy istnieje dziesięcioletni okres rozliczania? A kim jestem lub nie, to wyłącznie moja sprawa

1

~michał
bez wykształcenia? !
I CO Z TEGO?... ... ... KIEROWCA JEST NIEZBĘDNY
~michał
zamachowiec samobójca też nie musi być profesorem a jednak cięzko znależc ludzi którzy się odważą na samobójstwo...
~michał
rynek wycenił pracę kierowcy wyżej niz obecnie oferowane stawki i dlatego kierowców ubywa...
ese
Nie widzę tu logiki. Stawki idą w górę i przez to kierowców ubywa?

2

~Tołdi
Eksperci ze spedycji Adar... Uśmiałem się po pachy!!! A jak jeszcze na końcu radzą, by do czasu ostatecznych rozstrzygnięć, prowadzić Niemcom dokumentację i zgłaszać kierowców, to poczułem się tak, jakby Polska była kolejnym bundeslandem, ale póki co kurfa nie jest, o co walczyli nasi dziadkowie przelewając swoją krew! Panie były ministrze Sienkiewicz - albo był żeś Pan złym prorokiem rok temu i przepowiedział słusznie, że państwo polskie istnieje już tylko teoretycznie, albo sam do tego przyłożyłeś rękę, co nie zmienia faktu, że MiLog to początek nowej okupacji niemieckiej odbywającej się na razie w białych rękawiczkach.
~prowokator
christ gdański
ty za to jesteś wykształcony dogłębnie i musisz w oliwskim zoo na 1/2 etatu słoniom jajca bujać. !!
~prowokator
ese- aparatczyku partyjny
od kiedy to sie znasz na logice stosowanej. ::)

-2

~ciapowaty
Wciąż zapominają że: _Dla celów niniejszej dyrektywy pojęcie minimalnej stawki płacy, (-) JEST ZDEFINIOWANE PRZEZ PRAWO krajowe i/lub przez praktykę PAŃSTWA Członkowskiego, NA KTÓREGO TERYTORIUM PRACOWNIK JEST DELEGOWANY. (_)
Dlatego wszelkiej maści interpretatorzy z nad Wisły, nie będą pytani o to co ich zdaniem można lub czego nie można zaliczyć do stawki minimalnego wynagrodzenia w rozumieniu ustawy Milog. O tym zadecyduje Niemieckie prawo oraz praktyka.
~ciapowaty
~czesiek ma racje, bo przedawnienie roszczeń ze strony ZUS-u nastepuje po 10 latach.
Pomimo więc że przyjął błędne założenie (że należności z tytułu podróży służbowych będzie należało ozusować i opodatkować). to jednak wyciągnął z niego prawidłowe wnioski.

Dlaczego to założenie jest błędne?

Bo jeśli nawet Niemcy zaliczą jakieś należności z tytułu podróży służbowej do wynagrodzenia minimalnego w rozumieniu ich ustawy o minimalnym wynagrodzeniu (Milog), to niczego to nie zmieni w polskim prawie, gdzie te należności nigdy nie są zaliczane do wynagrodzenia i nie podlegają opodatkowaniu i ozusowaniu.
Czym innym jest minimalne wynagrodzenie w rozumieniu niemieckiego, a czym inny w rozumieniu polskiego ustawodawcy. Jedno z drugim nie ma bowiem nic wspólnego.
Co prawda roszczenia pracownicze przedawniają się po trzech latach, ale to nie oznacza, ze po tym okresie pracodawcy nic już nie grozi, gdyż US i ZUS maja dłuższe odresy przedawnienia swych roszczeń. Krótko mówiąc dziad nie może spać spokojnie o wiele dłużej niż 3 lata od dokonania ostatniej machlojki.

-1

~Robson
NA KTÓREGO TERYTORIUM PRACOWNIK JEST DELEGOWANY. (_) No właśnie i tu jest różnica między delegowanym a w podróży służbowej

1

~michał
Podgląd konta eseese
(2015-05-30 20:03:56) Nie widzę tu logiki. Stawki idą w górę i przez to kierowców ubywa?

a ja się nie dziwię że " nie widzisz logiki " - jesteś za tępy, podobnie jak większość polskich pseudo bosów psiwożniczych
raz piszesz że od wielu lat zarobki stoją na tym samym poziomie teraz piszesz że jednak rosną - ZDECYDUJ SIĘ

KIEROWCÓW UBYWA = ZAROBKI NIE SĄ NA POZIOMIE KTÓRY OCZEKUJĄ POTENCJALNI PRACOWNICY
~ciapowaty
Już przebrzmiały (i zostały wstydliwie schowane) te podnoszone przez przewoźników śmieszne argumenty, że skoro kierowca jest w podróży służbowej to jakoby nie jest pracownikiem delegowanym.
Podróż służbowa nie wiąże się z pracą, a skoro kierowca jednak wykonuje na innym obszarze jakąkolwiek pracę to jest pracownikiem delegowanym.
~ciapowaty
Wczesniej przewoźnicy z maniakalnym uporem twierdzili, że kirowca (ze względu na charakter jego pracy) nie przebywa w podrózy służbowej. Nie słyszałem nigdy aby ktokolwiek twierdził, że kierowca nie wykonuje żadnej pracy.
~ciapowaty
Do dyżurnego ciecia.
Może i masz racje, po co dziady maja o tym wiedzieć. Niech się jeszcze troszeczkę postresują.
~kiero
Przewoźnikom na zaliczanie należności z tytułu podróży służbowych do składników płacy minimalnej, a tym samym zminimalizowania dodatkowych kosztów związanych z wprowadzeniem ustawy. Należności z tytułu podróży służbowej to dieta i ryczałt za nocleg, więc co to ma do płacy minimalnej. Idąc dalej tą pokrętną logiką, pracodawca nie musi płacić podstawy, wystarczy dieta, przecież wlicza się do płacy minimalnej.
~przemo8400
A co za różnica czy się należy czy nie, czy ma płacić czy nie! Większość kierowców u tzw. Dziad-transa zgodzi się na wszystko bo nie jest w stanie się odezwać. A potem spotykamy kolegów na parkingu stwierdzających ze dużo zarabiają (4500) na międzynarodowych przewozach. A obecnie stawka w de minimalna w ok Berlina (CZYLI NAJNIZSZA) to 2000 euro i jak się ma stawka minimalna u nas a w Europie? Sami jesteśmy sobie winni !
WaszChlebodawca
Nie stać mnie obecnie na podwyżkę dla kierowców. Ustaliłem sobie cel 200 tys miesięcznie dochodu i jest blisko ale jeszcze go nie osiągnąłem także nie mam czasu na Milog.
~przemo8400
Jeżeli jesteś zatrudniony w np de to przeważnie na umowie dostępne są trzy punkty wynagrodzenia tj.
1. Podstawa
2. Premia
3. diety ( tzw "szpeja")
I nikt nie protestuje ze musi płacić diety kierowcy! Należy się i już! A u nas w kraju zaraz wielki lament ze trzeba płacić. A prawda jest taka że. SKORO PRACODAWCA JEZDZI NA ZAGRANICZNYCH FRACHTACH W EURO TO I DOSTAJE ZA NIE W EURO!!! więc średnio zarabia 4 do 1 i co NIE STAC NA OPLACENIE KIEROWCY? FFrachtu zawierają wszystkie opłaty związane z przewozem paliwo, opłaty drogowe itp. i dlaczego jest taki lament ze wszystkie Polskie firmy transportowe są poszkodowane. JESTESMY NAJWIĘKSZYM PRZEWOŹNIKIEM W EUROPIE !!! KONKURENCYJNE CENY NIE DO PRZEBICIA PRZEZ NASZYCH SASIADOW ICH BOLA!!! WIEC NA CZYM OPRÓCZ KURSU SIE PRACODAWCA WZBOGACA? NA WYZYSKU KIEROWCY!!!

O TYM TRZEBA MOWIC !!!

A skoro kraje unii wzięły się za zlikwidowanie wszystkich nielegalnych praktyk to zaraz afera. A co maja powiedzieć kierowcy którzy siedzą w kabinach po parę miesięcy bo się autami do kraju nie opłaca wracać.
WaszChlebodawca
Przemo u mnie w firmie kierowca również ma jak w niemczech napisałeś. Podstawę (1287 zł), premię za spalanie jeżeli zrobi poniżej normy, diety (30 zł) i jeszcze ryczałt ma na papierze. Także o co Tobie chodzi? Ty nie masz podstawy czy jak? Czego Tobie brakuje?
~Ambrozy
Jeśli tak dobrze umiecie liczyć cudze zyski, to może zaczęlibyście liczyć SWOJE!
A nie płakać: DAJ MI, MI SIĘ NALEŻY...

2

~???
~przemo8400
(2015-05-31 09:59:37) A skoro kraje unii wzięły się za zlikwidowanie wszystkich nielegalnych praktyk to zaraz afera. A co maja powiedzieć kierowcy którzy siedzą w kabinach po parę miesięcy bo się autami do kraju nie opłaca wracać.


Doradzę Ci jak Prezydent Komorowski jednemu wyborcy. Zmienić pracę i wziąć kredyt. Wówczas to Ty będziesz karty rozdawał (na swoim). A tak ogólnie piszesz bzdury kolego. Sami doradcy i myśliciele się zebrali. Ale żadnego który udowodni praktycznie swoje racje. Zawsze myślałem, że teoria powinna być realizowana w praktyce. Czy któryś z tych głośno krzyczących udowodni to wreszcie, że i w tym przypadku można???

2

ese
~przemo8400
(2015-05-31 09:38:27) (... ) A obecnie stawka w de minimalna w ok Berlina (CZYLI NAJNIZSZA) to 2000 euro.. "-

A Niemcy już tym wiedzą?
wesolek
zapytajnik
o co ci biega
czego nie rozumujesz.? ?
przepisy i dyrektywy mówią wyrażnie.
polskie dziady wykonujący kabotaż na terenie szwaba podlegają wewnetrznym przepisom danego państwa.
od nowego roku polskie dziady bedum sie musiały częściowo rozliczać z niemieckim fiskusem. to pewniak..
kilka miesięcy temu pisałem wam cieniasy, że tranzyt, ładunki posrednie odpadają, ale kabotaż zostaje i kto miał racje.
ryżawy donald wam, w 3 pokoleniu po dziadku folksdojcz, także wam nie pomoże.
kanclezyca anchela ma wyje/bane na niego.. HHaa
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.163.58

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels