Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

6 z 10 wiodących producentów aut elektrycznych stosuje opony Continental

Utworzona: 2021-06-28


Firma jest dostawcą oryginalnego wyposażenia dla samochodów elektrycznych firm: Tesla, Volkswagen, Mercedes-Benz i wielu innych.

W 2020 r. sześciu z dziesięciu największych na świecie producentów pojazdów elektrycznych korzystało z technologii Continental, producenta opon klasy premium. Należą do nich Tesla z Modelem 3 i Modelem S oraz Volkswagen z ID.3, jak również BYD, jeden z największych chińskich producentów samochodów. Wykorzystanie opon Continental jako oryginalnego wyposażenia pojazdów elektrycznych różnych producentów podkreśla strategię i jakość produktów firmy w segmencie elektromobilności.

Modele w pełni elektryczne są teraz dostępne w prawie wszystkich segmentach pojazdów, od skuterów kabinowych, małych i średnich aut po SUV-y i samochody sportowe o wysokich osiągach. Dla każdego typu pojazdu wymagane są indywidualne konfiguracje opon. Oznacza to, że nie ma jednej opony do wszystkich pojazdów elektrycznych. W rzeczywistości, już od ponad dekady, pracujemy nad rozwijaniem naszego portfolio tak, aby spełniało wymagania wszystkich pojazdów elektrycznych, a jednocześnie było w stanie w sposób zrównoważony zmniejszyć emisję również w przypadku pojazdów spalinowych. Niemal cała nasza gama opon jest zoptymalizowana pod kątem wszystkich typów napędu, a większość naszych produktów można dziś znaleźć w pojazdach elektrycznych – mówi Andreas Schlenke, projektant opon w firmie Continental.
W przypadku pojazdów elektrycznych, które nie są jeszcze fabrycznie wyposażone w opony Continental, producent posiada w swoim portfolio opony letnie, zimowe i całoroczne do prawie każdego modelu.

Opony z portfolio Continental w praktyce

Według badań przeprowadzonych przez Continental, opony odpowiadają nawet za 20 procent wszystkich oporów napotykanych przez pojazd. W związku z tym, kierowcy mogą zyskać dodatkowy zasięg dzięki oponom o zoptymalizowanym oporze toczenia. Niski opór toczenia jest więc szczególnie pożądany w samochodach elektrycznych, gdzie wyższa efektywność przekłada się wprost na możliwość przejechania dodatkowych kilometrów. W tym przypadku wielu producentów stawia na oponę EcoContact 6, w której Continental zastosował mieszankę gumową Green Chili 2.0. Specjalna mieszanka kauczuku naturalnego i innych komponentów wykazuje znacznie lepsze zachowanie podczas odkształceń mechanicznych. Efektem tego są niższe opory toczenia, a tym samym mniejsze zużycie energii.

Continental opracowując EcoContact 6 obniżył opór toczenia o 15 procent w porównaniu z wcześniejszą generacją produktu.

Producenci pojazdów klasy średniej i wyższej stawiają oponom nieco inne wymagania. Większą rolę odgrywa tutaj prowadzenie, precyzja kierowania i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. W tym przypadku wybór pada na opony z serii PremiumContact lub SportContact. PremiumContact 6 gwarantuje równowagę między wydajnością, sportowym charakterem i komfortem. SportContact 6 to z kolei opona dla segmentu o najwyższych osiągach, z naciskiem na precyzję prowadzenia. Dzięki stabilności i skuteczności hamowania jest zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie przy dużych prędkościach.

Projektowanie opon jest zawsze technicznym konfliktem celów. Na przykład, wysoki opór toczenia może zapewniać większe bezpieczeństwo, ale także odpowiada za wyższe zużycie energii. Kluczowa umiejętność naszych inżynierów polega na jednoczesnym ulepszania obu czynników – wyjaśnia Schlenke.
W samochodach elektrycznych hałas silnika przestał być problemem, dlatego ich kierowcy przywiązują większą wagę do cichego toczenia opon. Do pojazdów o wysokim poziomie komfortu stosowane są często opony z technologią ContiSilent, w których specjalna warstwa pianki pochłania drgania, a tym samym ogranicza przenoszenie hałasu do wnętrza.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels