ID: 61722
dopuszczalna ładowność
ID: 61722
ID: 61722
Witam wszystkich
Jakie sa dopuszczalne tonaże jakie możemy ładować na samochody ciężarowe? Jakie są ograniczenia tonaży narzucone prawnie w Polsce oraz na terenie UE. Jakiej wagi nie powinny przeraczać ładunki oraz ładowane zestawy? Czy mam przestrzegac max wagi zestawu 40 t czy kierowac sie masa ladunku do 24t??
I druga sprawa - kto ponosi odpowiedzialność na załadowany tonaż i jakie jest postępowanie oraz odpowiedzialność w razie wypadku/zdarzenia drogowego w momencie przekroczenia dopuszczalnych ładowności? Firma transportowa czy zaladowca rowniez?
Jakie sa Wasze doswiadczenia? Bo u nas klient zada ladowania mu towaru w ilosciach nawet do 27 ton tlumaczac sie ze przeciez jego przewoznik sie na to godzi i tak chce.
Witam wszystkich
Jakie sa dopuszczalne tonaże jakie możemy ładować na samochody ciężarowe? Jakie są ograniczenia tonaży narzucone prawnie w Polsce oraz na terenie UE. Jakiej wagi nie powinny przeraczać ładunki oraz ładowane zestawy? Czy mam przestrzegac max wagi zestawu 40 t czy kierowac sie masa ladunku do 24t??
I druga sprawa - kto ponosi odpowiedzialność na załadowany tonaż i jakie jest postępowanie oraz odpowiedzialność w razie wypadku/zdarzenia drogowego w momencie przekroczenia dopuszczalnych ładowności? Firma transportowa czy zaladowca rowniez?
Jakie sa Wasze doswiadczenia? Bo u nas klient zada ladowania mu towaru w ilosciach nawet do 27 ton tlumaczac sie ze przeciez jego przewoznik sie na to godzi i tak chce.
~log*.3.255.86
*.3.255.86
Posty (18)
~lutek | koledzy orientujecie się może czy są aktualnie jakieś ograniczenia tonażowe na drodze nr 190 | |||
~forumowyIdiota | W europie dopuszczalna masa waha się w granicach 38-60t dot. C+N 40t- Austria, Łotwa, Mołdawia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry 38t- Białoruś, Rosja, Ukraina, Albania, 44t- Włochy, GB, Luxemburg, Litwa, Estonia, Bułgaria, Francja, Grecja ale np. Skandynawia - Szwecja Finlandia 60t, Norwegia 47t, Holandia 50t, Czechy Dania 48t, Gruzja 36t, pojazdy z przyczepą generalnie to samo, ale są wyjatki jak np. : Bułgaria 40t, Francja 40t, Norwegia 50t naciski na oś napędową zaczynają się od np. : 6t - Cypr, 8t- Uzbekistan, 10t -Rosja, Polska, Finlandia, 10, 5t -Irlandia, 11, 5t - GB, Turcja, Słowenia, Słowacja, Luxemburg, Hiszpania, Niemcy, Czechy, 13t Maroko, Francja, Algieria to tak w skrócie... | 1 | ||
~lutek | pytam o tą 190 bo już tam dawno nie jechałem a teraz to wiadomo dziś znaku zakazu nie ma a jutro już stoi np 10T | |||
~forumowyIdiota | lutek 190? ale co gdzie? Polska?Niemcy?Kazahs tan?Autostrada, landówka a może 190m drogi asfaltowej na osiedlu Słowiańskim | |||
~lutek | odcinek wyrzysk - gniezno | |||
~Mario | Panowie mam pytanie jezdze autem ciezarowym DMC 12 T mam trzy osie ile na os przypada to jest zestaw ciezarowka +przyczepa lub jezdze tez zestawem ciagnik i naczepa DMC 40 T 5 osi ile na os przypada pomoze ktos slyszalem tzy opcje dlatedo pytam jak to obliczyc | |||
~kierowca | MArio: W naszym pięknym kraju który jeszcze nie wdrozyl unijnych przepisów na drogach krajowych na os napedowa może przypadać 11. 5t. Na niektórych 10t, a na wszystkich innych tylko 8t. Natomiast wg Unijnych przepisów to: na os pojedyncza 8t na os blizniacza napedowa w samochodzie 11. 5t na os blizniacza w przyczepie 10t. Piszesz ze masz pojazd o DMC 12t, ale czy to masa samego pojazdu czy tez przyczepy | |||
~albin | tu jest w miare ładnie wszystko wyjasnione ://www. strychalski. eu/warto_wiedziec, biblioteka_kierowcy_ zawodowego, porady_praktyka, dopuszczalne_wymiary _i_masy_pojazdow. html, z tym ze Szwajcaria obecnie 40t | |||
~albin | www. strychalski. eu przechodzimy w zakladke WARTO WIEDZIEC potem BIBLIOTEKA KIEROWCY ZAWODOWEGO potem PORADY PRAKTYKA potem DOPUSZCZALNE WYMIARY I MASY POJAZDÓW | 1 | ||
~mario | 12 t razem z przyczepa DMC trzy osiemowi ze jak 3 osie 12 t podziel na 3 i jest 4 na os | |||
~kicham | auto ciężarowe trzyosiowe ma dmc, przeważnie, min. 24t auto ciężarowe o dmc 12t plus przyczepa w dowodzie rej. jest napisane nacisk na oś to co innego ( rozmieszczenie ładunku też ma wpływ, jeszcze większy w przypadku zestawu) | |||
~radzio | mam pytanie w polskim dowodzie rejestracyjnym wpis DMC 40 t. Ale ciagnik jest 3 osiowy czy moze podejmowac ladunki 48 t jesli dany kraj na to zezwala np Czechy w kabotazu. Wg dokumentacji producenta ladownosc zestawu 48t wiec sie wszystko zgadza | |||
300D
| radziu, weż ty ogarnij jakieś podstawy, jąkasz coś o czymś... | |||
~radzio | 300D mam ciagnik 3 osiowy w dowodzie F3 - 40 ton (bo niby tyle jest dopuszczalne DMC w Polsce) ale chce ciagac ladunki w kabotażu do 48t DMC (np czechy) -3 osiowy ciągnik+3 osiowa naczepa ciągnik ma homologacje fabryczna na owe 48t i nie chciał bym być wyhaczony w czechach przez ich ITD za przekroczenie DMC i zaplata pokuty | |||
300D
| nie wiem jak jest w Czechach ale widzę, że dalej się jąkasz. Podstawy które miałem na myśli to dmc ładowność homologacja rmc masa własna i takie tam... Jak się dowiesz o co ci chodzi to łatwiej będzie uzyskać odpowiedż. | |||
300D
| Moim zdaniem wygląda to tak... Masz w dowodzie 40dmc i wszystko. Poza tym nacisk na oś na danej drodze. | |||
~poczatkujacy | Podepne sie pod temat: Obecnie śmigam ategiem 824 z tandemem. caly zestaw 11. 9dmc według dowodu mam 5t ładowności a realnie zestaw wazy 9t czyli ładowności zostaje 2. 9t pytanie czy w razie ewentualnego wypadku będę odpowiadal za przeladowanie?teoret ycznie nie musze wiedzieć ze zestaw ma zanizona masę wlasna i w rzeczywistości wazy 2t wiecej niz w dowodzie | |||
Rovan
| Dostaniesz mandat przy ewentualnym ważeniu za przeładowanie albo pozostaje Ci ładować po 2, 9t |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz