Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Plaga manipulacji tacho, czyli walka ITD z nielegalnymi praktykami

ID: 238848


Dane z tachografu wskazują, że kierowca przejechał 1550 km, a mapa pokazuje, że pokonany dystans jest o 20% dłuższy. Co więcej, na karcie kierowcy zarejestrowano o ponad 50% krótszą drogę od rzeczywistej. Dlaczego kierowcy samochodów ciężarowych dopuszczają się manipulacji tachografów?

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (62)

~Jędrek
Zapis i utracie licencji musi być stosowany. Samo grożenie to za mało.

1

~Tup tup
I jak zwykle.
Gdzies dzwoni ale gdzie?
To nie kierowca kupuje i montuje urządzenia zakłócające, tylko przewoźnik.

Przykład idioty drogowego to wpis z 8:36

Kazdy normalny kiero ma w * o której załaduje czy rozładuja. Droga to nie tor wyścigowy. Droga to nie miejsce do nadrabiania czegokolwiek. Ale de*il będzie zapiertalal bo szef tupnal nozka
~Kierownik ciężarówki
Daro, stoję na firmach niejednokrotnie po 5 i więcej godzin, czekając na rozładunek bądź załadunek, i nie kombinuje. Dla mnie taki dziad-kierowca powinien mieć zatrzymane uprawnienia, a szef licencje. Myślę, że z czasem zacznie do tego dochodzić, bo służby kontrolne starej UE do tego doprowadzą. Dziadostwo powinno być eliminowane.

1

~Ł ysy
Od rana mam zapchany klozet. Szynka białoruska była przeterminowana.
~Grzegorz
Dlaczego nikt się nie zajmie firmami ani spedycjami to oni to nakręcają ucinają stawki podkręcają tempo z roboty na wczroaj robią dzisiaj a na firmach stoisz po 4-7h a Nawet zdarza się 27h na załadunku i później mówią że towar ma być na 6rano o 800km dalej u odbiorcy!nie bronie pracodawców że podejmują takie ładunki bo są tego świadomi ale to jest choroba Systemu TSl cały system transportu jest chory bo nadzoru dokonujemy tylko u przewoźnika a reszta to jest niewinna??
~kierowca
Zrobić kary jak w Danii, a szoferom dodatkowo zabierać kwity na drodze na min. 6 mies, recydywa na kursy na ponowne egzaminy do WORD.

1

~Mam tgx
Ale tylko na kierowców ciężarówek jest nagonka niech tak samo przedstawicieli handlowych taksiarzy i innych karają a jakie ma znaczenie czy jadę autem zarobkowo czy osobowym 15 godzin tak w tym jak i w tym będę zmęczony prawda jest taka że złodzieje szukają pieniędzy a tak jak piszą niech pierwsze wezmą się za tych co ustalają terminy dostaw załadunki rozładunku i stawki za frachty
~Spedzi
Dlaczego nagonka jest na kierowców?
To proste.
Bo są idiotami I robią co im się powie.
Ze strachu zrobi wszystko a beczal będzie tylko na forach
~Kierownik ciężarówki
Grzegorz, zapytaj swojej spedycji, dlaczego zgadzają się podjąć ładunek, którego jeszcze nie ma. Dostają informacje że ładunek będzie gotowy wieczorem, a oni wysyłają Cię rano, a ty później czekasz jak łysego kot za żarciem z puszki. Jeżdżę kilkanaście lat, i takie problemy o których napisałeś, zdarzają się bardzo rzadko. Zasada jest prosta, stoisz cały dzień za towarem którego nie ma, towar załaduja Ci wieczorem mówiąc że ma być dostarczony na rano, wyjeżdżasz na parking i idziesz spać. Robisz pauze 9godz, i po niej ruszasz. Chcesz żyć jak człowiek, to musisz tak robić, chcesz żyć jak dziad, to każde ich zdanie musisz wykonywać. Proste.

1

~Właściciel
Powinni wziąć się najpierw za firmy zaladunkowe/rozładun ek owe, spedycyjne potem za przewoźników i dopiero za kierowców a wszystko jest odwrotnie tylko zawsze jest kierowca winny i przewoźnik bo na firmę zal/roz, mogą nałożyć tylko 500 zł mandatu, a na przewoźnika czy kierowcę dużo więcej to zastanówcie się gdzie państwo ma kasę a nie piszecie glupoty
~Ridic
Hmm. Kierowcy zakładają wyłączniki? Śmiechu warte. Przecież każdy wie, że robią to właściciele firm transportowych bo to oni mają z tego najwięcej. On śpi, ma weekend lub robi cokolwiek innego a to ten znienawidzony przez wszystkich na drodze siofer pracuje 24h/24h. A po 10 latach przekreca się na zawał.

1

~Spedzi
I dobrze.
Głupi sam się odsieje
~Spedzi
Mnie tam idioty zza fajery wcale nie żal
~ciec z budki
O czym tu mowa?... Jak na samym starcie brakuje już ci czasu na dojazd. Wiec takie praktyki mam w doopie, i nigdzie mi sie nie spieszy, bo jutro też jest dzien, a roboty nikt nie przerobił. Pracuje w systemie 3 na 1 i bedąc w pracy, nie omijam korków, nie robie pauz pod rampami, i tym bardziej nie ingeruje w tacho, bo nawet nie wiem gdzie mam w aucie impulsator zeby magnez przykleic. Patrze żeby jak najmniej sie najezdzic, bo czy ja zrobie 600 czy 200 km to tak mam takie same pieniądze, a jazda to ryzyko wypadku, wiec wole stać jak jechać. Jak zajade do klienta i ten mówi ze jutro, to już o 17. 00... 18. 00 antenka TV, browarek i pauza z 14 godzin wychodzi... to jest życie. Co do kar to tak trąbice ze powinny być wyższe... tylko nik nie zabija kury co znosi złote jajka bo 10. 000tys to kazdy dziad zapłaci i karawana jezie dalej, no a jak by miał z 100. 000zł zapłacic, to juz jest po nim i jednej kury mniej... w taki sposób zlikwidowano by patologie transportową, wiedząc o tym ze ITD piłuje sobie gałęż na której siedzi, wiec sie pytam po co?. Co za tym idzie zmniejszenie etatów ITD, i na jedno województwo przypadało by trzech inspektorów, a przecież o to im nie chodzi...
~Grzegorz.
Najgorsze jest to że nic więcej za takie manipulacje nie płacą. DORABIAJA SZEFA który udaje że jest biedny a nie wie co z kasą robić. Według mnie to za manipulacje powinni zamykać na miesiąc i prawko zabierać na 3miesiace.
~Borewicz07
Zadaje proste pytanie. Czy kierowcy, szef czy spedytor przykłada pistolet do skroni i zmusza do manipulacji? Jeśli Cię zwolni, to tylko sie ciesz, że nie musisz dorabiać dziada swoim zdrowiem. Po drugie, kiego wała kerowcy godzą sie na manipulacje w swoim czasie jazdy/pracy.
~Tyle
Ba*alny sposób na to jest. Połączyć tacho z sterownikami silnika do tego codzienna automatyczna wysyłka danych do firmy i do urzędu i tak to ukrucą, a prawda jest taka że nie chcą tego zrobić bo za dużo kasy można wyciągnąć od kierowców i przewoźników
~Pan Ordynator
Dlaczego kierowcy się godzą?Kierowcy się na to nie godzą, robią to ci/py których coraz więcej zasiada za kierownicą.
~Pinokio
Nieprcezyjna bzdura. Każdy tachograf, kiedy jest ustawiona w pozycji odpiczynek w momencie ruchu pojazdu automatycznie przłacza się w tryb pracy.
~Robert
Moim zdaniem blokowanie tachografu to nieuczciwa konkurencja i takie firmy powinny być eliminowane z rynku transportowego. Ja pracuje w firmie jako kierowca i u nas jaką kolwiek manipulacja tachografu skończyła by się dyscyplinarka tym samym uważam że pracodawca szanuje nas kierowców ale i umie ułożyć robote

