Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Opony w centrum uwagi. Nowatorska technologia dla flot transportowych

Utworzona: 2021-04-19


QuickScan oraz Connected Air Pressure to nowość w ofercie Michelin Services & Solutions. System automatycznie monitoruje zużycie ogumienia oraz mierzy ciśnienie w oponach.

Michelin QuickScan to innowacyjna technologia automatycznej diagnostyki stanu opon, która działa niezawodnie we wszystkich warunkach pogodowych, również podczas opadów deszczu czy śniegu. System monitoruje zużycie ogumienia za pomocą skanerów magnetycznych. Connected Air Pressure natomiast mierzy ciśnienie w oponach z wykorzystaniem odbiornika częstotliwości radiowej sprzężonego ze skanerem. Rozwiązanie pozwala na szybką i łatwą konfigurację pojazdu, który jest identyfikowany poprzez tag RFID przyklejony do podwozia.


QuickScan to zestaw narzędzi diagnostycznych, którego pierwszą częścią są płyty najazdowe sprawdzające wysokość bieżnika. Cechą wyróżniającą jest pomiar magnetyczny, a nie laserowy, dzięki czemu nawet w przypadku dużego zabrudzenia opony czy drobnych kamieni znajdujących się w rowkach, wyniki nie są zakłócone. Dzięki kilku punktom pomiarowym system przekazuje również informacje o nierównomiernym zużyciu opony. Co ważne, montaż nie wymaga dodatkowego źródła zasilania, gdyż płyty są zasilane bateriami. Drugą nowością jest Connected Air Pressure – mierniki ciśnienia w oponach w formie nakrętek zaworów przykręcanych do kół.


QuickScan to rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb. Raporty diagnostyczne opracowywane są w porozumieniu z zarządcami flot, a dodatkowo eksperci Michelin przygotowują jasne i precyzyjne sugestie dotyczące działania systemu. Ogromną zaletą rozwiązania jest uniwersalne zastosowanie. System współpracuje ze wszystkimi typami i markami opon ciężarowych oraz wszystkimi typami samochodów ciężarowych (ciągniki, przyczepy, ciężarówki sztywne), autokarami i autobusami. Technologia ta została zastrzeżona przez Michelin, czego potwierdzeniem jest ponad 15 zgłoszonych wniosków patentowych. System jest już z powodzeniem użytkowany w Europie, a w 2021 r. producent planuje pierwsze montaże tego rozwiązania w bazach polskich klientów.


Oferta biznesowa działu Michelin Services & Solutions skierowana jest do osób zarządzających flotami transportowymi i obejmuje kilka rozwiązań Michelin Effitires. To usługi outsourcingowe zarządzania ogumieniem w formie kontraktu kilometrowego, dzięki któremu firma transportowa może skupić się na głównym przedmiocie swojej działalności, a zarządzenie ogumieniem oddaje w ręce profesjonalistów. W ramach Effitires Michelin zajmuje się całkowitą gospodarką oponami – od złożenia zamówienia, poprzez inspekcję ciśnienia i głębokości bieżnika, pogłębianie, wysyłanie karkasu do bieżnikowania, rotację opon na pojeździe, zmianę ogumienia na zimowe, jeśli jest to wymagane, aż po zdanie leasingowanych pojazdów.

W przypadku zmian regulacji prawnych np. wprowadzenia wymogu 3PMSF w Niemczech, to Michelin jako podmiot odpowiedzialny jest zobowiązany do zamontowania opon spełniających wymagania prawne. Effitires to kompletna oferta obejmująca wszystkie elementy potrzebne do osiągnięcia maksymalnego przebiegu, pełnego ładunku i zmniejszenia spalania. Zakres jej usługi jest przygotowywany indywidualnie dla każdego klienta. Finalny koszt za kilometr zależy od wielu czynników, takich jak wielkość floty, średnie przebiegi czy liczba baz do obsługi w kraju i za granicą. Istotne są również wymagania klienta dotyczące opon, polityka zdawania pojazdów do leasingodawców, a także wymogi prawne krajów, w których dana flota świadczy usługi. Dopiero po analizie przez Michelin tych wszystkich czynników usługa jest wyceniana. Firma transportowa płaci tylko za przejechane kilometry. Umowa Effitires zawierana jest na minimum trzy lata. Co następuje po podpisaniu kontraktu? Szczegóły w poniższym filmie.



Ubiegły rok i trudna sytuacja w branży transportowej pokazały, że takie rozwiązania jak Effitires sprawdzają się znakomicie w czasach kryzysowych. Ponieważ firma transportowa płaci tylko za przejechane kilometry, nie ponosi kosztów związanych z zakupem czy magazynowaniem opon.

Źródło: Michelin
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels