Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Paliwooszczędna opona w nowym rozmiarze

Utworzona: 2021-02-11


Michelin wprowadza do oferty nowy rozmiar popularnej opony ciężarowej X Multi Energy przeznaczonej do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego. Dotychczasowa oferta rozszerza się o model 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową.

Nowa wersja opony X Multi Energy stanowi uzupełnienie popularnego w transporcie europejskim rozmiaru 315/70 R 22.5. Rozszerzenie oferty jest odpowiedzią producenta na potrzeby użytkowników poszukujących ogumienia zapewniającego oszczędności i bezpieczeństwo transportu ciężkich ładunków oraz potrzeby producentów pojazdów, którzy muszą spełnić wymagania ujęte w nowych regulacjach europejskich dotyczących emisji CO2.


Ogumienie Michelin w istotny sposób obniża zużycie paliwa oraz charakteryzuje się wydłużonym czasem użytkowania, co przekłada się na niższe koszty ponoszone przez przewoźników. Ciągnik wyposażony w opony X Multi Energy w nowym rozmiarze zużywa nawet o 0,7 litra paliwa na 100 km mniej niż gbyby wykorzystywał jej poprzedniczki. Oszczędności te wyliczono na podstawie kalkulacji z VECTO, czyli oficjalnego symulatora służącego do obliczania zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów ciężarowych. Opona wyróżnia się także obniżoną emisją CO2.

Paliwo stanowi drugą największą pozycję w wydatkach firm transportowych, jednak wielu przewoźników nie zdaje sobie sprawy z tego, że ​​opór toczenia opon pochłania jedną trzecią paliwa w zestawie ciągnika z naczepą. Pozostała część paliwa jest zużywana na pokonanie oporu powietrza i wewnętrznego tarcia mechanicznego.


Obniżenie zużycia paliwa, długi przebieg oraz znakomita wytrzymałość opony została zapewniona dzięki zastosowaniu czterech innowacyjnych technologii Michelina. Pierwsza z nich to Infinicoil, czyli kord stalowy o długości do 400 metrów, nawinięty na całym obwodzie opony, który oprócz wzmocnienia jej konstrukcji zapewnia większą stabilność, mniejsze zużycie paliwa i wydłużoną trwałość.

Regenion to technologia oparta na druku 3D umożliwiająca otrzymanie w klockach bieżnika rowków, które otwierają się wraz ze zużywaniem się opony. Dzięki temu rzeźba bieżnika gwarantuje efektywne odprowadzanie wody spod opony oraz zapewnia dobrą przyczepność przez cały okres jej użytkowania.

Powercoil to wytrzymały, lekki stalowy kord osnowy nowej generacji. Dzięki jego zastosowaniu opony Michelin charakteryzują się obniżoną masą własną, większą wytrzymałością i niższym oporem toczenia w porównaniu z poprzedniczkami.

W modelu X Multi Energy o profilu 80 zastosowano również rozwiązanie Duracoil, czyli stopkę opony usztywnioną i wzmocnioną tkaniną nylonową. Pozwala to na podniesienie indeksu nośności i zapewnia wyższy stopień podatności opony na bieżnikowanie.

Ogumienie X Multi Energy jest oczywiście przystosowane do pogłębiania i bieżnikowania, co również przynosi oszczędności związane z jego użytkowaniem. Oznaczenie 3PMSF i M+S informuje o bardzo dobrej przyczepności opony także w zimowych warunkach pogodowych. Opona w rozmiarze 315/80 R 22.5 otrzyma homologacje producentów samochodów ciężarowych w 2021 roku.

Źródło: Michelin
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels