ID: 209768
Rozgryźć niedobór kierowców
ID: 209768
ID: 209768
Jak pokazuje raport ManpowerGroup, 45% pracodawców w Polsce ma problemy w pozyskaniu pracowników. To najwyższy wynik od ostatnich 6 lat. Na szczycie grup zawodowych obarczonych największym niedoborem talentów uplasowali się wykwalifikowani pracownicy fizyczni, inżynierowie oraz kierowcy.
Jak pokazuje raport ManpowerGroup, 45% pracodawców w Polsce ma problemy w pozyskaniu pracowników. To najwyższy wynik od ostatnich 6 lat. Na szczycie grup zawodowych obarczonych największym niedoborem talentów uplasowali się wykwalifikowani pracownicy fizyczni, inżynierowie oraz kierowcy.
~etransport.pl
Posty (247)
~pląba | Wysokości, świadczeń określają ustawy/przepisy ja czy ty możemy sobie jedynie po pier/dolic na forum | |||
~Wielki Szu | Mundek, a Twój forumowy kolega ł ysy postawił ( poza transportem ) na łapanie szczurów. I to jest właśnie dywersyfikacja o której napisałeś. | |||
konserwacje_zabytkow
| rajmund, o przyszłość unii niech się martwią politycy - a jeżeli chodzi o gospodarkę, to bez transportu ona nie istnieje. dlatego dopóki będzie istniała gospodarka nie ma się co martwić. o kierowców i pracodawców też nie ma się co martwić. Jeżeli ktoś jest tak głupi, żeby nie potrafić docenić dobrego pracownika ten powinien zająć się wyplataniem koszyków z wikliny a nie prowadzeniem działalności gospodarczej. Co się tyczy kierowców - niech idą, niech próbują swojego szczęścia za granicą. Nie mam nic przeciwko. Rynek nie znosi próżni, na ich miejsca pojawią się natychmiast nowi. To tylko kwestia czasu. | -1 | ||
~pląba | Trzeba też sobie jasno powiedzieć że wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od rynku, u mnie w lubuskim sa firmy które płaca za 3/1 7, 5 tys oczywiście razem z dietami itp. . | |||
Dawid87
| wielki szu ty baranie a skąd możesz wiedzieć że firmy nie robią nic w polepszeniu bytu kierowcy, no chyba że masz na myśli Niemiecki firmy, w Polsce kierowcy mają się wyśmienicie, byś ty widział miny zadowolonych kierowców z Ukrainy jak dostają wypłatę to byś zmienił zdanie, piszesz o tym że Polski transport upadnie niby co ma doprowadzić do tego upadku? Milog, loi marcone, zakaz robienia przerwy 45 h w aucie, ryczałt jak na razie to leży zachodni transport, a Polski ma się swietnie | 1 | ||
konserwacje_zabytkow
| dywersyfikacja źródeł dochodu to podstawa - każdy przewoźnik powinien o tym pomyśleć (jeżeli do tej pory tego nie zrobił). To pomaga przetrwać chwilowe braki koniunktury w danej branży. | |||
konserwacje_zabytkow
| pląba ale nie odpisałeś na moje pytanie: nie chodzi mi ile i kto i gdzie zarabia, ale o to jak powinna wyglądać wzorowe wynagrodzenie dla kierowcy zawodowego | -1 | ||
Dawid87
| wielki baranie to wytłumaczysz mi co doprowadzi do upadku polskiego transportu? śmieszny jesteś | |||
~Wielki Szu | Konserwatorze - dywersyfikacja tak tyle że łapanie szczurów to już mniej. Oczywiście ja nie chce żebyś się tłumaczył za swego forumowego kolegę. Tylko chciałem przytoczyć przykład jakie pojęcie maja niektóre kmioty zaściankowe o dywersyfikacji. | |||
~pląba | konserwacje_zabytkow 2016-12-12 12:59:21 pląba ale nie odpisałeś na moje pytanie: nie chodzi mi ile i kto i gdzie zarabia, ale o to jak powinna wyglądać wzorowe wynagrodzenie dla kierowcy zawodowego Odpisa łem że są ustawy/przepisy które to określają, co do wysokości kwestia dogadania. | |||
konserwacje_zabytkow
| chodziło mi o to, byś napisał wprost ile i za co. to by ułatwiło nam w znacznym stopniu dalszą dyskusję. | -1 | ||
~pląba | konserwacje_zabytkow 2016-12-12 13:13:35 chodziło mi o to, byś napisał wprost ile i za co. to by ułatwiło nam w znacznym stopniu dalszą dyskusję. Mam pytanie... zaraziłeś się od wesołka? nie wiesz ile masz płacić kierowcy? czy pytasz jak można "ich' bardziej ruchać? przepraszam ale nie jestem w stanie ci pomóc, napiszę ci tylko że nie było mnie stać na płacenie 5 tyś netto czystego wynagrodzenie bez dodatków. z dietami i pozostałymi tematami trzeba dodać drugie tyle, zwyczajnie mnie nie było stać, jeżeli ciebie stać to extra, dobrze by było żebyś podał nazwę swojej firmy, wtedy zweryfikujemy czy naprawdę cię stać. | |||
~juz nie w Polsce | Dawid ja Ci odpisze do upadku albo zminimalizowania polskiego transportu doprowadza Ci którzy rozdaja karty czyli politycy w UE jako ze mieszkam juz troche w niemczech poweim ci jak to wyglada z tej strony granicy polacy, rumuni i bulgarzy przywiezli tutaj patologie o której sie nawet niemcom nie sniło dlatego co róż są zmieniane przepisy np pauzy weekendowe np milog tylko naiwny przedseibiorac z polski pokroju Ł ysego moze mówic ze swoim regulaminem wszystko załatwi popatrz na europe decyzja juz zapadła, trzeba ucywiliozac transport usunac z niego patologie, niestety dla polskich firm oznacza to koniec bo w wiekszosci one powstaly i funkcjonuja tylko dzieki tej patologi, poaptrz jest taka duza firma na O kilu set kierowców wszyscy na działanosci i w polsce prezes tej firma odbierał od ministra gospodarki wyroznienie w niemczech ten człowiek siedziałby w wiezieniu nawet zachodnie firmy (te wszystkie zachodnie molochy które maja u nas swoje odzdziały ) dziłaja w poslce bo tutaj cos za co w swoich krajach poszliby siedziec w polsce jest "skutecznym modelem biznesowym) | |||
~juz nie w Polsce | tak swoja drogą to holendry juz sie biora za firmy ktore tak postepowały niemiecy nie musza bo tutaj sytuacja jest inna niemieckie firmy nie otwierały filli w polsce tylko woziły polskich kierowców na bazy w niemczech wiec tutaj ten problem nie wystepował francja... cóz podatek od delegowania juz puka do drzwi | |||
konserwacje_zabytkow
| pląba - nazwa mojej firmy jak zdążyłeś się zorientować jest ściśle tajna :) już nie w Polsce - zmiany demograficzne, migracje, mieszanie się kultur są tak stare jak społeczeństwa same. ja bym w tym raczej nie upatrywał symptomów upadku. | -1 | ||
~Kamil | Juz nie w poslce. Strona sporu nie jestem, ale co do patologii, to wytlumaczysz fakt, ze raz w tygodniu pojawia sie temat na forum jak to zmuszaja w niemieckiej firmie do przeginania, jazdy bez karty i w dodatku nie placa lub placa ochlapy. Badzmy sprawiedliwi, zagranica tez sa nieuczciwi. | |||
~x-man | jak beda placic to beda miec pracownika to proste jak nie placa to pracownicy uciekaja. pracowalem u takieg jednego ciagle za malo ciagle zle zadnych podwyzek itd. miedzyczasie postawuiony dom kupiony apartament corka na studiach w GB poten Australia. w koncu sie umpomnialem o podwyzke bo pracowalem za trzech to mi powiedzial ze nie a najlepiej jak przejde na umowe zlecenie bo zus drogi. nastepnego dnia dostal wypowiedzenie i pojechalem do DE bo to nie mialo sensu. Tutaj w koncu mam normalna prace i zycie. po moim odjesciu moja prace robilo 3 ludzi i nie dawalo rady. tak wyglada model biznesowy w pl. mlodych i zdolnych nic nie trzyma w tym zafajdanym kraju. | |||
~x-man | teraz beda sciagac ukraincow zeby za miche ryzu pracowali. | |||
konserwacje_zabytkow
| kamil, uczciwość czy nieuczciwość nie jest cechą narodową - chodzi tylko o natężenie zjawiska w danych społecznościach. ja ci powiem z własnego doświadczenia: jak pracowałem jako szwarcarbeiter na budowie w Niemczech, to jak ognia unikałem pracy z Polakami. Wolałem pracować z Rosjanami, Niemcami ale nie z Polakami. Mógłbym napisać tutaj długo i dużo dlaczego. | -1 | ||
~Kamil | Juz sa sciagnieci x man, ale nieslugo zniosa im wizy i fala pojdzie na zachod. | |||
konserwacje_zabytkow
| xman - o widzisz, każdy ma prawo do własnego szczęścia. Ty znalazłeś za granicą. | |||
konserwacje_zabytkow
| kamil, jak ta fala pójdzie na zachód, to z zachodu wróci tsunami złożone z polskich kierowców, którzy będą już zbyt drogimi pracownikami dla niemieckich pracodawców | |||
~Kamil | Dokladnie Konserwacje, to mialem na mysli. | |||
~x-man | i tu sie mylicie w niemczech jest takie cos jak zwiazki branzowe i to one ustalaja min place w danym sektorze i sami siebie pilnuja zeby nie zanizac tych stawek. tego w PL nie ma i chyba nigdy nie bedzie. w PL szczescia nie moglem znalezc, niedawno wyslalem kilka podan o prace bo ofert duzo i dzwonili kity wciskali a suma sumarum wychodzilo jak zawsze. wieliie wymagania za nic z drugiej strony. | |||
konserwacje_zabytkow
| kamil, a wiesz co się dalej stanie? co będzie jak polscy kierowcy wrócą do Polski? co się stanie z wynagrodzeniami kierowców w Polsce? | |||
Dawid87
| już nie w Polsce, słuchaj nie ważne co by politycy zrobili i jaką uchwałę wprowadzili w życie nic to nie zmieni, a wiesz dlaczego bo Polski transport jest tańszy. Niemiec fury nie odpala za stawki za które jedzie polak, sam mam 3 stałe roboty na kabotaż po Niemczech, i śmieje się z Niemca i to prosto w twarz, a wiesz dlaczego bo 10 lat temu Niemcy bezczelnie śmiali się z Polaków. a jak sam nie umię podstawić auto to wystawiam na giełdzie z dopiskiem "only Polish company" dostałem kilka wiadomości z obraźliwymi słowami że mam wynośić się z Niemieckiego rynku bo niby go niszczę, ale ja przecież go nie niszcze dzięki mnie klienci ze transport płacą mniej | |||
konserwacje_zabytkow
| x-man, w Polsce też są związki zawodowe. najlepiej ma zawsze zarząd (jest objęty ochroną). Pan Duda z Solidarności ma nawet specjalną miseczkę dla swojego Yorka w solidarnościowym Hotelu Bałtyk | |||
~Kamil | Lonserwacje. Wiem doskonale. Ja jako kierowca nie ciesze sie z tego, bo jak wroci ta fala, to gdzies beda musieli pracowac. Naturalnie stawki wynagrodzen pojda w dół. | |||
~juz nie w Polsce | dawid sory napisałem duzo ale mam kompa wraka i wcieło | |||
~Kamil | Male grono dobrych fachowcow obroni swoje miejsca pracy, ale w koncu zwyciezy ekonomia i jezeli ktos bedzie mial wybor zaplaty za to samo mniej, dlaczego ma mniej nie zaplacic. Rozumiem to. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz