ID: 242270
Kiedy będzie podstawa 4000 zł dla kierowców
ID: 242270
ID: 242270
obiecali kierowcą podstawy 4200 zł do dzisiaj cisza jak tu żyć za najniższą krajową i jeździć poza domem tygodniami Czy my kierowcy coś coś z tym zrobimy?? ?
obiecali kierowcą podstawy 4200 zł do dzisiaj cisza jak tu żyć za najniższą krajową i jeździć poza domem tygodniami Czy my kierowcy coś coś z tym zrobimy?? ?
~Najnisza krajowa*.2.247.pool.telefonica.de
*.2.247.pool.telefonica.de
Posty (371)
PavelSPM
| Wystarczy przestać zgadzać się na symboliczne ryczałty za nadgodziny i pracę w nocy które nawet w części nie pokrywają należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku za nadgodziny i pracę w nocy, jak i na 3-miesięczny okres rozliczenia bez szczególnie uzasadnionych na to przypadków (przyczyn). O nie legalne, tak zwane, dniuwki, km, %, obroty i t. d. nawet nie wspominam. | |||
~fryc | Spm skąd wiesz, że nie pokrywają? | |||
silwio
| Cicho... tera instruktor z Białorusi daje rady... w końcu u swojego białoruskiego "pana"pracuje zgodnie ze swoimi wklejkami... | |||
~fryc | Placi się za pracę wykonaną, a nie za wciskanie mlotkow w tachografie. | |||
~fryc | Najlepszy tekst spm to wyliczenie dziennych zarobków kierowcy ubera. | |||
~fryc | Jeblem ze śmiechu. | |||
PavelSPM
| ~silwio A ty dalej, wciąż, liżesz i wyginasz się... | |||
~fryc | "Bo 120 zlotych dniowki za 12 godzin jazdy po mieście to żenada" TEORETYCZ NIE da się zrobić w pracowniczej DOBIE maksymalnie tylko - 11 godzin JAZDY, ale pod warunkiem że : - okres pracowniczej DOBY zacznie się o 19. 30 g. - pora nocna ustalona od 00. 00 g. do 04. 00 g. - ruszasz o 19. 30 g. (po poprzedniej zakończonej pracowniczej DOBIE) - jazda 4. 30 g. (do 00. 00 g. ) - przerwa 4. 00 g. (do 04. 00 g. ) - jazda 4. 30 g. (do 08. 30 g. ) - odpoczynek 9. 00 g. (do 17. 30 g. ) - jazda 2. 00 g. (do 19. 30 g. ) PRAKTYCZNIE powinny być i "młotki" (co najmniej, przy co dziennym sprawdzeniu technicznego stanu pojazdu przed wyjazdem). Przypuścimy że 12 godzin jazdy - było w sensie 12 godzin pracy ("jazda" + "młotki"). Za 12 godzin pracy po mieście nie może być, zgodnie polskich przepisów, mniej niż około 170 zł. za tak zwaną "dniowke". 8 godzin pracy - około 80 zł. 4 nadgodzinypracy - około 60 zł. 1-dzienna podróż służbowa - 30 zł. diety (podróż trwa dłużej niż 12 godzin bo przy 12 godzin pracy powinna być przerwa co najmniej - 45 min. ) | |||
silwio
| Noo, z białorusina jest niezła polewka... a jeszcze coś wspomina że liże i siem wygina swojemu "panu"ze wschodu-:) | |||
PavelSPM
| Właśnie z tego tyle szumu i negatywu od "nie czystych na rękę" pracodawców z powodu wprowadzenia kierowcami "młotków" i "kopert" to tachografu, bo im nie wdaje się zamieścić aktywność kierowcy w 8 godzinach, przy 13-15 - godzinnych zmianach, i tamtym samym zmniejszyć płacę lub dni wolne za godziny nadliczbowe jako kompensację. | |||
PavelSPM
| ~fryc A czemu nie podałeś że "Bo 120 zlotych dniowki za 12 godzin jazdy po mieście to żenada" napisała ~AgaGora? | |||
PavelSPM
| ~fryc A gdzie napisałem że jaet obowiązek "pracować po 13-15 godzin, aby rozpocząć odpoczynek dzienny. "? Kłamiesz jak "siwy wałach" | |||
PavelSPM
| ~fryc Wystarczy wprowadzać "łóżko" do tachografu tylko w miarę potrzeby, wymaganych przepisami, w czasie odebrania przerw (15; 30; 45 minut) czy odpoczynków (9; 11; 24; 45 godzin), a reszta czasu rejestrować, wspierając się na przepisy, "młotkami" i "kopertą", i spokojnie bez problemów kierowcą wypracowują się w jednym tygodniu (w 5-6-dziennym okresie przy 13-15-godzinnych pracowniczych zmianach maksymalnie dopuszczone 60 godzin pracy ("jazda" + "młotki"). Sprawdzono w praktyce. No i gdzie, kłamca, napisałem że jaet obowiązek "pracować po 13-15 godzin, aby rozpocząć odpoczynek dzienny? | -1 | ||
PavelSPM
| ~fryc Jak zawsze domyślasz się, zamieniasz pojęcia i oczerniasz ludzi. Z tego że mnie obmawiasz i oczerniasz, sól słodyczami nie stanie. | |||
PavelSPM
| ~fryc To tak usprawiedliwiasz się? | -1 | ||
PavelSPM
| ~fryc Twoje kłamliwe pisania jest moimi dowodami. | -1 | ||
PavelSPM
| ~fryc Art. 14. 2. W każdym TYGODNiU kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Tygodniowy nieprzerwany odpoczynek obejmuje odpoczynek dobowy, o którym mowa w ust. 1, przypadający w dniu, w którym kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy. UWAGA !!! Odebranie kierowcą nieprzerwanego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny, jest dozwolone i uzasadnione TYLKO w pewnych przypadkach, warunkach, sytuacjach i zdarzeniach, jako WYJĄTEK, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 lub Ustawą AETR i Ustawą o czasie pracy kierowców. WYJĄTEK - polega na tym że nieprzerwany tygodniowy okres odpoczynku, OBNIŻONY do 24 godzin, może być odebrany kierowcą w przypadkach DOBROWOLNYCH (jeżeli kierowca dokona takiego wyboru), wykorzystując tygodniowy odpoczynek zgodnie z Art. 8. Roz. (WE) nr 561/2006 (Uoczpk Art. 27. ust. 5. ), i w przypadkach ZMUSZAJĄCYCH (nie przewidziane okoliczności), pracując w godzinach nadliczbowych w sytuacjach i zdarzeniach wymagających od kierowcy podjęcia działań dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia albo usunięcia awarii, oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez kierowcę w związku z jego przejściem na inną zmianę zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy (Uoczpk Art. 14. ust. 3. ). | -1 | ||
PavelSPM
| ~fryc A pamiętasz jak wyjaśniałem ci co oznacza doba dla kierowcy (24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy)? Nie wierzyłeś że kierowca w jednej DOBIE (pracowniczej) może mieć czasu pracy ("jazda" + "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin, w ramach 13-15-godzinnych pracowniczych zmian. | -1 | ||
PavelSPM
| Ten kto nie w stanie ocenić, w szerokim sensie, człowieka (pracownika, oponenta, przeciwnika i t. d. ) - zawsze skazany na przegranie. | -1 | ||
~fryc | Kierowca nie musi mieć ustalonego rozkładu czasu pracy. Zresztą i tak nie wiesz co to. | 2 | ||
~Hazi | Odpowiedź dla utora, JAK SIĘ DOGADASZ na tyle plus diety 42e plus nocleg 30e (25%z120). | |||
PavelSPM
| ~fryc Mam ci zacytować caly Dział szósty (Czas pracy. Rozdziały I - VII) Kodeksu pracy, czy tylko twój ulubiony - zadaniowy rozkład czasu pracy? To i tak nic nie zmieni. Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144. § 2. W każdym systemie czasu pracy, jeżeli jest to uzasadnione przyczynami obiektywnymi lub technicznymi lub dotyczącymi organizacji pracy, okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 12 miesięcy, przy zachowaniu ogólnych zasad dotyczących ochrony bezpieczeństwa i zdrowia pracowników. Czas pracy pracownika zatrudnionego nawet w systemie zadaniowym również nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy (art. 129 K. p. ). Jednocześnie, w razie wątpliwości w tym zakresie, pracodawca ma obowiązek wykazać, że powierzał pracownikowi zadania możliwe do wykonania w czasie pracy, który wynika z norm określonych w Kodeksie pracy, co podkreślił Sąd Najwyższy w wyroku z 15 marca 2006 r. (II PK 165/05, OSNP 2007/5 - 6/69). Jeśli zatem pracodawca wyznaczy pracownikowi zadania, których pracownik nie jest w stanie wykonać w normalnym czasie pracy, oznacza to wykonywanie pracy w czasie przekraczającym normy czasu pracy, a pracownik może domagać się zapłaty wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych. | -1 | ||
~fryc | Tylko po co wyznaczać takie zadania? 8-9 godzin pracy kierowcy dziennie to i tak dużo. Wystarczy, aby godnie zarabiać. | 1 | ||
~Janusz | "Wystarczy, aby godnie zarabiać" np. taki cieć na bramie zarabia 10 zł/h przesiedzi 24 godziny w "budzie"i ma 240 zł "dniówki a kierowca? | |||
~bobirobert | Same profesury, w gumowych klapkach i opierdzianych dresach. | |||
~Ł ysy | Pavel. Klozetowy naganiaczu klozetowych prawniczyn, skończ zgrywać się na Białorusina. Capiszna odległość naganiaczem. Kogo ty chcesz naciąć, komu w głowach zamieszać? Twoje jasełka łykają tylko głupawe szoferzyny. Tych możesz podpuśćić. | |||
~Ł ysy | Janusz. Zostań cieciem. | 1 | ||
~El Capitano Ordynator. | Siema glaca, wyspałeś się? | |||
~Transportowski | Nigdy nie będzie wysokiej podstawy tylko najniższa krajowa. Powód? Hołota dostałaby psiej grypy i poszła na L4. Łatajstwo ma grzecznie pracować. | 1 | ||
~El Capitano Ordynator. | I tu się transgaloty mylisz. Pisiory powoli, ale robią swoje. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.