1

~maly
Pinokio a dokladniej jazdy takie kolko/kierownicano ale jazda to tez praca ale jak sie przykleisz to tacho spi ty jedziesz a tam nadal lozko
~Mario
Dla mnie do zenada przeciez kazdy wie ze tego kierowce naciska przewoźnik tylko najlepiej zlapac biednego kierowce i ukarac
~Kierownik ciężarówki
Mario, kpiny sobie robisz? Naciska przewoźnik??? Jesteś dorosłym człowiekiem, to chyba opowiadasz za swoje czyny. No chyba, że siedzi ktoś przy tobie z pistoletem przystawionym do głowy, i zmusza do kombinacji, a to już inny temat.
~ciec z budki
~Pinokio
2018-12-26 12:47:28>A czy to nie powinno być ze auto automatycznie przełącz sie na prace?. bo chociażby nawet samo zakonczenie dnia i wypisanie karty drogowej, czy tam czegokolwiek kto pisze, to przecież praca jest. Kierowca sam powinien ingerować w tacho kiedy ma rozpocząć pauze. To ze tacho samo sie przełącza na pauze to juz inna sprawa, powinno zostawać po wyłaczeniu silnika na młotkach.
~kierowca
Pamiętam jak kiedyś poszukiwałem pracy, niby ofert sporo, ale co z tego, multum telefonów i efekty kiepskie bo na moją pierwszą deklarację że "pracuje zgodnie z obowiązującymi przepisami o czasie pracy kierowcy" około 70% ogłoszeń odpadało i padały takie teksty np: "No wie Pan tylko zał/rozł na magnesie", "No jak tam czasu braknie to trzeba będzie sobie pomóc", "Chyba jak Panu braknie czasu to nie będzie stał Pan 100km od firmy". Miałem też sytuację, gdzie zostałem zatrudniony, wszystko legal a po dwóch tygodniach szef przyniósł mi magnes i powiedział, że albo tak jeżdżę albo On nie potrzebuje takiego kierowcy (głupi by zmiękł, a Ja podziękowałem za taką pracę). Dlatego im więcej z Nas kolegów powie NIE tym lepiej będzie w firmach transportowych.

1

~zcx
Ilość manipulacji dowodzi że ustawy dotyczące pracy kierowcy są do zmiany.
~zcx
kierowca
2018-12-26 14:16:08


ciebie jeszcze alkohol trzyma po wigilii?

-1

~WITJA11
Kierowcy tirów powodują o wiele mniej wypadków od kierowców pojazdów dostawczych i busów, którzy jeżdżą bez tachografów nie zważając na czas pracy. Z kierowcami tych pojazdów ITD nie robi nic.
~kierowca
2018-12-26 14:44:54 kierowca
2 018-12-26 14:16:08


ciebie jeszcze alkohol trzyma po wigilii?
Nie wszyscy piją alkohol, Ja do nich nie należę i zwłaszcza w Wigilię, bo tak mnie wychowali Rodzice.

1

~Vestas
Znam firmę, gdzie kilka aut ma wyłączniki. Po dwóch latach od montażu (zostały zainstalowane po dwóch tygodniach od odebrania nowych aut z salonu) szef zrobił zebranie i powiedział, że co prawda wyłączniki zostawia ale prosi, by ich nie używać i jeździć na legalu...
I myślicie, że te jełopy zza kierownicy zrezygnowały z kombinacji?! Nadal potrafią ładować w Niemczech na wyłączonym tacho, gdzie na dokumentach mają wpisaną godzinę wjazdu i wyjazdu z firmy. Ba! Potrafią po niemieckiej autobanie zasuwać, a na tacho pauza.
Więc proszę mi tu nie wciskać kitu o załadowcach, szefach, spedytorach! To durnie siedzą za kierownicą i oni obsługują tachograf, nikt inny.
To są leszcze miękkim ch... robione, nie potrafiące wydukać ani jednego słowa w obcym języku, bez podstawowej znajomości topografii. Przecież taki frajer nie będzie stawiał szefowi warunków, bo wie, że ten go najpierw wyśmieje a później wyp... li na zapity pysk. I tak oto wyłącznikiem nadrabia braki intelektualne. Ot cała tajemnica.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.140.4

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels