ID: 34272
Co to retarder? i opticruise?
ID: 34272
ID: 34272
J. w.
J. w.
~BOLO*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (36)
~prowokator 11 lat temu | nawet panowie nie wiecie, pa czemu służy retarder i gdzie powinno go się najwięcej używać.. !! | |||
~prowokator 11 lat temu | co, wachowcy dyskusja się skończyła... brak wiedzy czy co.? ?? | |||
~maro 11 lat temu | nie wiemy, wytłumacz nam to wreszcie. prosimy cie bardzo. | |||
~prowokator 11 lat temu | jak nie wiecie, to się zapytajcie, zamiast tworzyć nowe dziady. | |||
~RUDY 11 lat temu | u mnie w roburze nie ma | |||
~woytek 11 lat temu | Z mila checia wyslucham Cie drogi prowokatorze i podniose swoj poziom wiedzy. Prosze podziel sie swoja wiedza. Uprzemie dziekuje za wypowiedz na ten temat. | |||
wesolek
11 lat temu | retarder ( różne odmiany, dawny górski), gdy jest załączony, służy do wspomagania układu hamulcowego.. wygląda to tak ; zbliżamy się do skrzyżowania zdejmujemy niunię z akceleratora i autko zwalnia bez uzycia hamulca nożnego.. dopiero póżniej hamujemy nożnym, ten styl jazdy pozwala zwiększyć żywotność klocków hamulcowych. powiedzmy mamy zielone światło i możemy swobodnie jechać jak naciśniemy ponownie pedał gazu retarder powinien się wyłączyć. czy moja odpowiedż cię zadawala. | |||
~woytek 11 lat temu | Ja to wiedzialem dawno i tak stosuje. Czy to je dwa w jednym wesolo i prowokujaca? Dodam ze bardzo pozyteczne jest przy zjazdach, ale ciut niebezpieczne na sliskim (jedynka) . Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam | |||
~prowokator 11 lat temu | doświadczeni kierowcy, jeżdżąc w terenie górzystym zawsze mają załączony ten wynalazek, szczególnie przy zjeżdzie z góry. takie wytracanie szybkości zapobiega spaleniu hamulcy.. można także hamować biegami, ale to wyższa szkoła jazdy. | |||
~prowokator 11 lat temu | retarder samoczynnie powinien się wyłączyć, gdy obroty silnika zejdą poniżej 1000 obrotów.. | |||
~kiero 11 lat temu | Jak to hamowanie biegami? Przy 80km/h? Lecz się człowieku! Ty nawet nie wiesz, że nie da się tak szybko biegać! ( chyba, że goni Cię lew, albo komornik) Odradzam hamowanie biegami! Po pierwsze wyskakiwanie z kabiny żeby biec jest niebezpieczne, a po drugie biegi w wysokich górach np. holandia mogą Was wykończyć. | |||
~prowokator 11 lat temu | kiero kup se bani i idż do zoo oglądać małpy. więcej się jednak w temacie technik jazdy nie wypowiadaj. przynosisz tylko wstyd | |||
~prowokator 11 lat temu | HHaa HHHii | |||
~prowokator 11 lat temu | napiszę ci jaśniej hamować biegami poprzez redukcję biegów | |||
zibi1906
11 lat temu | ~prowokator (2014-06-22 11:08:01) napiszę ci jaśniej hamować biegami poprzez redukcję biegów wesołe k małe sprostowanie... "to nie jest wyższa szkoła jazdy", to jest podstawa. | |||
~prowokator 11 lat temu | teoretycznie tak, lecz 90% kiero odchodzi od tej podstawy. | |||
~woytek 11 lat temu | Kiedys nie bylo retarderow i do dyspozycji Jasnie Pana byly hamulce i skrzynia biegow oraz zdradliwy hamulec gorski. Swiat idzie do przodu, navi tez nie bylo i na Krachstrasse w Berlinie sie jezdzilo, a teraz jezdzi sie wplaw przez rzeke jak p Samochodzik. I jak napisano to nie wyzsza szkola jazdy tyko podstawowe umiejetnosci. | |||
