Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas jazdy a wczesna przerwa

ID: 262119


Witam wszystkich,
jak to jest z czasem jazdy w sytuacji, gdzie np. po godzinie jazdy wezmę 45min przerwy, albo przez przypadek włączy sie łóżko i potem moge jechac 4, 5godz i wezmę ustawowe 45min, czyli jazdy jest 5, 5 godz, to moge dalej jechac do 9 godz i wziąć kolejne 45 i 1 godz wiecej jazdy?

~Sobol
*.skybroadband.com

Posty (108)

~Sobol
jak w temacie...
~Polisz
A jakby to było po polsku?
~Polisz
I podziel się wrażeniami co zrozumiałeś po przeczytaniu art7 z rozp 561.
~Polisz
Tylko się spiesz. Art 7 to jedno czy dwa zdania do przeczytania. Ale jak wejdzie szoszon to będziesz miał lekturę bzdetow na dwie strony
~driver
w jakich chrupkach była zaswiadczenie kwalifikacja do wygrania?
~Sobol
Dzięki za odpowiedzi!
~Sobol
Moze źle zadalem pytanie, czyli łączny czas jazdy ma sie równać 9/10. godz, bez względu na ilość przerw.. ? Czyli, powiedzmy po godzinie jazdy przy rozładunku wlaczyla mi sie pauza na godzinę to dalej jade 4, 5 godz, robie przerwe, i moge nadal jechac az do lacznej ilosci czasu jazdy 9..
~piskorz
no normalnie wedlug mnie, to geniusz !
chlopie, marnujesz sie ty w tym zawodzie !
z takim blyskotliwym umyslem, to bys zaszedl ze ho ho
~Sobol
Dzięki, az sie zarumieniłem.
~Jest wesoło.
Sobol... odpowiem językiem ulicy. Głupku, w przepisach pisze o minimum dotyczącym przerw i maximum jazdy. Reasumując przerw możesz mieć więcej a jazdy mniej. Czy kapujesz?
~Sobol
Mimo, ze formy twojej odpowiedzi nie pochwalam, dzięki. Zamykam temat.
~//~
~Sobol

Jako informacja.
Są dwa przepisy :
1. Uoczpk Art. 13 (zobowiązuje wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy).
2. Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 7 (zobowiązuje nie wszystkich kierowców).
Zależnie od konieczności, jeden przepis albo jednocześnie dwa przepisy na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 13.
1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w TRAKCIE SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE.

Prosta zasada - po nie więcej niż sześciu kolejnych godzinach aktywnej ("jazda" plus "młotki") i/lub pasywnej ("koperta") czynności (czyli pracowniczej zmiany), niezależnie czy była w tym okresie (sześciogodzinnym) część (15 minut) dzielonej (15+15 lub 15+30 albo nawet 15+15+15 minut) przerwy ("łóżko") lub nie, powinna być przerwa (w sumie razem z częścią dzielonej przerwy jesli taka była) co najmniej 30 lub 45 minut (Uoczpk Art. 13).

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 7.
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.

Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje.
Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 6 kolejnych godzin pracy ("jazda"+"młotki") w zmianie pracowniczej, 10 lub 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy ("jazda"+"młotki") w tygodniu i średnie 48 godzin pracy ("jazda"+"młotki") w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 13, Art. 15, Art. 21 oraz Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2), 9 lub 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 / 34 godzin jazdy w tygodniu, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 1-3).
~//~
Tak, między innymi (dla edukacji szoszokających skrzywdzonych szowinistów, typu ~Polisz), etniczni Polacy (w większości katolicy) z Białorusi / z tak zwanych "wschodnich kresów" (jestem jeden z nich) nie szoszokają, bo przeważnie powszednio posługują się językiem rosyjskim i rzadko białoruskim, w których nie ma takiego (ukraińskiego "szo... , szo?", czyli po polsku "co... , co?") brzmienia.
Prawdziwy Polak ta jeszcze i Pan, czyli szlachetny, nigdy nie nazwie innego Polaka (nawet z tak zwanych "wschodnich kresów") szoszonem, kacapem, kołchoźnikiem i t. d. bo chamskie zachowanie (wyzywanie) to jest oznaka słabości, niskiego poziomu pochodzenia, wychowania, rozwoju, edukacji, wykształcenia, kultury i ani jak nie kompensuje tego wszystkiego.
~kopiuj
to bylo tylko kwestia czasu kiedy znow sie gowno wyleje.
szoszon nie ogarnia, ze temat zamkniety.
dla szoszona to nie ma znaczenia. szoszon ma zakodowane - WKLEJ
no to wkleja
~//~
Co za dzikość...
Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" / "pań" (nie mylić z prawdziwymi), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń (zwierzów).
Te, które nie przyznają, nie szanują jak i przygnębiają i okradają nawet swoich rodaków (ludzi jednej narodowości) i krajanów, poprawnie zasługują stosunku i traktowania wszystkimi w całym świecie nie inaczej jak do świń.
Nic dziwnego że Polacy żyjące poza Polską rzadko przyznają się (nawet rodakom) że mają polską narodowość.
I to są współczesne realia polskiej tolerancji wśród rodaków (ludzi jednej norodowości) i krajanów, o niby to "tolerancji" do ludzi innych narodowości (o szowinizmie i ksenofobii pod postacią antysemityzmu i rusofobii) nie ma sensu nawet i wspominać.
Wstyd i hańba.
~Kierowca
A ja tam Białorusa Polskiego lubię chłopi na piszę ile wlezie bynajmniej nie ubliża jak tęczowy skgdk czy tam jakiś gulden w podartych gaciach. Z hieną i driver sobie świetnie radzi a ich szlak trafia:-)
~//~
Wyzywanie to tylko rozśmiesza (nic więcej), a informacja rozbraja i ma wpływ na finanse. :-)

Tak, między innymi (dla edukacji), chamsko-niskie obrażanie jest słabo denerwujące, w porównaniu do inteligentnie-wysoki ego, bo charakteryzuje odpowiedni poziom.
~kopiuj
szoszon, co ty wiesz.
twoj iloraz zaczyna sie wszak od separatora
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.216.190.167

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels