Pierwsze ciągniki Scania pojawiły się we flocie gdańskiej firmy już w 1998 roku. Od tamtego czasu są uznawane za najbardziej ekonomiczne ciężarówki na rynku. Wraz ze wzrostem liczebności pojazdów Scania w taborze, operator odnotowuje spadek zużycia paliwa całej floty. Obliczony na optymalizację zużycia paliwa i zwiększenie wydajności pojazdów pakiet „Ecolution by Scania” jest więc spójny z kluczowymi wartościami przewoźnika. Współpraca z importerem ciężarówek w ramach tego programu opiera się m.in. na szkoleniach dla kierowców, którzy w czasie pracy korzystają ze stałej opieki trenera, a jeśli uzyskują wyniki optymalnego spalania – są premiowani.

Kierowcy chwalą wybór pojazdów szwedzkiej marki. Nowe ciągniki Scania R450 zyskują ich wysokie noty głównie za systemy wspomagające jazdę, podnoszące jej bezpieczeństwo i komfort, oraz przestronne i ergonomiczne kabiny Highline nowej generacji. Ciągniki są pod ochroną kontraktów usługowo-naprawczych, co oznacza, że kierowcy mogą zgłaszać ewentualne usterki w języku polskim oraz diagnozować je zdalnie – dzięki temu są w stanie szybko wrócić na trasę przejazdu. Techniczne wsparcie kierowców w ramach Scania Assistance ma przełożenie na jakość i terminowość realizacji usług transportowych przez firmę z Wybrzeża.
PKS Gdańsk-Oliwa SA działa na rynku TSL od 55 lat. Specjalizuje się w transporcie krajowym i międzynarodowym ładunków. Ma 13 lokalizacji (w tym jedną zagraniczną), co ułatwia klientom dostęp do świadczonych usług. Od 2017 roku wdrożono w firmie tzw. turkusową organizację pracy. Hierarchiczną strukturę zarządzania zastąpiono samoorganizacją, gdzie decyzje podejmowane są zespołowo, a pracownicy zyskali przestrzeń dla kreatywności i samorozwoju.
Na filmie – m.in. opinie o ciężarówkach Scania.
Źródło: PKS Gdańsk-Oliwa
Fot. i wideo: Scania Polska