~prowokator 11 lat temu | pamiętasz wypadek polskiego autokaru w grenoble. tam młody kiero zapomniał o wszystkich zasadach i naukach. wiesz, jak to się skończyło. jechał pewniakiem na oszczędność, zjeżdżał na luzie, nie załączył retarderu. przy zjazdach hamował tylko nożnym, zagrzał lub spalił hamulce, a ewekt mieliśmy | |||
robert
11 lat temu | Retarder jest systemem chamującym pojazd bez użycia chamulców na kołach. Potrzebny jest przy zjazdach z gór aby uniknąć przegrzewania się chamulców (przykład polskiego autobusu w wypadku pod grenoble). Jest on umieszczony z tyłu skrzyni biegów. Zasada jest prosta. Olej przechodzi przez łopatki wirnika który wzalnia moc przełożeniową napędu auta. W starszych typach były to magnesy spowalniające moc podawaną na wał napędowy. Nowsze typy są dodatkowo chłodzone płynem z chłodnicy samochodu. | |||
zibi1906
11 lat temu | ~prowokator (2014-06-22 11:18:14) pamiętasz wypadek polskiego autokaru w grenoble. tam młody kiero zapomniał o wszystkich zasadach i naukach. wiesz, jak to się skończyło. jechał pewniakiem na oszczędność, zjeżdżał na luzie, nie załączył retarderu. przy zjazdach hamował tylko nożnym, zagrzał lub spalił hamulce, a ewekt mieliśmy Kilk a miesięcy temu miałem okazję jechać tą drogą (faktycznie robi wrażenie). Zdradliwe jest tam to że ostatni jej odcinek (w stronę Vizzille), pozbawiony jest ostrych zakrętów przy stromym zjeździe. W tamtym nieszczęsnym przypadku decydował tylko brak doświadczenia i nic więcej. | |||
~prowokator 11 lat temu | zibi 100% racji | |||
~woytek 11 lat temu | I brak zakretow nie bylo hamowania wiec sie rozpedzal | 1 | ||
robert
11 lat temu | On pomału by zjechał a że gonił z góry i załadowany nie używał retardera tylko nożnego chamulca i przegrzał je. | |||
robert
11 lat temu | Potem już staneło wszystko w ogniu i nie miał czym chamować | |||
~prowokator 11 lat temu | woytek. i tu się kłania zasada; jak jedziesz, to myśl i przewiduj. | |||
~kiero 11 lat temu | ~prowokator (2014-06-22 11:08:01) napiszę ci jaśniej hamować biegami poprzez redukcję biegów Czyli nie biegamy jak szaleni tylko redukujemy liczbę biegówdo np. dwa stumetrowe sprinty nie częściej niż 3 razy w ciągu godziny?? Bosszzzze jakie to trzeba mieć buty? A np. można hamować przysiadami? Np. w takiej górzystej holandii wyhamowuje zestaw robiąc przysiady. | |||
robert
11 lat temu | Kiero tylko we włoszech bym uważał na skłony i przysiady. Po tem może długo tyłek boleć | |||
~woytek 11 lat temu | Kochany w XXI wieku myslenie boli oj bardzo boli zwykle ma sie siedem zyc tyko nie wiadomo ktore aktualnie zdzierasz moze ostatnie. Czesto instruktor nauki jazdy mniej wie od ucznia ktory gania po europie od lat | |||
~kiero 11 lat temu | Nie boje się tamtejszych gejów poniewaz zakupiłem uszczelke i przetykacz do butli gazowej w atrakcyjnej cenie! | |||
~woytek 11 lat temu | Proponuje dla pelnego bezpieczenistwa uzupelnic zestaw o prezerwatywe na butle gazowa, sam nie wiem czemu? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.