ID: 241073
Co zrobić gdy czas się kończy a rampa czeka? Co teraz
ID: 241073
ID: 241073
Witam.
Jestem początkującym kierowcą i ciekawi mnie jak wybrnąć z takiej sytuacji.
Załóżmy że dojeżdżam na firmę i mam się rozładować bo awizacja na dziś, ale zostało mi kilka/ kilkanaście minut czasu pracy i wiem że nie ma szans się rozładować i odjechać z pod rampy a pod rampą zostać nie mogę. To samo z załadunkiem - miałem sytuację gdzie przyjechałem i miałem 20minut czasu pracy. Towar czeka pod rampą, szef kazał się podstawiać mówiąc że ITD na czas pracy nie patrzy... (już nie jeżdżę u tego Pana) na szczęście dogadałem się na firmie że pozwolą mi zostać pod rampą. Ale co jeśli bym nie mógł zostać to co powinienem w takiej sytuacji zrobić?
Proszę o podpowiedź doświadczonych kierowców jak rozwiązać takie tematy i mam na myśli inne rozwiązania niż magnes bo i tak nie zadziała w tym ciągniku ( na dwóch kartach też nie jeżdżę)
Pozdrawiam
Witam.
Jestem początkującym kierowcą i ciekawi mnie jak wybrnąć z takiej sytuacji.
Załóżmy że dojeżdżam na firmę i mam się rozładować bo awizacja na dziś, ale zostało mi kilka/ kilkanaście minut czasu pracy i wiem że nie ma szans się rozładować i odjechać z pod rampy a pod rampą zostać nie mogę. To samo z załadunkiem - miałem sytuację gdzie przyjechałem i miałem 20minut czasu pracy. Towar czeka pod rampą, szef kazał się podstawiać mówiąc że ITD na czas pracy nie patrzy... (już nie jeżdżę u tego Pana) na szczęście dogadałem się na firmie że pozwolą mi zostać pod rampą. Ale co jeśli bym nie mógł zostać to co powinienem w takiej sytuacji zrobić?
Proszę o podpowiedź doświadczonych kierowców jak rozwiązać takie tematy i mam na myśli inne rozwiązania niż magnes bo i tak nie zadziała w tym ciągniku ( na dwóch kartach też nie jeżdżę)
Pozdrawiam
~Wojtek88*.7.84.39.ipv4.supernova.orange.pl
*.7.84.39.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (87)
~Wojtek88 6 lat temu | A co w temacie takim: przyjeżdżam na firmę i czekam na rozładunek, utrwało już z 3 godziny i czas pracy dobiega końca - i teraz robić zakończenie, czy mogę kręcić pauzę dalej a po wykręceniu 9/11 godzin zrobić zakończenie i od razu rozpoczęcie? Będzie dobrze czy raczej nie jest to dozwolone? | |||
~Pan Ordynator 6 lat temu | Czy bez wpisaniu zakończenia, tacho zaliczy odpoczynek?Jeśli tak, odpowiedź masz gotową. | |||
~kontrola 6 lat temu | te, ordynus. wez mnie odpisz na proste pytanie : od kiedy to tacho zalicza cokolwiek, a nie inspektor podczas kontroli? i bez zbednych smetow pls | |||
~Pan Ordynator 6 lat temu | Jesteś aż tak głupi? | |||
~kontrola 6 lat temu | to pytanie byloby by jak najbardziej trafne, gdybys zadal je sobie. a poki co, co z odpowiedzia? | |||
~Wojtek88 6 lat temu | Panowie bez wyzywania się. Pytam o to bo mi gość kiedyś powiedział że jeżeli leci pauza już dłuższy czas to nie robić zakończenia, tylko zrobić rano zakończenie i rozpoczęcie byle zrobić to w tej samej minucie. Chciałbym wiedzieć czy to prawda żeby się nie naciąć. | |||
~Pan Ordynator 6 lat temu | Wciśnięcie zakończenia nie przerywa odpoczynku. | |||
~fryc 6 lat temu | Wojtek kraj zakończenia wpiszesz po zakończonym odpoczynku. Za brak tego wpisu można dostać 100 złotych mandatu. | |||
~kontrola 6 lat temu | Pan Ordynator 2019-03-1 9 15:42:44 Wciśnięcie zakończenia nie przerywa odpoczynku. czyzby? : 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne | |||
~Pan Ordynator 6 lat temu | Zaraz się odezwie kontrola vel kodeksowy, kutosik, visimulachators... i hcoj wie jak jeszcze. Głąb myśli że zawsze ma rację, a głupi jest jak kot glacy. | |||
~Pan Ordynator 6 lat temu | Kutosik jak to się ma to pojazdu na tarczki i np. 35 godzinnego odpoczynku (odbieranego w pojezdzie)? | |||
~fryc 6 lat temu | Czasem niektórzy chcą być bardziej święci od papieża. Taki nie wpisze kraju zakończenia w czasie odpoczynku, gdyż grozi mu to zmęczeniem. | |||
~kontrola 6 lat temu | fryc - widziales kiedys program do a*alizy czasu pracy kierowcy? tam doskonale widac w ktorym momencie kiero grzebie prz tacho. a grzebanie przy tacho jest praca, za malym wyjatkiem. i nie jest to wpis zakonczenia/rozpocze cia pracy | |||
PavelSPM
6 lat temu | ~Wojtek88 Rozładu nku czeka się na "młotkach" czy chociażby na "kopercie" no nijak nie na "łóżku", oczywiście jeżeli specjalnie nie odbierasz przerwę czy odpoczynek lub naumyślnie nie chcesz "okraść" samego siebie. Za 3 godziny czekania na rozładunek zarobiłeś - "0". Fakt wprowadzania manualnie w tachograf wpisu kraj rozpoczęcia i zakończenia pracy w praktyce kontrolnej jest interpretowany jako minuta aktywności innej pracy ("młotki"). Za nie zrobienie wpisu kraj rozpoczęcia i zakończenia pracy od 6 czerwca 2018 r. już nawet w Polsce nakładają kary. | -1 | ||
~Pan Ordynator 6 lat temu | A teraz pytanie do "mędrców". Po kilkunastu lub więcej, godzinach odpoczynku tygodniowego (odbieranego w pojeździe), naszła mnie ochota aby udać się do "burdla". Uprzedzając dodam, że owe burdello położone jest blisko parkingu (nie muszę więc jechać, lecz idę pieszo). Przynajmniej dla "spokojności"zabiera m ze sobą kk. (o innych czynikach takiego zachowania już nie wspomne). Przerywam odpoczynek?Jeśli tak do dlaczego, skoro w sposób dowolny dysponuję własnym czasem? | |||
~Parkingowy dyrektor 6 lat temu | BRAWO PAVEŁ!!! 2019-03-19 16:12:04 | |||
~Parkingowy dyrektor 6 lat temu | Ordynator dam z tej beczki... -to dla czego w Germani tez sprawdzają mnie alkomatem skoro dysponuje swoim czasem i mogę być nachlany... uj komu do tego. | |||
~fryc 6 lat temu | ITD nakłada karę za skrócenie przerwy czy odpoczynku za podjazdy na tzw skoka (poniżej 30 sekund) , które nie przerywają pauzy rejestrowanej przez tachograf. Nie ma od tego odwolalania, bo rzeczywiście odpoczynek został przerwany. Nie znam natomiast przypadku nałożenia kary za przerwanie odpoczynku przez wpis kraju zakończenia. Nie parkingowy powielanie przez etransportowych profesorów teorii. | |||
~kontrola 6 lat temu | ordynus - pokolei. najpierw ty odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie. | |||
~kontrola 6 lat temu | fryc - przerwanie przerwy w celu podjazdu jest scisle opisane w jakich okolicznosciach mozna to zrobic. jesli kiero trzyma sie tych instrukcji, czy wytycznych, ma duze szanse na to ze nie zostanie nalozony mandat. a to ze ty nie slyszales, to nie jest zadna argumentacja, chyba ze przez ciebie przechodza wszystkie przypadki nakladania kar | |||
~kontrola 6 lat temu | a tacho rejestruje taki podjazd. nawet 1 sekundowy | |||
~fryc 6 lat temu | Ktosik masz jakiś protokół, gdzie nałożono karę za skrócenie odpoczynku czy przerwy z powodu zrobienia wpisu? | |||
~fryc 6 lat temu | Może SPM ma taki protokół lub ktoś inny.? | |||
~fryc 6 lat temu | Wymyslacie teorie, których nikt nie stosuje w praktyce. | |||
~kontrola 6 lat temu | fryc - jesli do mnie piszesz, pisz uzywajac nicka ktorym sie podpisuje, a nie jakbys chcial. obowiazek wpisywania kraju zakonczenia i rozpoczecia jest co prawda od dawna, ale stosunkowo niedawno zostal ujety w taryfikatorze. ponadto, o tym czy nalozyc za to kare, czy tez nie, wciaz decyduje kontrolujacy | |||
~Pan Ordynator 6 lat temu | Jak ma ku temu podstawę, w przeciwnym razie może cmoknąć kierowcę. Osobiscie nic mnie nie obchodzi to czy pani inspektor ma okres, lub czy pan inspektor ma problemy ze wzwodem. | |||
~fryc 6 lat temu | Kontrola- bzdura. Kontrolujący może jedynie zaproponowac ci mandat, który zakończy postępowanie. Ty decydujesz o jego przyjęciu nie. | |||
~kontrola 6 lat temu | o przyjeciu, ale nie o karze. o karze decyduje kontrolujacy. potem rzecz jasna sad | |||
~fryc 6 lat temu | Potem jest postępowanie sądowe bądź administracyjne, od którego zawsze przysługuje odwołanie. | |||
~kontrola 6 lat temu | a nie spotkalem sie z sytuacja gdzie sad w calosci umarzal kare. czasami zmniejszy wysokosc kary, ale kara i tak bedzie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.