Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jakie zmiany czekają przewoźników w najbliższych latach?

ID: 260862


Sam Pakiet Mobilności nie jest aktem prawnym, jednak wywiera wpływ na przepisy krajowe i unijne, a co się z tym wiąże – sytuację przedsiębiorstw, które działają w branży transportowej.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (110)

~Wielki Szu
Ciebie łachudro demoudy raczej ścigać nie będą. A ty na zachód nie jeździsz. Gorzej będzie kiedy zachód na demoludy się przestawi. Stawkami glace zniszczą.
~Ł ysy
Pany Kieroffce, zajmijcie się sobą. O nas nie musicie się martwić.
~Wielki Szu
Demoludy.
Piotrek1984
Przeczytałem te przepisy o pakiecie mobilności prosto z ustawy. Nie polecam na noc. Ale mogę powiedzieć jedno. Interpretować to mozna na miliony sposobów. Ci Co to napisali, to nie są jednak głaby, bo pisali to Niemcy i Francuzi. Napisali to tak, żeby to ich racja była najmojsza w razie draki o szczegóły w przyszłości. W skrócie, interpretacje na setki sposobów. Podobnie jak z Polską konstytucja towarzysza Kwaśniewskiego i Millera. Dziękuję za uwagę.
~Wielki Szu
Nie bądź szczurołap taki pewny. Cała girteka ruszy na demoludy. Zniszczą cię.
~Ł ysy
Jak się zachód przestawi na demoludy, ofert sprzedaży nówek będzie do bólu.
Będę wybierał kolor kabin pod kolor oczu żony, kotów, psów.
~Ł ysy
Girteka funkcjonuje kupę lat, jakoś do tej pory nie zniszczyła polskich "dziadów" i już nie zniszczy.
~Wielki Szu
Według nowych przepisów Pis polskie uposarzenia tez będą musiały być podniesione. Nawet na krajówce.
~skg dk
nawet ich podniesienie realnie je zmniejszy poorzez nadmierne opodatkowanie i inflacje
~x-man
wasze obecne netto zamieni sie na brutto oddanie 32% podatku i innych oplat i bedziecie szesliwi bo na reke bedzie mniej ale podatki trza placic
~Ł ysy
Wielka szmata. Jak ty to wydumałeś?Co się zmieni na krajówce?
Pobory kierowców mają wzrosnąć?
Wzrośnie wysokość daniny zwanej podatkami.
~Wielki Szu
Ł ysy leszczu. Wszystko się liczy co wam daje kopa w odbyt. Nam - polskim szoferom na was nie zależy. Im więcej was padnie tym lepiej dla nas. Stary kozi bobku.
~Kris
Nie wiem czym kieroecy sie jarają. Nawet zakladajac caly miesiac pi niemieckiej stawce 180 godzin jazdy plus jakies dyzury plus jakas praca to nie ch bedzie 230 godzin x 9 euro brutto to 2070 euro. To netto bedzie 1500 euro. I to przy zalozeniu ze jestes 4 tygodnie na terenie niemiec. A dodatkowo odpadnie dieta i ryczalt. Zarobi polski zus a kierowca bedzie mial wielkie g. A firmy nie podniosą wyplat chyba ze stawki wzrosną. A jak nie wzrosną to tak czy siak iles firm padnie bo nie sa w stanie pokryc tych podwyzek vo wiekszosc jezdzi juz na zero albo na 2 tys zl zysku z auta. A opowiesci o tym ze pojdą do biemca jezdzic mozna miedzy bajki wlozyc. Skoro do tej pory nie poszli to juz nie pojdą. Albo zaakceptują nizsze wyplaty albo bezrobocie. Innej alternatywy nie ma.

-1

~Kris
O wyjezdzie na zachod zapomnijcie. Twierdzicie ze na zachodzie sa tysiace miejsc pracy. To dlaczego niemiec sie nie stara pozyskac kierowcow z polski? Przeciez moglbydac 5 tys euro i w bydlecych wagonach byscie tam jechali. A jednak placa minimalną niemiecką. To brakuje im kierowcow czy nie?

-1

~Wielki Szu
Czemu ty dziadyransie się o nas - polskich szoferow tak martwisz? ? Prowadź swoją firmę szuwarowo garażową na klepisku. Odczep się od nas
~Gucio
Tak się składa że ofert pracy dla kierowców na zachodzie czy to Niemcy, Benelux, Francja -o Anglii nie mówię (jest poza UE) jest masę i nawet jak padnie jakiś procent firm z UE wschodniej to i tak rynek się nie wypełni. W UK już do pracy kierowcy powołano wojsko i żołnierze dostarczają towary do marketów, a firmy toczą miedzy sobą walkę o kierowców.

1

~Kris
Gucio ponawiam pytanie. Skoro brakuje tylu kierowcow to czemu nie podniosą wyplaty tylko jakies wojsko angazują? Jakby dali 5 tys euro to nawet ja bym zrobil prawo jazdy i pojechal.
~Kris
Szu o ciebie sie nie martwie. Dla ciebie nie ma juz ratunku. Gloopi umrzesz
~skg dk
w uk nie chodzi o braki kierowcow tylko wprowadzono elektroniczny nadzor pandemiczny i jesli system uzna ze trzeba isc na kwarantanne to pracownik nie zglasza sie do pracy i braknie im pol miliona ludzi
~Gucio
Odnośnie projektu zmian w polskim transporcie - najpierw ten Rząd razem z innymi Państwami UE wschodniej i RO, BG próbowali niby zaskarżać ten PM -że taki szkodliwy, a teraz sami chcą wprowadzić zmiany które całkowicie jeszcze bardziej zaszkodzą - to tak jakby mimo wszystko robili prezent firmą zachodniej UE i zależało Im na faktycznym upadku jakiegoś tam procenta firm transportowych. A w TVP tak pięknie mówią jak to walczą o polski przemysł, rozwój i firmy -szkoda że to ma się ni jak do rzeczywistych spraw.

1

~Kris
Bo sie teraz dziady z rzadu zorientowaly ze brakuje im kasy wiec te zmiany to forma podwyzki podatkow. A zwalą na PM
~Kris
Sobie policzyli ze jak kierowca zarobi 7 tys netto to wpadnie w drugi prog podatkowy wiec mozna go wyj. bac na picie i na skladce zdrowotnej
~x-man
kris o tym pisalem wyzej, ze dostana drugi prog podatkowy i na reke beda miec mniej jak obecnie i beda szczesliwi bo podatki trza placic. normalnie odwrocona logika. bede miec mniej ale bede miec wiecej
~Kris
A wracajac do rzekomego braku kierowcow na zaxhodzie. Nikt nie zabrania bogatemu niemcowi placic 5 tys euro. A jednak tego nie robi tylko placze ze brakuje kierowcow. Ale nawet bogaty niemiec dziala zgodnie z rachunkiem ekonomicznym wiec wie ze gdyby dal 5 tys euro to mialby kierowcow tylko ze wtedy by nie zarobil. I kolo sie zamyka. Ale dla polskiego kierowcy to zbyt skomplikowany proces myslowy
~Kris
X-men ale tym gląbom sie wydaje ze beda siedziec na l4. To ich zaraz zus wyleczy. A pracodawca pozbedzie sie chorowitego kierowcy bo i tak pozytek z niego zaden
~//~
Pseudo "pracodawcom / przewoźnikom" nie pasowali (stałe narzekali) niby to wielkie ale nie opodatkowywane zagraniczne diety z ryczałtami za noclegi (63 (RO) -124 (CH) e/doba, zależy od kraju docelowego podróży służbowej) przy niskiej minimalnej podstawie (2800 zł. brutto, czyli 18, 3 zł/h (4 e/h) brutto), no to teraz (po wejściu całego Pakietu Mobilności) będą "cieszyć się" z większej prawie w 3 razy opodatkowywanej pogodzinnej płacy zgodnie z krajem UE (D - 9. 5 e/h brutto, F - 10. 39 e/h brutto, B - 10-15 e/h brutto, NL - 9. 72 e/h brutto, DK - 168. 56 dkk/h (około 22 e/h) brutto, A - 10. 09 e/h brutto i t. d. ; źródło: s://csk. pl/placa-minimalna/) i "przymykanie oczy" państwa polskiego na zaniżenie diet (śmieciowe Umowy o pracy, sprzeczne sądowe decyzji wyroków i t. d. ) im ani jak nie pomoże, bo jeśli ogólne wypłaty dla pracowników będą niższe niż u sąsiada (D, F i t. d) to oni utracą konkurencyjność na rynku pracy UE (pracownicy po prostu pójdą pracować do zagranicznego pracodawcy).

Ogólno całkowite zlikwidowanie diet i ryczałtów w polskim prawie (jeden z mnóstwa, proponowanych Rządem polskim, wariantów zmniejszenia kosztów pracodawcy) tylko zmotywuje polskich pracowników odejść pracować do zagranicznego pracodawcy bo tam (D, F i t. d) o takim głupstwie (o zlikwidowaniu diet) nie ma nawet i mowy.

Oczywiście że Rząd polski na pewno trochę "pomoże" pracodawcom i zmieni wewnętrzne przepisy a mianowicie odnośnie zagranicznych diet w stronę zaniżania stawek, prawdopodobnie na współczynniki powiększonych godzinowych stawek zgodnie krajów UE.

Pętla na szyi "pracodawcom / przewoźnikom" co raz mocniej zaciąga się...

1

~Kris
O jest ruski kolchoznik. A czemu ty nie jedziesz do niemiec czy francji skoro tam tak dobrze placą?
~driver
W czym problem zapłacimy opodatkowane wynagrodzenie i znikoma dieta czy inny ryczałt Podatek po stronie pracowników i z czym problem Koszt nie do podważenia A jest myk gdy kierowca będzie chciał pracować będzie musiał zrobić zwrot w gotówce

-1

~Piotrek
Odrazu ci kartę do bankomatu dam marzycielu he he he
~Piotrek
Przy pierwszej próbie zostajesz nagrany i sprawa trafia do prokuratury za taki numer zawias i utrata dobrej reputacj i koniec działalności pajacu!
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.128.168.87

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels