Utworzona: 2019-11-09
Każdy z branży pamięta moment, kiedy transport zelektryzowała zmiana taryfikatorów dotyczących naruszeń reguł czasu pracy, odpoczynków. Najbardziej medialnym przepisem stał się art. 21 Ustawy o czasie pracy kierowców, czyli ograniczenie czasu pracy w DOBIE ze względu na porę nocną.
Każdy z branży pamięta moment, kiedy transport zelektryzowała zmiana taryfikatorów dotyczących naruszeń reguł czasu pracy, odpoczynków. Najbardziej medialnym przepisem stał się art. 21 Ustawy o czasie pracy kierowców, czyli ograniczenie czasu pracy w DOBIE ze względu na porę nocną.
Komentarze (13)
~Filozofie za 10 6 lat temu | Od 3:00 do 3:00 następnego dnia to jest okres 24 godzin Doba to jest okres od 00:00 do 24:00 |
~Sesek 6 lat temu | Jak zwykle ITD_PIP :) To jeden z tych co mówił, że jak masz okulary przeciwsłoneczne to możesz jechać 100 w terenie zabudowanym? |
~Sesek 6 lat temu | No właśnie Zacząłem o 00:00 Jechałem 11:30 wraz z pauzami. 0 20:30 ruszyłem w trasę by zakończyć o 1:00 Teoretycznie; ) Bom jechał do 3:00 Zachowując należne pauzy. To jest OK Czy tylko dla Inspekcji Pracy? |
itd-pip. pl
6 lat temu | Panowie rozumiem, że możemy spłycać wszystko, ale te przepisy są dla Was, żeby ograniczyć nadmiar pracy w nocy, więc jak sami nie zrozumiecie ich dobrze, to nikt inny lepiej tego za Was nie wyegzekwuje. Karę za to dostaje tylko pracodawca. A doba w przepisach dla kierowców jest podana bardzo jasno (i nie jest to zawsze początek o 0:00). USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców: Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy (... ), przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Zatem Filozofie10: Doba nie ma podanej godziny rozpoczęcia w żadnych przepisach jako 0:00. Może się zaczynać o rożnych godzinach i trwa dokładnie (nie mniej i nie więcej) 24 godziny. Sesek: skoro zacząłeś (teoretycznie) dobę pierwszym zdarzeniem pracy w poniedziałek po odpoczynku tygodniowym, dokładnie o 0:00 to doba trwa do 0:00 we wtorek. A to, że zrobiłeś odpoczynek w trakcie dnia, to pozwala Ci ponownie rozpocząć okres jazdy dziennej, ale nie ma to nic wspólnego z rozpoczęciem nowej doby o 20:30. Zsumuj czas jazdy i czas młoteczków od 0:00 do 24:00 i jeśli nie przekroczyłeś 10h to jest ok i dla ITD i dla PIP. Nowe cykle jazdy możesz zaczynać ile razy chce po odpoczynku 9h lub 11h, ale DOBY nie zależą od odpoczynków 9h lub 11h - i to jest sedno tego artykułu. Gdybyś jednak zaczął pracę o 0:35 to należy zliczać czas pracy i jazdy w dobie 0:35 do 0:35 dnia następnego. Po to są te przepisy, żeby w nocy nie nadwyrężać możliwości fizycznych kierowców i powiązać liczbę dni pracy z dniami w ewidencji pracy. Przepisy są takie same dla ITD jak i dla PIP, tylko rozmawiajmy albo o czasie jazdy pomiędzy odpoczynkami (czyli okres jazdy dziennej, a "inna praca" nie ma wtedy nic do rzeczy), albo rozmawiajmy o czasie pracy w DOBIE. Art 21 ustawy o czasie pracy mówi o "pracy" czyli o sumie jazdy i młoteczków, a przepisy unijne ograniczają do 9/10h czas jazdy pomiędzy odpoczynkami - to nie są te same ograniczenia, ale trzeba pilnować i jednego i drugiego ze zrozumieniem tematu. Przepisy są raczej czytelne (polecam przeczytać chociaż raz). A co zrobicie z tą wiedzą w swojej pracy, to już Wasza sprawa i Wasze zdrowie. Szerokości i nie pracujcie za dużo w nocy ; ) |
~zcx 6 lat temu | Filozofie za 10 2019-11-09 12:41:58 Od 3:00 do 3:00 następnego dnia to jest okres 24 godzin Doba to jest okres od 00:00 do 24:00 że są przymiarki do cofnięcia przestawiania zegarków na czas zimowy/letni to wszyscy wiedzą. Ale tu widać, że zmieniono ilość godzin w dobie. jak zwykle po cichu. |
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.